بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
احمد نعمت بخش در پاسخ به سوال خبرنگار ما، مبنی بر اینکه چرا دولت برای کاهش قیمت خودر میزان تعرفه های دریافتی خود را کاهش نمی دهد؟ افزود: تعرفه های دریافتی دولت از خودروسازان در ردیف اساسی تأمین بودجه کشور قرار گرفته است و با توجه به اهمیت آن، کاهش تعرفه دریافتی دولت منطقی نمی باشد.
کد خبر : ۱۳۱۸۹۹
نویسنده :
محمدآموخته
در ساخت یک خودرو تنها 60 درصد از قیمت ها ی اعلام شده نصیب خودروسازان می شود و مابقی آن که 40 درصد می باشد عاید نهادهایی غیر از خودروسازان می گردد.

دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: آخرین افزایش قیمت اعمال شده برای خودرو مربوط به 16 ماه پیش می باشد و پس از این مدت خودروسازان افزایش 5.5 درصدی قیمت خودرو از شورای رقابت را خواستار بودند و با توجه به اینکه رییس جمهور مخالف افزایش قیمت ها بود؛ در نهایت افزایش حدود 3.5 درصدی در دستورکار قرار گرفت.

احمد نعمت بخش در پاسخ به سوال خبرنگار ما، مبنی بر اینکه چرا دولت برای کاهش قیمت خودر میزان تعرفه های دریافتی خود را کاهش نمی دهد؟ افزود: تعرفه های دریافتی دولت از خودروسازان در ردیف اساسی تأمین بودجه کشور قرار گرفته است و با توجه به اهمیت آن، کاهش تعرفه دریافتی دولت منطقی نمی باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز در خصوص انحصار در بازار خودروهای وارداتی و سهم زیاد آسان موتور و اطلس خودرو در این بازار گفت :  40 درصد واردات  دو خودروی کیا و هیوندا توسط هلیدینگ شخصی به نام گرامی (بزرگترین واردکننده خودروهای کیا و هیوندا داخل ایران) انجام می شود و 60 درصد واردات این خودروها توسط افراد عادی انجام می گیرد و در حال حاضر 16 وارد کننده خودرو به داخل ایران در حال فعالیت می باشند لذا انحصاری در این بازار نیست و لزومی به قیمت گذاری توسط دولت در آن احساس نمیشود .

این مقام مسئول از تداوم  واردات خودروی کیا پس از قطع همکاری آن  با گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و گفت: پس از اجرای تحریم ها علیه ایران و قطع همکاری کیا در واردات قطعات خودروی سراتو برای کارخانجات سایپا ، انتظار می رفت که واردات خودروی کیا به داخل ایران متوقف گردد ولی جلوگیری از واردات کیا به عمل نیامد و عملا این شرکت بابت رفتار خود در برابر ایران تنبیه نشد .

نعمت بخش در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به قرارداد با شرکت خودروسازی کیا از نیمه دوم سال جاری تولید مجدد خودروی سراتو در داخل ایران آغاز می شود.

وی در خصوص مخالفت رییس جمهور با افزایش قیمت خودرو گفت: وزیر صنعت اعلام کرد که اخبار نادرستی مبنی بر افزایش 30 درصدی قیمت خودرو به رییس جمهور اعلام شده بود و برهمین اساس وی از افزایش قیمت خودرو مکدر شده بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
نخستين علامت سلامت مالي يك شركت نقدينگي آن شركت است و عجيب است كه خودروسازان نقدينگي ندارند و با سود زياد از بانكها وام مي گيرند. خودروسازان به جاي اينكه دائما اين و آن را متهم كنند كمي هم به خود بپردازند:
1- براي كليه شركتهاي اقماري درست شده، حسابرسي نمايند و آنهائي را كه زيان ده هستند منحل كنند.
2- سايتهاي زيانده در داخل و خارج كشور را تعطيل كنند.
3- مشاوران گوناگون كه عموما توصيه شده هستند را كنار بگذارند.
4- املاك متفرقه را بفروشند و با پول آن توليد را افزايش دهند.
5- به آموزش، بهره وري، كيفيت وبپردازند.
6- نظارت بر قطعه سازان را بسيار سفت و سخت بگيرند تا هزينه دوران گارانتي را كاهش دهند.
7- مدلهائي كه زيان دارند را كنار بگذارند.
8- از تقسيم سود در مجامع بپرهيزند.
9- به نام برند خود توجه كنند و آنرا جهاني كنند.
10- به صادرات بپردازند و خود را از دلارهاي نفتي بي نياز سازند.
و بسيار مطالب تكنيكي ديگر
آنوقت رشد مي كنند و در مقياس جهاني مي توانند رقابت كنند.
بزک نمیر بهار میاد
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱
نمیدونم چی بگم! بگم خوابی؟!
بگم تو باغی ؟!
ما به تنها چیزی که نیاز داریم1- صداقت2- امانت داری3-مقاومت در برابر توصیه ها 4-افشای علنی ندانسته های مردم 5-اعلام گلوگاه ها6- تعدیل نیروهای بیکفایت و ناکارآمد7-استخدام نیروی متخصص و کارآمد 8-پرهیز از بریزو بپاشها9-پرورش و استعداد یابی10-مهمتر از همه که هیچ وقت هم مد نظر نبوده احترام به حقوق مصرف کننده.
من به شما قول میدهم اینها رعایت بشه فرمایشات شما خودبخود به اجرا در میاد
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
تا زمانی که هر حرکتی در ایران سیاسی سنجیده بشه و نه در حوزه مربوط به خودش اوضاع همینه. اگر طبق توصیه شما بخواد عمل بشه کلا باید در کارخانجات رو تخته کرد چون همه مشکلات که ذکر کردین شامل حالشون میشه.
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
تحریم خودرو سازان ، فقط
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
شما نخر. برو خارجی بخر
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
در خودروسازی را گل بگیرید تا این مردم روی آسایش را ببینند
SAED
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
حرف اول و آخری که ما ده ساله فریاد میزنیم و بلاخره یک مرد پیدا شد و زد همه ماجرا همینه همه هم میدونندو پنهان میکنند.به کلمه نهادها توجه ویژه بفرمایید.
40
درصد قیمت خودرو در جیب نهادهایی غیر از خودروسازان
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
بسمه تعالی
سیستم چاپلوس پرور یعنی رانت یعنی نیروهای سفارش شده بی خاصیت و ناتوان یعنی دغل یعنی یعنی نیروی کارشناس و نیروی کار سربار با دستمزدهای از کیسه مردم

یعنی عدم مدیریت مالی و انسانی و صنعتی یعنی تولید بی کیفیت و مصرف بنزین بالا یعنی بخور بخور و به فکر آینده نبودن یعنی باری به هر جهت یعنی حالا حالاها اوضاع همینی که می‌بینی یعنی آش کشک خاله است بخوری پاته و نخوری پاته

.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
هر چه بگندد نمکش می زنند/وای به آن روز که بگندد نمک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
متاسفانه خودروسازها می خواهند سود وامهایی که گرفته اند و ضرر و زیان کم کاری و بی کفایتی خودشان را در قیمت محصولات افتضاح و بی کیفیتشان که خدمات پس از فروش افتضاح تری هم دارن سرشکن کنند! یک روز قرار بود پراید برای قشر ضعیف تولید شود!بنظر شما کسی که 24 میلیون پول دارد تا پراید بخر د قشر ضعیف حساب می شود؟!قدرت خودروسازها از قدرت خود نظام و مجلس هم ظاهرا بیشتر است!
بزک نمیر بهار میاد
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴
دقیقا. ولی باید دید خودرو ساز این قدرت مهار نشدنی رو از کجا بدست میاره
ناشناس
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
جالبتر اینکه اگر نظارت بر خودروسازی و خودروسازها اینقدر سخته ، چرا هیچ خودروسازی دیگه ای بوجود نمیاد تا کم کم قدرت خودروسازهای فعلی رو کم کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
مسبب وضع موجود در صنعت خودروسازی سهامداران بدبخت خودروسازی که هرروز زیان میدهند نیستند مدیران خودروسازی هستند لذا مجلس برای حمایت از سهامدار متضرر خودرویی باید قیمتها را مشخص کند وبجای تنبیه سهامدار مسببین اصلی یعنی مدیران خودروسازیها را تنبیه کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
دوستان،حتما كلیپ مصاحبه آقای نعمت بخش با یكی از خبرنگاران رو ببینید اگر ندارید از اینترنت دانلود كنید. ایشان خیلی خودشو از همه بالاتر میدونه. مثله اینكه حقوقش خیلی بالاست
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
به نظر می رسه تا خاتمه سناریوی دعوای قیمت خودرو که توسط جناب اقای نعمت بخش اجرا میشه احتمالا دیگه بازاری برای فروش تولیدات خودرو سازان ایرانی وجود داشته باشه!!! چون واردات خودروهای چینی بازار ایران رو در انحصار خواهد داشت؟؟؟
ما ایرانی ها همیشه دیر از خواب بیدار می شویم و همیشه هم از عقب موندگی که خودمون بوجود اوردیم ناله می کنیم؟؟
سهامدار خودرو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
چرا همه بر سر خودرو سازان مي كوبيم - اگر نيروي انتظامي و مجلس و دارائي و محيط زيست و صدا و سيما و چند نهاد ديگر سهم در يافتي خود را از خودرو سازان هركدام 1 درصد كاهش دهند هم قيمت خودرو متعادل مي شود و هم كيفيت بالا ميرود - خودروسازان شده اند گاو شيرده همه نهاده ها همه آنها را ميدوشند و آنها هم مجبورند مردم را بدوشند. و در اين ميان تنها كساني ضرر ميكنند كه سهامدار خودروند.
بزک نمیر بهار میاد
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹
این هم خوب پیشنهادیه در موردش فکر میکنم.
..........
راستشو بخوای فکر کردم دیدم صلاح نیست همون مردم بار اضافی رو دوش بگیرند خوبه
موفق باشید
مصلحت اندیش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
آقای نعمت بخش حالت که خوبه؟!!!!!!!!!!!!
امیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
درود برتو بورس نیوز ای کاش یک مقداری بیشتر باز میکردی این حیاط خلوط 40درصدی مربوط به چه گروهی است ویا بیشتر به جیب چه اشخاص ویا گروهی میرود.
مگان سوار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
اقای نعمت بخش شما به مردم ایران یعنی خبرنگار تلویزیون کم اوردید گفتید جمع کنید اقا ولی بدانید مردم ایران میگویند به شما خود خواهی وخودبرستی وچرند..... بس است شما جمع کنید اقا سیر نشدید خسته هم نشدید اینکه میگویند بل صراط را تله کابین زدند و با ان میتوان از انجا رد شد شوخی است باورت شده انجا براید سوارها رد میشند نه مگان سوارها و.......به فرموده امام دراسلام تقوا مطرح است
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
باور بفرمایید بنده با یکی از این اقا زاده ها در ارتباط هستم بسیار نا لایق وحیف که امکانات وحق وحقوق مردم لایق در جیب چنین افرادی ریخته شود
حافظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
40 درصدی که از جیب مردم در میارندو هیچ جا هم نوشته نمیشه .آقا ی حساب دو دوتا هر کسی به من هم 40%از در آمدشو بده 100%ازش حمایت میکردم.پس بیخود منتظر کاهش قیمت خودرو نباشید گرون نشه ارزونیش پیش کش
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
سا لهاست خودرو سازان روی اقتصا د کشور نقش داشته اند روی کا هش ارزش پول کشور و.... به خاطر اینکه از این صنعت مونتاژ حمایت می شود وانوقت از صنعت مادر نساجی حمایت نمی شود بیش از 20 سال است شرکت پلی اکریل ایران دچار مشکل است ولی کسی به یاری او نرفته است وسهامداران شرکت تمام سرمایه خود را از دست داده اند