بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر : ۱۳۱۸۵۷
صنعت خودروی ایران امروز کاملا غیرسیاسی اداره می‌شود ولی دخالت های سیاسی و اظهارنظرهای مغرضانه توسط افراد خارج از بنگاه که دارای اهداف سیاسی هستند باعث ایجاد بحران برای خودروسازی ها شده است و هرکه آمده برای رسیدن به منافع خود چوبی برداشته و بر سر صنعت خودرو می‌کوبد.

به گزارش ایسنا، سیدعماد علویان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا با بیان مطلب بالا اظهار کرد: در دو سال گذشته بحث قیمت گذاری خودرو به یک چالش بزرگ برای شرکتهای خودروسازی تبدیل شده و همین موضوع باعث سردرگمی مشتریان و شرکتهای تولیدکننده خودرو و همچنین سهامداران این شرکتها شده است.

وی تصریح کرد: سهامداران خودروسازیها عمدتاً کارگران و کارمندان هستند و با امیدی نسبت به خرید سهام اقدام کرده‌اند ولی در این دو سال ضررهای بسیاری را متحمل شده‌اند که این ضررها ناشی از طرحها و پروژه‌های تکلیفی که با رویکردهای سیاسی توسط مدیران قبلی بدون توجیه اقتصادی به صنعت خودرو تحمیل شده بود است.

علویان خاطر نشان کرد: باید هرچه سریعتر جلوی پروژه‌های تکلیفی که بدون داشتن توجیه اقتصادی به خودروسازان تحمیل می‌شود گرفته شود تا سهامداران بیش از این متضرر نشوند. هر چند به علت عدم توجیه اقتصادی بسیاری از این طرحها توسط شرکتهای خودروسازی متوقف شده‌اند.

وی افزود: در دو سال گذشته سهامداران خودروسازیها به دلیل چالشهای قیمتی و سردرگمی بازار نیز با ضررهای هنگفتی روبرو شده‌اند که باید این موضوع هم با سرعت حل و فصل شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
و خودروسازها هم با چوب بر سر مصرف کننده میکوبند
حافظ
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
جناب علویان در این که بیشتر سهام به کارمندان و کارگران تعلق دارد حرفی نیست .برادر من کمیته اومده تحقیق کرده و فهمیده این سرمایه که متعلق به قشر محروم ملت است مورد سوء مدریت شده و سود آوری نمیکنه که هیچ داره(البته سوای از ما بهتران) زیان هم محقق میکنه . اگر قضیه ای توجیه نداشته باشه اینه که :شرکتهای خودرو ساز به هر بهانه ای قیمت تولیداتشون بالا میره بدون اینکه کوچکترین توجهی به کیفیت بشه.حالا ی عده پیدا شدند از روی خیرخواهی و مسئولیت و یا تبلیغ برای خودشون از نواقص کار خودروساز ایراد گرفتن باید جلو کارشون گرفته بشه ؟ ما که نگرفتیم شما توجیه بفرمایید!
جناب الان دیگه عصر اینترنت و این حرفهاست بیشتر مردم از آنچه بسرشون در میارید آگاهند اما اون اصل اعتماد به مسئولین و مقامات رو رعایت میکنند .
توجه داشته باش جناب سید عماد علویان نماینده مجلس در رسانه ملی (تلویزیون)اعلام کرده تخلف صورت گرفته پس یا باید به تخلف رسیدگی کنندو نتیجه مشخص بشه و یا دوباره بیاد و از مردم عذر خواهی کنه بابت اخبار کذبش در غیر اینصورت به ملت خیانت کرده.
شما هم راضی نباشید بخاطر اینکه عده ای بسود دست پیدا کنند یک ملت تاوان اونو بپردازند .
موفق باشید