بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
کد خبر : ۱۳۱۷۹۱

سازمان بورس و اوراق بهادار دلایل توقف طولانی مدت (بیشتر از هفت روز) را برای شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی اعلام کرد که در میان آنها اسامی شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، پالایشگاه نفت تبریز، پالایشگاه نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی پردیس دیده می شود.

در این گزارش در خصوص دلایل توقف پتروشیمی اصفهان از 22 تیر سال 91 آمده است: تا قبل از تاریخ سوم خرداد امسال، علت توقف نماد معاملاتی شرکت ابهام در نحوه شناسایی درآمدها و روابط مالی سهام دار عمده و شرکت بوده است و از این تاریخ به بعد، مطابق با ماده 17 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران در صورتی که بنا به اعلام سازمان حسابرس و بازرس قانونی نسبت به صورت های مالی ناشر پذیرفته شده، اظهارنظر مردود یا عدم اظهار نظر ارایه کرده باشد، نماد معاملاتی توسط بورس تعلیق می شود و رفع تعلیق نماد منوط به رفع دلایل تعلیق است.
پس از برطرف کردن موارد ابهام مورد نظر حسابرس و دریافت نظر مقبول یا مشروط و همچنین ارایه پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه نماد معاملاتی شرکت مورد بازگشایی قرار می گیرد.
همچنین در مورد پالایشگاه نفت تبریز که از 29 تیر امسال به دلیلی عدم ارایه اطلاعات سه ماهه متوقف است این گونه توضیح داده شده که نماد معاملاتی شرکت در تاریخ 30 تیرماه 93 به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالنه متوقف شد که مجمع یاد شده به دلیل آماده نبودن گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت به دلیل عدم اعلام به موقع قیمت های خوراک نفت خام و فرآورده های تولیدی شرکت از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران با تنفس مواجه شد. در نهایت مجمع عمومی عادی سالانه شرکت در تاریخ 13 مردادماه 93 برگزار شد. بازگشایی نماد منوط به ارسال پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه است.
نماد معاملاتی پالایشگاه نفت بندرعباس نیز از دیگر غایبان این صنعت از روز 29 تیر امسال به دلیل عدم ارایه اطلاعات سه ماهه است. این نماد معاملاتی در تاریخ 30 تیرماه 93 به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه متوقف شد که مجمع یاد شده به دلیل آماده نبودن گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت مواجه شد. در نهایت مجمع عمومی عادی سالانه شرکت در تاریخ 14 مرداد ماه 93 برگزار شد. بازگشایی نماد شرکت منوط به ارسال پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه است.
بر اساس این گزارش؛ در روز 19 اسفند سال 92 پالایش نفت اصفهان نیز به دلیل عدم ارائه اطلاعات سه ماهه پشت چراغ قرمز بورس قرار گرفت. این نماد معاملاتی که در تاریخ 19 اسفند ماه 92 به دلیل تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد، به دلیل تصویب افزایش سرمیاه در مجمع یاد شده، جهت بازگشایی نماد باید اقدام به ارسال پیش بینی درامد هر سهم سال های مالی 92 و 93 می کرد که مطابق با نامه مورخ 10 تیرماه 93 (منتشر شده در تاریخ 30 تیمراه 93) شرکت اعلام کرد که به دلیل عدم دریافت نرخ فروش فرآورده ها و همچنین نرخ نفت خام مصرفی امکان تهیه اطلاعات متقن و قابل اتکا را ندارد.تا تاریخ تهیه این گزارش نیز شرکت نسبت به ارایه پیش بینی سال مالی 93 اقدام نکرده است. بازگشایی نماد شرکت منوط به ارسال پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه است.
همچنین پتروشیمی پردیس که تاریخ توقف یکم مرداد امسال به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جهت تغییر سال مالی شرکت صورت گرفته است با توجه به ارایه صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تغییر سال مالی شرکت از پایان آذر ماه به پایان شهریور ماه و انتشار اطلاعیه های پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور 93 بر اساس عملکرد واقعی دوره 6 ماهه (حسابرسی نشده و حسابرسی شده) و اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 94، نماد معاملاتی شرکت آماده بازگشایی است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر