بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر : ۱۳۱۸۶۶

یکی از تازه ترین فیلمهایی که به سفارش لابیهای صهیونیست و توسط عوامل ایرانی در خارج از کشور تولید شده "رز سرخ" نام دارد. فیلمی که کارگردان آن سپیده فارسی فیلمساز جوان ایرانی است که مقیم فرانسه است.

"رز سرخ" داستان خود را همزمان با اتفاقات بعد از انتخابات سال 88 روایت میکند. تصاویر فیلم هم دو بخش است؛ بخشی از آن مربوط میشود به نماهای اتفاقات خیابانی بعد از انتخابات که برآمده از یک سری تصاویر موبایلی است و بخشی از آن که در دل یک آپارتمان رخ میدهد شرح ماجرایی عاطفی است که میان یک دختر جوان و مردی میانسال روی می‌دهد.

بازیگر زن آقایوسف در فیلم ضدنظام +تصاویر

نکته اسفناک درباره "رز سرخ" حضور مینا خسروانی بازیگر جوان سینما و تئاتر ایران به عنوان هنرپیشه نقش اصلی زن است؛ حضوری که همراه شده است با پرده دریهایی که نظیر آنها را فقط در فیلمهای غیراخلاقی می بینیم.

خسروانی که تنها حضور سینمایی اش درام "آقایوسف" بود تقریبا در تمامی کارهای تئاتری اخیر دکتر علی رفیعی کارگردان شناخته شده تئاتر ایران به عنوان بازیگر یا دستیار پشت صحنه حضور داشت و میرفت که به یک چهره قابل اتکا در عرضه بازیگری بدل شود اما به ناگاه با یک انحراف تمام عیار، برهنگی را عاملی کرده است برای اشتهار خویش!!!

چند سال پیش نیز خسروانی در یک تئاتر تلویزیونی به نام "پرواز از فراز تیر چراغ برق" که از شبکه چهارم سیما روی آنتن رفته بود ایفای نقش کرده بود.

بازیگر زن آقایوسف در فیلم ضدنظام +تصاویر

"رز سرخ " در بیشتر محافل شبه سیاسی آن طرف آب که هدف اصلی برگزاری شان شانتاژ رسانه ای علیه ایران است به عنوان اثری سیاسی قلمداد شده است اما تنها مرور سیناپس کلی فیلم حکایت از آن دارد که بیشتر از سیاست همان پرده دریهای غیراخلاقی بوده که برای سپیده فارسی کارگردان کار اهمیت داشته است.

یک فیلمفارسی شبه روشنفکرانه
داستان "رز قرمز" درباره ماجرای پناه بردن تعدادی دختر و پسر جوان به آپارتمان یک مرد میانسال در کوران اتفاقات انتخاباتی 88 است. بعد از بازگشت آرامش به شهر و زمانی که جوانان به خانه های خود بازمیگردند یکی از آنها که دختری جوان است میفهمد، موبایلش را در خانه این مرد جاگذاشته بازگشته و همین عاملی میشود برای شکل گیری یک رابطه عاشقانه(!) میان آنها.
رابطه ای که به خواست کارگردان خیلی زود زمینه های اروتیک هم گرفته و بخشی از فیلم صرف ارائه نماهای هرزه نگارانه میشود اما ابلهانه تر از همه تاکید کارگردان بر جا زدن مرد هوسباز فیلمش به عنوان آدمی متدین است بدون اینکه به مخاطب بگوید چگونه است یک آدم معتقد یکشبه همه چیز خود را زیرپا گذاشته و به رابطه با دختری تن میدهد که هیچ از او نمیداند.

جالب اینجاست که بلحاظ ساختاری نیز "رز سرخ " اثری است زیرحد متوسط و بیشتر شبیه به نمایشهای رادیویی چون بیشتر از نیمی از فیلم با دیالوگهایی پر شده است که میان مرد و زن داستان ردوبدل میشود.

فیلمنامه "رز سرخ" با همکاری سپیده فارسی و جواد حواهری نوشته شده است و بازیگری به نام "واسیلی کوکولانی" نیز نقش مرد میانسال داستان را بازی کرده است.

بازیگر زن آقایوسف در فیلم ضدنظام +تصاویر

سپیده فارسی اولین فیلم بلند خود را بانام «خواب خاک» در سال ۲۰۰۳ ساخت و سه سال بعد دومین فیلم بلندش باعنوان «نگاه» را کارگردانی کرد. «فارسی» در سال ۲۰۰۷ مستند «هرات» را ساخت و در سال ۲۰۰۹ فیلم مستند «تهران بدون اجازه» را ساخت.

بازیگر زن آقایوسف در فیلم ضدنظام +تصاویر

مینا خسروانی با لنزهای رنگی در نمایی از "آقایوسف"

منبع:میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر