بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲
کد خبر : ۱۳۱۸۹۲

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به نامه وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی به رئیس‌جمهوری اظهار کرد:بر اساس آمار در حال حاضر 400 هزار خانه خالی در تهران وجود دارد اما عمده این واحدها لوکس است و قیمت بالایی دارند.

وی تصریح کرد: قیمت این خانه‌ها از مترمربعی 5 میلیون تومان شروع شده و تا 12 میلیون تومان و حتی بالاتر هم ادامه دارد، پس این خانه‌های موجود به درد دهک‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم نمی‌خورد.

وی خاطرنشان کرد:‌اقساط تسهیلات 80 میلیون تومانی با فرض نرخ سود 14 درصد بالاتر از 2 میلیون تومان خواهد بود و چه کسی می‌تواند این مبلغ را پرداخت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: مسکن می توانست برای رکود تورمی یک گذرگاه و دروازه خوبی باشد اگر نگاه به برنامه‌های دولت قبل انتقادی نبود. چنانچه نگاه دولت کنونی به برنامه‌های دولت قبل اصلاحی بود می‌توانستیم از گلوگاه مسکن عبور کنیم.

خسروی تصریح کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن، مصالح ساختمانی و مهندسان و نیروی کار ماهر را در این بخش داریم و می‌توانیم به راحتی مشکل بازار مسکن را حل کنیم.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون بخش زیادی از درآمدهای خانوارها صرف اجاره‌بها مسکن می‌شود، خاطرنشان کرد: با حذف این هزینه‌ها خانوارها می‌توانند به سلامت، بهداشت، خوراک و ... برسد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
دولت اگر تصور میکند می تواند بدون کاهش قیمت در باز مسکن رونق ایجاد کند سخت در اشتباه است
علی
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
این روز ها آنچنان در مورد وام مسکن نظر می دهند انگار ایران اولین کشوری است که می خواهد وام مسکن بدهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
اگه اقساطش دو میلیونه آقایون این وام رو برای خود و اطرافیان خودشون تصویب کردن نه مردمی که دغدغه مسکن دارن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
وام مسکن 80 میلیونی هم بدهند من که نمی توانم اقساطش را بدهم حتی ماهی 700هزلر تومان باشه چه برسه ماهی دومیلیون باشه !!!!!