بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر : ۱۳۱۸۱۲
محمدجواد ظریف در رأس هیاتی عازم اروپا شد و قرار است در بروکسل با کاترین اشتون و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش  وزیر خارجه کشورمان بامداد روز دوشنبه در رأس هیاتی برای ملاقات با مقامات بلژیکی و نیز مقامات اتحادیه اروپا که مقر آن در بروکسل واقع شده است راهی بلژیک شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به لوکزامبورگ و سپس ایتالیا سفر خواهد نمود. ظریف روز چهارشنبه در رم ضمن دیدار با فدریکا موگرینی، همتای ایتالیایی خود، با دیگر مقامات این کشور به گفت‌وگو می‌پردازد. این سفر به دعوت وزیر خارجه ایتالیا صورت گرفته و دومین سفر ظریف به رم خواهد بود.

هم‌چنین در سفر اروپایی وزیر خارجه کشورمان معاونان وی از جمله سیدعباس عراقچی، مجید تخت روانچی، مرضیه افخم و تعدادی دیگر از کارشناسان و مقامات وزارت خارجه حضور دارند. در چارچوب سفر رییس هیات مذاکره‌کننده ایران با 1+5 به بروکسل ظریف دیداری دوجانبه با کاترین اشتون، نماینده 1+5 در مذاکره با ایران خواهد داشت. این دیدار برای تنظیم مذاکرات ایران و 1+5 در سپتامبر و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل است.

کاترین اشتون به تازگی جای خود را به وزیر خارجه ایتالیا به عنوان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داده است اما براساس گزارش رسانه‌های خارجی اشتون با توجه به حساسیت مذاکرات هسته‌ای به عنوان نماینده اتحادیه اروپا در گروه 1+5 و هم‌زمان نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران باقی می‌ماند.

در این دیدار هم‌چنین آخرین تحولات و مواضع دوطرف درباره اختلاف‌نظرها و موضوعات مورد بحث برای رسیدن به توافق جامع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 محمدجواد ظریف پیش از این از دیدارهای دوجانبه میان ایران و برخی از اعضای 1+5 در هفته جاری و نیز هفته آینده خبر داده بود. ظریف جمعه هفته گذشته در چارچوب مذاکرات هسته‌ای با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد و به نظر می‌آید در سفر ظریف و تیم مذاکره‌کننده به اروپا دیدارهای دوجانبه میان ایران و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان انجام شود.

مذاکرات بعدی ایران و 1+5 در سطح معاونان وزیران خارجه و به سرپرستی محمدجواد ظریف و کاترین اشتون اواخر سپتامبر پیش از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود. هم‌چنین قرار است در جریان برگزاری نشست مجمع عمومی وزیران خارجه ایران و 1+5 با یکدیگر با محوریت موضوع هسته‌ای گفت‌وگو کنند. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر