40 درصد قیمت خودرو در جیب نهادهایی غیر از خودروسازان
دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: آخرین افزایش قیمت اعمال شده برای خودرو مربوط به 16 ماه پیش می باشد و پس از این مدت خودروسازان افزایش 5.5 درصدی قیمت خودرو از شورای رقابت را خواستار بودند و با توجه به اینکه رییس جمهور مخالف افزایش قیمت ها بود؛ در نهایت افزایش حدود 3.5 درصدی در دستورکار قرار گرفت.
احمد نعمت بخش در پاسخ به سوال خبرنگار ما، مبنی بر اینکه چرا دولت برای کاهش قیمت خودر میزان تعرفه های دریافتی خود را کاهش نمی دهد؟ افزود: تعرفه های دریافتی دولت از خودروسازان در ردیف اساسی تأمین بودجه کشور قرار گرفته است و با توجه به اهمیت آن، کاهش تعرفه دریافتی دولت منطقی نمی باشد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز در خصوص انحصار در بازار خودروهای وارداتی و سهم زیاد آسان موتور و اطلس خودرو در این بازار گفت : 40 درصد واردات دو خودروی کیا و هیوندا توسط هلیدینگ شخصی به نام گرامی (بزرگترین واردکننده خودروهای کیا و هیوندا داخل ایران) انجام می شود و 60 درصد واردات این خودروها توسط افراد عادی انجام می گیرد و در حال حاضر 16 وارد کننده خودرو به داخل ایران در حال فعالیت می باشند لذا انحصاری در این بازار نیست و لزومی به قیمت گذاری توسط دولت در آن احساس نمیشود .
این مقام مسئول از تداوم واردات خودروی کیا پس از قطع همکاری آن با گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و گفت: پس از اجرای تحریم ها علیه ایران و قطع همکاری کیا در واردات قطعات خودروی سراتو برای کارخانجات سایپا ، انتظار می رفت که واردات خودروی کیا به داخل ایران متوقف گردد ولی جلوگیری از واردات کیا به عمل نیامد و عملا این شرکت بابت رفتار خود در برابر ایران تنبیه نشد .
نعمت بخش در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به قرارداد با شرکت خودروسازی کیا از نیمه دوم سال جاری تولید مجدد خودروی سراتو در داخل ایران آغاز می شود.
وی در خصوص مخالفت رییس جمهور با افزایش قیمت خودرو گفت: وزیر صنعت اعلام کرد که اخبار نادرستی مبنی بر افزایش 30 درصدی قیمت خودرو به رییس جمهور اعلام شده بود و برهمین اساس وی از افزایش قیمت خودرو مکدر شده بود.
1- براي كليه شركتهاي اقماري درست شده، حسابرسي نمايند و آنهائي را كه زيان ده هستند منحل كنند.
2- سايتهاي زيانده در داخل و خارج كشور را تعطيل كنند.
3- مشاوران گوناگون كه عموما توصيه شده هستند را كنار بگذارند.
4- املاك متفرقه را بفروشند و با پول آن توليد را افزايش دهند.
5- به آموزش، بهره وري، كيفيت وبپردازند.
6- نظارت بر قطعه سازان را بسيار سفت و سخت بگيرند تا هزينه دوران گارانتي را كاهش دهند.
7- مدلهائي كه زيان دارند را كنار بگذارند.
8- از تقسيم سود در مجامع بپرهيزند.
9- به نام برند خود توجه كنند و آنرا جهاني كنند.
10- به صادرات بپردازند و خود را از دلارهاي نفتي بي نياز سازند.
و بسيار مطالب تكنيكي ديگر
آنوقت رشد مي كنند و در مقياس جهاني مي توانند رقابت كنند.
بگم تو باغی ؟!
ما به تنها چیزی که نیاز داریم1- صداقت2- امانت داری3-مقاومت در برابر توصیه ها 4-افشای علنی ندانسته های مردم 5-اعلام گلوگاه ها6- تعدیل نیروهای بیکفایت و ناکارآمد7-استخدام نیروی متخصص و کارآمد 8-پرهیز از بریزو بپاشها9-پرورش و استعداد یابی10-مهمتر از همه که هیچ وقت هم مد نظر نبوده احترام به حقوق مصرف کننده.
من به شما قول میدهم اینها رعایت بشه فرمایشات شما خودبخود به اجرا در میاد
40
درصد قیمت خودرو در جیب نهادهایی غیر از خودروسازان
سیستم چاپلوس پرور یعنی رانت یعنی نیروهای سفارش شده بی خاصیت و ناتوان یعنی دغل یعنی یعنی نیروی کارشناس و نیروی کار سربار با دستمزدهای از کیسه مردم
یعنی عدم مدیریت مالی و انسانی و صنعتی یعنی تولید بی کیفیت و مصرف بنزین بالا یعنی بخور بخور و به فکر آینده نبودن یعنی باری به هر جهت یعنی حالا حالاها اوضاع همینی که میبینی یعنی آش کشک خاله است بخوری پاته و نخوری پاته
.
ما ایرانی ها همیشه دیر از خواب بیدار می شویم و همیشه هم از عقب موندگی که خودمون بوجود اوردیم ناله می کنیم؟؟
..........
راستشو بخوای فکر کردم دیدم صلاح نیست همون مردم بار اضافی رو دوش بگیرند خوبه
موفق باشید
مصلحت اندیش