بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر : ۱۳۱۹۰۵
عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر اینکه می خواهند دیکتاتوری اقلیت را بر اکثریت مجلس تحمیل کنند، گفت: متأسفانه اقلیت مجلس هر جا که باب میلش نباشد شانتاژ می کنند و فکرمی کنند با جار و جنجال راه انداختن در مجلس می توانند حرف خود را پیش ببرند و باید هم رئیس مجلس تسلیم نظر آنها شود، این رویه خوبی نیست.

حسین سبحانی نیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت،‌ با اشاره به حرمت شکنی رییس مجلس توسط چند تن از نمایندگان در رسانه های این جریان، گفت: اقدامی که دکتر لاریجانی انجام دادند اقدامی بود که هم سابقه داشته و هم رویه مجلس بوده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با تاکید بر اینکه موارد مشابهی نیز در گذشته بوده و دکتر لاریجانی برای رفع ابهام، از مجلس رأی استمزاجی گرفته و به آن عمل می شده است، تصریح کرد:‌ متأسفانه اقلیت مجلس هر جا که باب میلش نباشد شانتاژ می کنند و فکرمی کنند با جار و جنجال راه انداختن در مجلس می توانند حرف خود را پیش ببرند و باید هم رئیس مجلس تسلیم نظر آنها شود، این رویه خوبی نیست.

وی افزود: ‌برخوردهای تندی که در روز جلسه علنی از سوی آقای زاکانی و چند تن از نمایندگان انجام شد و مصاحبه ها و یادداشت هایی که این روزها انجام دادند و انجام می دهند را اکثریت مجلس نپسندیدند و خلاف نظر آنها رأی دادند و به آنچه که دکتر لاریجانی مطرح کرده بود رأی دادند.

انحراف افکارعمومی ازسوی جریان اقلیت با شانتاژ خبری

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه چون خواسته این تعداد از نمایندگان تأمین نشده سعی می کنند با شانتاژ خبری فضای افکار عمومی را طوری جهت دهند که این یک کار غیر قانونی بوده که انجام شده است،‌گفت:‌ کاررییس مجلس در روز انتخابات عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات یک کار قانونی بوده است.

سبحانی نیا با بیان اینکه چون خواسته آقایان تأمین نشده به ابزار رسانه متوسل شده اند،‌ گفت: کمیسیون فرهنگی کمی تنگ نظرانه با این قضیه برخورد کرد در حالی که می توانست به نحوی عمل کند که چنین فضایی شکل نگیرد و آرامش مجلس حفظ شود و می توانستند دوستان دیگر را نیز در این مسئله دخیل و یا معرفی کنند.

وی افزود: آنها که معتقد به رأی مجلس هستند اجازه بدهند مجلس انتخاب کند نه این که با فضاسازی شأن مجلس را پایین بیاورند و به رییس مجلس توهین و اهانت و افکار عمومی را ملتهب کنند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با تاکید بر اینکه آنها می دانند که کارشان درست نیست اما فکر می کنند چون ابزار رسانه ای در اختیار دارند می توانند درافکار عمومی اینگونه واژه ها را جا بیاندازد، ‌گفت: دموکراسی و رأی اکثریت مجلس اصل بوده و هست و آنها دارند یک نوع شانتاژ خبری انجام می دهند و می خواهند دیکتاتوری اقلیت را بر اکثریت تحمیل کنند./

اشتراک گذاری :
ارسال نظر