بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر : ۱۳۱۸۶۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایه گذاری عمیق ترین و واقعی ترین اصول زندگی اجتماعی بر مبنای تصمیمی نسنجیده و احساسی، باعث می شود پویایی و بالندگی از جامعه رخت بربندد و مردم، در بن بستی خودساخته با انواع مشکلات و بحران ها درگیر شوند. نمونه عینی این واقعیت، وضعیت فعلی شهر نویوا دی کوردیرو برزیل است که دختران آن، ناچارند تاوان تصمیم نسنجیده مادرانشان را بپردازند.

دختران زیبا

در جنوب شرق برزیل روستایی وجود دارد که صدها دختر با استعداد، شیک و کاری در آن زندگی می کنند، اما هیچکس خواهان ازدواج با آنها نیست و اصلا، مردی در دسترس نیست که تصمیم به خواستگاری بگیرد.

زن سالاری به شدت در این روستا حاکم است و تمام مناصب مهم و کارهای مختلف، حتی کشاورزی، در اختیار بانوان است و بخوبی نیز از پس آن بر می آیند.

مردان این شهرکوچک، که تعدادشان بسیار محدود و به مراتب کمتر از زنان است، (دختران مجرد به کنار) برای کسب و کار به شهرهای اطراف می روند و فقط در روز تعطیل آخر هفته فرصت بازگشت و حضور در کنار خانواده را دارند.

دختران زیبا

پسران Noiva do Cordeiro نیز، وقتی به سن 18 سال تمام می رسند، باید کسب و کاری برای خود در خارج از روستا پیدا نمایند و حتی در روزهای تعطیل نیز، حق بازگشت به روستا را ندارند. به همین علت هیچ مردی در روستا وجود ندارد اما در عوض بیش از 600 دختر مجرد در این روستا زندگی می کنند.

نلما فرناندس که 23 سال سن دارد می گوید بسیاری از دختران روستا از نظر زیبایی در منطقه نظیر ندارند اما چه فایده که پیدا نمودن همسر در اینجا بسیار سخت است. وی می افزاید اگر مردی را در این روستا پیدا کنید یا متاهل است یا یکی از اقوام نزدیک مانند عمو یا دایی است. از طرف دیگر، هر جوانی که در این روستا بخواهد با دختری ازدواج نماید باید قوانین زن سالاری را پذیرا باشد و همین موضوع، تعداد خواستگارها را کمتر می کند.

می گویند در سال 1940 کشیش این روستا که انیسیو پرییرا نام داشت قوانین سختگیرانه ای برای زنان وضع کرد و باعث آزار آنها شد. هنگامی که کشیش در سال 1995 فوت کرد، زنان که به شدت از دست او خشمگین بودند، علیه همه مردان اعلان جنگ داده و اعلام می کنند که قصد دارند بدون مشارکت و همراهی مردها زندگی را اداره کنند.

دختران زیبا

از اولین اقدامات شورای مدیریتی روستا که در اختیار زنان بود، این بود که همه کارها را از دست مردها گرفته و به زنان سپردند. آنها همچنین همه قوانین اجتماعی، حتی ازدواج در کلیسا را نیز قوانینی دانستند که مردها وضع کرده اند و همه را لغو کردند.

روسالی فرناندس زن 49 ساله ای که از فعالترین قانونگذاران سال 1995 بود و هنوز هم از تصمیم و رفتار خود دفاع می کند، دراین باره گفت: ما به خدا اعتقاد داریم اما بسیاری از موضوعات کاتولیک را درک نمی کنیم و برای همین می توان گفت که در عمل، مسیحی نیستیم. به همین علت لزومی نمی بینیم که به کلیسا برویم و جلو کشیش مراسم ازدواج خود را برگزار نماییم. این ها همه قوانینی است که مردان برای خود وضع نموده اند.

وی می افزاید: هنگامی که دعوایی رخ می دهد به روش خودمان انرا حل می نماییم.اینجا هیچ کس بر دیگری ارجح نیست و همه با هم برابرند. همین چند روز قبل همه اهالی روستا پول جمع کرده اند و تلویزیون صفحه تخت بزرگی برای روستا خریده اند.

روزالی، درباره رویاها و آرزوهای صدها دختری که باوجود تمام شایستگی ها و حتی اختلاف نظری که با وی درباره قوانین روستا دارند، بدون شوهر مانده اند، گفت: آنها هیچ مشکلی ندارند و همه امکانات زندگی را دارند. دیگر چه می خواهند. البته مثل همه جوان ها حرف های عجیب و خواسته ها و نظرات متناسب با سن و سالشان را دارند، اما مطمئن باشید که چند سال بعد حتی از من هم جدی تر و سرسخت تر می شوند.

وی افزود: دختران من هم جزو همین ها هستند اما من از اینکه می گویند پدرشان را بیشتر دوست دارند ناراحت نمی شوم. آنها حتی گاهی به رفتار جدی من با پدرشان اعتراض می کنند و از من می خواهند طوری رفتار کنم که او بیشتر به نزد ما بیاید، اما من ناراحت نمی شوم. البته به حرفشان هم گوش نمی دهم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
واقعا خیلی خبر مهمیه که با تیتر قرمز هم زدین؟یک روستایی اون طرف دنیا!!!
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
برای آخر هفته که بورس تعطیله خوب بود..
بورس نیوز آخر هفته ها از این خبرا زیاد بگذار. دمت گرم
بزک نمیر بهار میاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
آقا هزینه رفتن به این روستا چقدره؟!
بزک نمیر بهار میاد
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
اگه میدونستم این سوالم اینقدر طرفدار داره زودتر میپرسیدم D((((
حسین
Germany
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
بهتر به دختران کشور خودمون اشاره کنید که خیلی از اینها زیبا تر هستن که علاوه بر مشکل
ازدواج مشکلات اجتماعی بی شماری هم دارند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
اگه پسر خوب می خوان تو ایران فراوانه . دعوت نامه بفرستند بریم
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
شکسته نفسی میکنی ...
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
علی تنهایی میخوای این همه دختر رو خوشبخت کنی؟
من که عمرا " بتونم یه همچین مادر زناییرو تحمل کنم.
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
آره همه معتاد و بیکار و تنبل و چاق و کوتوله
ناشناس
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
پسر خوب پرمدعا و تهی.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
خوب اینو گذاشتی همه ایرانی ها فردا میرن اونجا
خوشنام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
مشکل ازدواج برای دخترای مجرد تو ایران که خیلی خیلی بیشتر از جاهای دیگه ست اونوقت شوما رفتی یه داهات تو برزیلو بررسی کردی؟!! این مشکلی که گفتی تو همین تهران که داره موج میزنه خوب نیگاه کن ایول داری بابا بورس نیوز!!!
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
از بورس اینجا چیزی در نمیآد بریم اونجا هم کشاورزی میکنیم هم ازدواج میکنیم . والله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کاشکی از کشور خودمون هم چنین گزارشی تهیه می شد دختران خوبی که به واسطه نجابتشون همچنان بدون همسر مانده اند و شرایط روحی خوبی ندارند.
علی
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
آخه اونا هیچی نمیخوان ازت و با همدیگه کار هم میکنین و زندگی میکنین ولی دخترای ایرانی ظهر ساعت 12 از خواب بیدار میشن که شما داری سر کار جون میکنی و وقتی میایی خونه تا یه کمی شکمت رو سیر کنی میگه عزیزم زنگ زدم پیتزا باید و وسط ماه میبینی همه درآمدت رو دادی ساندویچ . و اگه بچه هم داشتی باشی که دیگه بهانه آماده هست و کلا دهن آدم میبندن اساسی
حامد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
دخترهای شهر خودمون تهران همشون توقعشون رفته بالا.ناز الکی دارن.خواسته هایی دارند که یه مرد 30 سال کار کرده شاید به اون رسیده باشه.من خودم یه جوون 34 ساله هستم.شغل استخدامی و ثابت و خوب.درآمد خوب.تحصیلات کارشناسی.پسنداز مناسب هم برای شروع زندگی دارم.اما هرکسی برا خواستگاری رفتم یجور اذیتم کرد و یه مدت سرکارم گذاشت..برا همینم قید زن گرفتن و زدم دیگه.حقشونه یه عده از دخترا مجرد بمونن.دختر زندگی کن الان باید بری از تو روستاهامون پیدا کنی
پوریا
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
دوست عزیز ناراحت نشی دخترا همه قیافه پسندن و به تیپ و هیکل و قیافه بیشتر اهمیت میدن .

تعریف از خود نباشه ولی من چند جا خواستگاری رفتم اونا قبول کردند من خوشم از قیافه شون نیومد .

ولی الان از قیافه همسرم خوشم میاد اونم از قیافه من خوشش اومد و نتیجه ش هم شد ازدواج البته الان هردو صبح تا شب میدویم واسه پول .
حامد
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
شاید اینجا جای این حرفا حالا نباشه.آقا پوریا تقریبا با نظرت موافقم.منم از نظر قیافه و تیپ و هیکلم یه آدم معمولیم.اما میخواستم بگم کلا ارزشهای جامه ما خصوصا تو شهرهای بزرگ عوض شده.یه چیزهایی که یه زمانی برا دختر و پسر ارزش بودن الان دیگه ارزش و ملاک نیست.
علی
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
حامد جان با این تعریفی که از خودت کردی ای کاش یه عکسی هم میذاشتی. خیلی بهتر میشد. ولی بین خودم باشه همه دخترا رو چزوندی اا چون خیلیاشون الان به خاطر اشتباهی که کردن الان مجردن. نگران نباش انشالله قسمتت خوبه من فالت رو گرفتم
علی
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
پوریا جان انشالله به پای هم پیر شید. میگم تو ازدواج مبنای ان قیافه هست دیگه !!! راستی شما که تا شب میدویین دنبال پول پس کی قیافه همدیگه رو میبینید؟ یا همون دید اول براتون کافی بود
برنارد
United States of America
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
اقاهیج کس دختر ایرانی نمیشه ..افاده ماشاالله..زیبایی استغفرالله..هنر بیخیال.....
علی
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
برنارد جان ادعا رو نگفتی که شوهر رو بیچاره میکنه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
بورس نیوز عزیز تیتر خبر با مطلبتون اصلا نمیخونه و طوری تیتر کردید که بازار گرمی کنید این خانوما بیشتر فمنیسمن تا بی شوهر و خودشون مردارو از شهر بیرون میکنن البته اینارومن از خوندن متن شما متوجه شدم و متٱسفانه از نظرات معلومه که اکثرا متن رو نخوندن و فقط با تیتر جذاب و گول زننده شما نتیجه گیری کردن.....
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
تو کشور خودمون نگاه کنین میبینید که به چه شکلی تو خیابون دنبال یه جفت برا خودشون می گردن
محمد علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
بنده 44 بار خواستگاری رفتم

متاسفانه اغلب دختران تهرانی طمع می کنند وقتی نرفتیم خواستگاری از دور علامت
و چراغ میدن بیان میریم خواستگاری مهریه بالا
میگن اون رو قبول میکنیم حالا شیر بها میخوان
خلاصه یه کاری میکنند که داماد بزنه زیر همه چی بعد از بهم خوردن خواستگاری باز پیغام میفرستند مظلومنمائی میکنند
ولی چه سود که مرغ از قفس پریده منظور
خودم
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
ازدواج یک قرارداد ناعادلانه به ضرر آقایان است این پیوند غیر منصفانه باید از جامعه حذف شود حمایت قانون از مهریه باید حذف گردد حقوق برابر زن و مرد اگر مورد قبول است هزینه ها و خرج کرد ها نیز باید برابر باشد مهریه برای دختری که کار میکند چه معنا دارد ؟
ناشناس
Turkey
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
بیایید دختران ایرانی را در استانبول ببینید که برای شوهر چه دست و پا می زنند
شهلا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
مگه همه جا مثل تو ایران شوهر خیلی مهمه!!!! نبود هم نبود چه بهتر تازه تو ایرانم مردا سعی دارند به دخترا تلقین کنن همتون دنبال شوهری وگرنه خیلی از دخترا مجرد بودن رو ترجیح میدن!!!!!
آرش
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
سلام دوستان
تروخدا اینقدر ازدواج ازدواج نکنید ، من هرکسو دیدم ازدواج کرده ، از دست زنو بچش جونش بلبش اومده ، دوتا برادر دارم ازدواج کردم ، زناشون دایم دنبال کنترل کردن و سوار شدن رو اینا ان
بچه هاشون تن لش ، ی لیوان آب نمیرن بیارن...
من موندم واقعا چه فرایندی روی میده که پسرا چنین حماقت تابلویی رو مرتکب میشن