بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان عنوان کرد:

زمان عرضه اولیه "سیدکو" /کاهش میزان صادرات سیمان

عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان در بازار بورس در حالی از ماه های گذشته میان فعالان بازار سرمایه زمزمه می شد که این امر تاکنون محقق نگردیده است.
کد خبر : ۱۳۱۹۰۱
نویسنده :
جمشیدی
عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان در بازار بورس در حالی از ماه های گذشته میان فعالان بازار سرمایه زمزمه می شد که این امر تاکنون محقق نگردیده است.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در پی تمدید مهلت انجام عرضه اولیه 10 درصد از "سیدکو" انتظار می رود این امر طی مهر یا آبان ماه امسال اجرایی شود. این در حالی است که زمان دقیق عرضه اولیه به نظر سهامدار اصلی یعنی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بستگی دارد.

موذن چی به پرتفوی بورسی این مجموعه اشاره کرد و ابراز داشت: اگرچه وضعیت فروش شرکت های سیمانی بنا به دلایلی همچون اوضاع نامناسب اصلی ترین بازار خارجی یعنی کشور عراق دچار چالش شده، اما می توان گفت وضعیت سودآوری زیرمجموعه های بورسی "سیدکو" از ابتدای امسال تاکنون مناسب ارزیابی می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از سرمایه گذاری های "سیدکو" در پرتفوی بورسی صورت گرفته، در این خصوص افزود: وضعیت عملیاتی و سودآوری شرکت سیمان کرمان موجود در پرتفوی بورسی "سیدکو" مناسب بوده، به گونه ای که این مجموعه اندکی از بودجه سال مالی جاری خود جلوتر عمل کرده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان در خصوص وضعیت پرتفوی غیر بورسی آن تصریح کرد: شرکت بین المللی ساروج بوشهر که با حادثه ای مواجه شده بود، اکنون از لحاظ عملیاتی در وضعیت مناسبی به سر می برد و علاوه بر این، وضعیت تولید و فروش داخلی شرکت سیمان فراز فیروز کوه نیز مطلوب می باشد.

موذن چی همچنین پیرامون وضعیت صنعت سیمان نیز گفت: با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد کشور و اوضاع نابسامان سیاسی کشور عراق وضعیت فروش صادراتی مجموعه های تولیدکننده سیمان با مشکل مواجه شده و نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است. علاوه بر این، صادرات محصولات سیمان به کشور آذربایجان نیز در پی راه اندازی کارخانه تولید کلینکر با ظرفیت تولید یک میلیون تن با افت مواجه شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی برخی شرکت های سیمانی با موقعیت جغرافیایی مطلوب می توانند درآمد مناسبی را از محل فروش صادراتی خود ناشی از هزینه های حمل کمتر به دست آورند.

علاوه بر این، مجموعه های فعال در صنعت سیمان می بایست با در نظر گرفتن راهکارهایی از کاهش مقدار فروش محصولات تولیدی خود و ایجاد رقابت منفی بین تولیدکنندگان جلوگیری کنند تا قیمت فروش خارجی محصولات نیز کاهش نیابد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
با توجه به ويراني هاي زير ساختي در عراق اين كشور درصورت شروع ساخت و ساز واردات سيمان از ايران به شدت افزايش پيدا ميكند