بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
اگر 10 تا سهم داشته باشم و حداقل 5 تا از این شرکت ها هر کدام به نحوی این مدارک را از من می خواهند .از طرفی سال دیگر نیز چون سهامم عوض می شود دوباره این داستان تکرار می شود. لطفا فکری به حال سهامدار خرد برای سود سهام بشود.
کد خبر : ۱۳۱۸۳۶

برخی سهامداران در خصوص دریافت سود سهامشان که اندک می باشد مشکلاتی داشته اند که در ذیل یکی از این ابهامات آمده است :

پرسش:

با سلام من سهامدار خرد هستم و گاهی در بعضی از سهام میزان سرمایه گذاری ام کمتر از یک میلیون تومان است. مثلا 200 سهم سیمان بهبهان را دارم و برای اخذ سود سهام طبق دستورالعمل شرکت سیمان بهبهان باید کپی برگه سهام ، کپی شناشنامه و ملی و کپی دفترچه حساب بانکی را برایشان بفرستم تا سود سهام را به حساب من وایز کنند .

در حالی که من آنلاین خرید و فروش می کنم و برگه سهام ندارم دفترچه حساب ندارم و بانک فقط یک کارت به من داده است و تمام کارهای من با بانک اینترنتی است.

کل سود من کمتر از 200 هزار تومان می شود . گاهی 45 هزار تومان می شود و باید یا بی خیال شد و یا اینکه کلی دوندگی کنی . حال باید چند روز وقت صرف کنم تا این مدارک را فراهم کنم و برای شرکت بفرستم.

حال اگر 10 تا سهم داشته باشم و حداقل 5 تا از این شرکت ها هر کدام به نحوی این مدارک را از من می خواهند .از طرفی سال دیگر نیز چون سهامم عوض می شود دوباره این داستان تکرار می شود. لطفا فکری به حال سهامدار خرد برای سود سهام بشود.

پاسخ دادستان بورس :

مشکل شما متاسفانه راه حل حقوقی نداشته و کسانی که سرمایه گذاری کوتاه مدت در سهام می نمایند با این مشکل دست به گریبان هستند.البته بیشتر شرکت ها اعلام حساب از جانب سهامدار را پذیرفته و اصراری بر ارائه کپی دفترچه حساب ندارند.همچنین شما می توانید یک حساب همراه با دفترچه را در یک بانک باز نموده و این حساب را به تمام شرکتهایی که مالک سهام آن می باشید معرفی نمایید.

سید امیر حسام موسوی - وکیل پایه یک دادگستری
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
جناب آقای وکیل محترم اگر شرکت بانک بنده را قبول نداشته و بگوید که باید در فلان بانک حساب باز کنی، چکار باید کرد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
با سلام
بعضی از شرکتها نیز سهامدار را موظف میکند که بروند در بانکی که شرکت حساب دارد افتتاح حساب کنند تا سود را پرداخت کنند.مثلا میگویند ما سود را فقط به کسانی که حساب اقتصاد نوین دارند پرداخت میکنیم که به این ترتیب باید در هر بانکی یک حساب داشته باشیم تا بتوانیم سودمان را دریافت کنیم.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
اگر با تسویه وجوه هماهنگ میشد و تمام سود ها به آن سازمان داده می شد تا به صورت خودکار وارد پورتفو شود عالی می شد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
اگر با تسویه وجوه هماهنگ میشد و تمام سود ها به آن سازمان داده می شد تا به صورت خودکار وارد پورتفو شود عالی می شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
ظاهرا کلا باید بی خیال سود شد. الان دانا اعلام کرده برید سودتون رو ازصادرات بگیرید. صادرات می گه اصلا همچین بیمه ای وجود نداره!!! شرکت می گه ایراد از بانکه ما پول را واریز کردیم. دادنش هم یکجور داستانیه ندادنشون هم یکجور دیگه. اگر بازیکنان فونبالمون هم اینقدر خوب پاسکاری می کردند، قهرمان جهان که هیچی قهرمان کیهان می شدیم!
بابا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
همه اینها یک طرف دست اخر پس از ارسال کامل همه اینها به بهانه اینکه اطلاعات حسابها از بین رفته و باید دوباره به شرکت مراجعه کنی مدتی هم اینگونه معطل میکنند و پس از همه اینها برای واریز وجه به حساب هم یک هفته معطل میکنند و کلا سهامدار باید برای دریافت پولش مدتها بدود انهم سودی که بعضی موارد کمتر از سپرده بانکی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
بانک اینده پس ازگذشت به نزدیک دوسال ازفروش سهامش دربرگزاری مجمع مقرر کرده بود به ازای هرسهم 14تومان سود پرداخت کند که هنوز این سود را هم پرداخت نکرده اگر مردم پول خودرا سپرده روزشمار دربانک ها می کردند که سود بیشتری نصیبشان میشد واینقدر ضرر نمی کردند.
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
اگر با تسویه وجوه هماهنگ میشد و تمام سود ها به آن سازمان داده می شد تا به صورت خودکار وارد پورتفو شود عالی می شد !!!

سخته هماهنگيش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
تعدادي از شركتها سود سالانه سهام را به سهامداران اعلام ميكنند كه از تاريخ معيني به بانك خاصي رفته و با اعلام كد بورسي خود به همراه كارت ملي، سود خود را دريافت نمايند. به نظر من بقيه شركتها هم ميبايست ملزم شوند به همين ترتيب عمل نمايند.