بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر : ۱۳۱۸۲۴
مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفت: آمریکا به تنهایی نمی تواند با حملات هوایی، تروریستهای داعش را نابود کند کشورهای مسلمان از جمله ایران نیز باید در این مسئله ایفای نقش کنند.

 زبیگنیو برژینسکی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان در پاسخ به پرسشی درباره تروریستهای داعش گفت: موضوع داعش بسیار پیچیده است. روشن است که ما نمی توانیم فرض کنیم که مسئولیت یکجانبه آمریکا برای حل این چالش کافی باشد، اما در عین حال باید درک کنیم که دشمن، آن چیزی نیست که نامش نشان می دهد.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، وی افزود: ما به دولت اسلامی فکر می کنیم، اما آنچه که ما می بینیم یک دولت نیست بلکه مشتی افراد هستند که نقطه ی اشتراک آنها دیدگاههای افراطی است و تحت یک مدیریت واحد هستند اما این مدیریت خیلی کارآمد نیست.

برژینسکی تاکید کرد: داعش یک دولت نیست بلکه نوعی شورش سیار است که باید به طرق مختلف و متفاوت با آن برخورد کرد. عراقی ها با داعش نبرد می کنند و شاید عراقی ها بتوانند در این زمینه با ما کار کنند. در سایر موارد شاید دیگران باید پیشتاز باشند. ما می توانیم به صورت غیر مستقیم از این کشورها حمایت کنیم . خلاصه اینکه آمریکا به تنهایی نمی تواند از بالا با حملات هوایی این کار را انجام دهد بلکه باید دیگران و کشورهای اسلامی هم مسئولیت بیشتری داشته باشند از جمله اینکه ترکیه ، عربستان ، مصر و ایران هم باید باشند. ایران یک کشور شیعه است. ما می‌توانیم هوشمندانه‌تر عمل کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر