بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
هر یونیت سرمایه گذاری صندوق زمین و ساختمان روزانه مجموعاً تا 10 درصد امکان نوسان قیمتی دارد به گونه ای که این نوسان می تواند جمعاً در درصدهای مثبت و منفی باشد.
کد خبر : ۱۳۱۷۷۵
نویسنده :
جمشیدی
پذیره نویسی صندوق زمین و ساختمان در حالی از اولین روز معاملاتی هفته جاری آغاز شده که دامنه نوسان قیمتی روزانه هر واحد سرمایه گذاری از این صندوق ها، ریسک کاهش قیمت آن به کمتر از 1000 تومان و چگونگی معاملات ثانویه آن از جمله موضوعاتی است که پیرامون این صندوق مطرح می گردد.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: هر یونیت سرمایه گذاری صندوق زمین و ساختمان روزانه مجموعاً تا 10 درصد امکان نوسان قیمتی دارد به گونه ای که این نوسان می تواند جمعاً در درصدهای مثبت و منفی باشد.

محمدکفاش در خصوص احتمال کاهش قیمت هر واحد سرمایه گذاری به کمتر از قیمت اسمی آن گفت: کارگزاری بانک مسکن به عنوان بازارگردان متعهد خرید 10 درصد از تعداد یونیت های صادر شده در هر روز معادل دو میلیون و 960 هزار برگه می باشد. برهمین اساس احتمال کاهش قابل توجه قیمت هر واحد یا زیان خریداران این اوراق دور از ذهن خواهد بود.

وی در خصوص مکانیزم معاملات ثانویه صندوق زمین و ساختمان اظهار داشت: پذیره نویسی این اوراق از شنبه هفته جاری تا چهارشنبه همان هفته ادامه خواهد یافت و پس از گذشت دوره کوتاه مدتی امکان فروش اوراق برای دارندگان آن فراهم می شود.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک مسکن در خصوص نحوه اطلاع رسانی مراحل پیشرفت پروژه در دست اجرا بیان کرد: مقرر شده تا هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد صندوق مبنی بر مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه و میزان درآمدها و هزینه های آن روی سامانه کدال منتشر شود علاوه بر آن، گزارش حسابرسی شده عملکرد شش ماهه آن نیز جهت اطلاع رسانی به دارندگان اوراق روی این سامانه منتشر می گردد.

کفاش در خاتمه افزود: در راستای افزایش شفافیت مالی و اطلاعاتی در حال انجام مذاکراتی جهت انتشار گزارش عملکرد ماهانه صندوق مذکور هستیم. از این رو سرمایه گذاران می توانند با توجه به نحوه عملکرد صندوق و میزان پیشرفت مراحل اجرای پروژه در کنار وضعیت بازار مسکن به بررسی ارزندگی سرمایه گذاری در این صندوق بپردازند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
قریشوندی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
باسلام لطفا یه شماره یا یه منبعی معرفی بشه تا ما سوالاتی که داریم جواب داده بشه جون تصمیم به ادامه تا آخر با پروژه داریم