بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
کد خبر : ۱۳۱۷۹۴

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلی طیب نیاˈ یکشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 سیما، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از ابتدای کار، اقدام برای کنترل رشد منفی اقتصاد و برقراری ثبات در کشور را جزو اهداف مهم خود قرار داد و در این زمینه موفقیت قابل ملاحظه ای نیز داشت.


وی افزود: خوشبختانه توانستیم در بیشتر بستر های مهم اقتصادی کشور، رشد منفی را کنترل کنیم و در زمینه بازگشت رونق به بازار کسب و کار نیز به اهداف کوتاه مدت خود برسیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت یازدهم توانسته است با کنترل بازار ارز و نرخ تورم وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشد، اعلام کرد: تورم نقطه به نقطه در کشور از 45 درصد به زیر 15 درصد رسیده و نرخ متوسط تورم نیز به زیر 25 درصد کاهش یافته است که امیدواریم تا پایان سال 1393 به زیر 20 درصد برسد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید ابتدا توانست در بازار کشور ثبات را برقرار کند و امیدواریم پس از اجرای بسته سیاستی دولت، توان خرید مردم با رونق کسب و کار و تولید افزایش یابد.

طیب نیا با اشاره به اینکه در گذشته نرخ رشد اقتصادی در بخشهای صنعتی و تولیدی مانند صنعت نفت، خودرو، فولاد و کشاورزی در ایران با رشد منفی مواجه بود، اظهار داشت: هم اکنون دولت توانسته در بخشهای بزرگی از صنعت کشور رشد منفی را کاهش دهد و نسبت به آن دوره رشد قابل توجهی نیز داشته ایم.

وی با تاکید براینکه بخش تولیدی کشور هنوز به سطح ایده آل خود دست نیافته است، افزود: برنامه ها و سیاست های دولت بر این قرار گرفته است که بانک ها از بنگاهداری فاصله بگیرند و تسهیلات بانکی را به چرخه تولید اختصاص دهند.

وی با توضیح اینکه بخش های کار آفرین از موقعیت مناسبی در ایران برخوردار شده اند، گفت: تا زمانی که کشور در رکود اقتصادی به سر می برد تلاش دولت بر این است تا از وضعیت رکودی به رونق اقتصادی برسیم و در این راه از همفکری تمامی نخبگان کشور در زمینه تولید و اقتصاد بهره برده ایم.

طیب نیا با اشاره به اینکه دولت سعی دارد معوقات بانکی را وصول کند، افزود: در بررسی های دقیق مشخص شده است که این معوقات دو دسته بیشتر نیستند؛ اول بنگاه هایی که خوش حساب هستند ولی به دلیل تورم و رکود اقتصادی دچار مشکل شده اند که باید آنها را تا رونق اقتصای کمک و حمایت کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در دسته دوم افراد و بنگاههایی هستند که بد حساب بوده اند و به همین دلیل باید از راهکارهای قانونی نسبت به وصول مطالبات اقدام کرد.

طیب نیا با تاکید بر اینکه دولت نیز از بدهکاران خوش حساب بانک ها خواهد شد، افزود: در دوره پیشین، دولت برخی بنگاه ها و املاک را به عنوان بدهی خود به بانک ها داده که متاسفانه زیانده هستند و هدف این است تا بنگاه های فوق به دولت عودت داده شوند تا بانک ها بتوانند به رسالت اصلی خود در ارایه خدمات بانکی اقدام نماید.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
آقای طیب نیا وعده چند ماه پیش شما مبنی بر حمایت از بازار سرمایه چه شد که انتظار دارید وعده های هم اکنون شما را مردم بپذیرند؟ مردم بر اساس تحقق وعده های قبلی دولتمردان وعده های جدیدشان را میپذیرند.