بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
شرکت کف پس از حدود 2سال توقف و بازگشائی مجدد معاملات ان مجددا متوقف گردید و در پاسخ پیگیری سهامداران از طرف سازمان بورس اعلام میگردد که علت توقف عدم پاسخگوئی شرکت در رفع ابهامات میباشد .
کد خبر : ۱۳۱۸۰۶
نویسنده :
امیر حسام موسوی

یکی از سهامداران در خصوص سهام شرکت کف پرسشی را از دادستان بورس مطرح کرده اند که در ذیل پرسش و پاسخ را میخوانیم .

پرسش :

با سلام. شرکت کف پس از حدود 2سال توقف و بازگشائی مجدد معاملات ان مجددا متوقف گردید و در پاسخ پیگیری سهامداران از طرف سازمان بورس اعلام میگردد که علت توقف عدم پاسخگوئی شرکت در رفع ابهامات میباشد .

حال سوال اینجاست چگونه یک شرکت میتواند اینچنین منافع سهامداران را مکررا در معرض خسارت قرارداده و در مقابل هیچ قانونی پاسخگو نباشد .خواهشمند است راهنمائی فرمائید چگونه میتوان خسارت وارده را از شرکت فوق دریافت کرد.

پاسخ دادستان بورس :

در خصوص بسته شدن نماد شرکت ، دستورالعمل اجرایی توقف نماد معاملاتی اوراق بهادار ، مدت توقف نماد را مشخص نموده است و صرفاً در جایی که حسابرس و بازرس قانونی صورت های مالی شرکت را مردود اعلام یا در خصوص آن اظهارنظر نکرده باشند مدت توقف نامحدود بوده و تا رفع مانع ادامه خواهد یافت که در مورد سوال طرح شده به احتمال زیاد عامل توقف نماد همین مورد ذکر شده می باشد.

اما در خصوص تعلل شرکت در رفع موانع ، مدیران شرکت مسئول بوده و طبق ماده 276 لایحه اصلاحی قانون تجارت دارندگان یک پنجم سهام شرکت می توانند به نام شرکت بر علیه هیات مدیره و مدیر عامل طرح دعوا نمایند.

اگر چنین اکثریتی حاصل نمی گردد می توان به بازرسان شرکت مراجعه نمود و همچنین رسیدگی به این تخلف را از سازمان بورس در خواست کرد هر چند در دو مورد اخیر خسارت پرداخت نشده و صرفاً می توان روند بازگشایی نماد را تعجیل نمود.


امیر حسام موسوی - وکیل دادگستری
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
با سلام . آیا ممکن است از علل عدم پرداخت سود سنواتی در کچینی مطلبی زده شود. این شرکت نزدیک به سه سال است از پرداخت سود سنواتی طفره می رود و فعلا نماد آن بسته است. هر وقت با بخش سهام شرکت تماس تلفنی گرفته می شود یک نوار تلفنی صبط شده پاسخ می دهد که باید برای دریافت سود معوقه سنوات گذشته مدارکی را نمابر نمود ولی با انجام آن نیز از واریز سود خبری نیست. آخرین سود دریافتی مربوط به سال 89 می شود که از طریق بانک صادرات دریافت شد
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
با سلام و تشکر از ابتکار حوب بورس نیوز
اگر ممکن است در باره شرکت بیمه توسعه نیز تحقیق و تفحصی صورت گیرد. این شرکت که عنوان نخستین بیمه خصوصی کشور را یدک می کشد بیش از سه سال که سودی شناسایی نمی کند و سهام آن نیز خرید و فروش نمی شود . شرکت ظاهرا بخش سهام ندارد و کسی هم پاسخگو نیست وضعیت کم و بیش مشابهی در خصوص موسسه اعتباری توسعه نیز وجود دارد . این موسسه مالی نیز ظاهرا سود ده نیست و بهای سهام آن که در بازار اولیه معامله می شود واز ارزش اسمی آن نیز کمتر شده است . این موسسه تاکنون مجمع سالانه خود را برگزار نکرده و از گزارش های ادواری نیز خبری نیست. علاوه بر سهام داران کسانیکه در این موسسه سپرده گزاری کرده اند نیز نگران وضعیت مالی این شرکت و نسبت کفایت سرمایه آن می باشند
بهلول
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
سهام میخواهد بسته باشد خوب یک موضوع است چرا سود سهامداران را نمیدهند
ارسلانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۴
سلام
پس چرا از شتولی گزارش تهیه نمیکنید؟؟
جالبه از شکف گزارش میدین ولی از شتولی نه؟؟