بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر : ۱۳۱۹۱۵
روزنامه خراسان با مطرح کردن مشکل یکی از مخاطبان به بررسی آثار زیانبار آن پرداخته است:

دختری ۲۷ ساله‌ام. با مردی ۳۱ ساله که همسر و فرزند دارد، آشنا شده‌ام. ۵ سال است که با هم دوست هستیم و به یکدیگر خیلی علاقه داریم. نمی‌توانم به جدا شدن از او فکر بکنم. خیلی عذاب می‌کشم و گریه می‌کنم. مانده‌ام چه کار کنم؟

سوال شما بسیار کلی است و در آن مشخص نکردید که به دنبال چه هستید؟ آیا از این ارتباط رنج می‌برید و به دنبال قطع آن هستید یا به دنبال راه حلی برای کنترل احساسات و درمان وابستگی شدیدتان به آن آقا هستید یا اصلاً می‌خواهید راهی برای ارتباط مشروع و ازدواج با وی پیدا کنید؟

در هر صورت برای ارائه پاسخ مفید، جامع و کاربردی که تصمیم منطقی و درست شما را در پی داشته باشد، در ادامه توصیه‌هایی به شما خواهیم داشت.

قرار گرفتن در نقش همسر دوم
متاسفانه موضوع دوستی با مردان متاهل به عنوان یک پدیده اجتماعی گریبانگیر بعضی از خانم‌های مجرد و مطلقه شده و در حقیقت یک آسیب اجتماعی است. درخور ذکر است که ارتباط دختر با مرد متأهل، خلاف شرع و حرام است. با این حال گرفتار شدن در دام زیاده خواهی بعضی مردان، قرار گرفتن در جایگاه همسر دومی و چندمی و سوء استفاده بعضی مردان از زنان برای نیازهای غیرطبیعی در قالب ارتباط‌های مخفی که به هیچ وجه مشروع و منطقی نیست، واقعیتی است که در جامعه مشاهده می‌شود و به شدت نیازمند هشدار به خانواده هاست.

عوامل گرایش دختران مجرد به مردان متاهل
در میان مراجعان من نیز، مواردی گرفتار این نوع رابطه‌ها شده بودند و زمانی که به دنبال راه حلی برای مشکلشان بوده‌ام، پس از بررسی عوامل زمینه ساز آن، به این نتیجه رسیدم که عامل اصلی این پدیده تنهایی و کمبود محبت دختران در محیط خانه و رعایت نکردن بعضی اصول اخلاقی توسط زنان در ارتباط‌های اجتماعیشان، بالا رفتن سن ازدواج، سختگیری‌های افراطی و غیر اخلاقی بعضی والدین با قرار دادن شرایط غیر ارزشی برای خواستگاران، از جمله عوامل برجسته و تاثیرگذار در این باره است.

از سوی دیگر، نیاز شدید برخی دختران مجرد و زنان مطلقه به تکیه‌گاه و حامی از میان مردان باعث می‌شود که در مقابل جنس مخالف، قاطعیت خود را برای مخالفت با برقراری ارتباط از دست بدهند و به این نوع ارتباطات تن دهند که در نتیجه ضعف اراده و ضعف شخصیتی بانوان یکی از عوامل اصلی شکل گیری چنین ارتباط‌هایی است.

شکست خود به همراه فروپاشی خانواده طرف مقابل
جالب است که بدانید در بیشتر موارد، چنین ارتباط‌ها و دوستی‌هایی به محض آگاهی همسر اول شکست می‌خورد و باعث فروپاشی خانواده او یا قطع ارتباط با فرد دوم می‌شود و در موارد کمی که به ازدواج منجر می‌شود با سختی‌ها و مشکلات زیادی مواجه می‌شود؛ بنابراین بهترین و عاقلانه‌ترین کار برای زنان، قطع ارتباط با مردان متاهل و راه‌های کنترل احساسات و عواطف خودشان است.

شایسته است که فورا با قاطعیت، بدون هیچ گونه بهانه و ردپایی برای ارتباط مجدد و حتی بدون عذرخواهی، کسب حلالیت و حتی صحبت و بیان دلیلشان برای این جدایی، به چنین ارتباط‌هایی خاتمه دهند. همچنین تمامی عواملی که احتمال می‌دهند آن‌ها را وادار به فکر کردن درباره مرد مورد علاقه‌شان یا برقراری ارتباط مجدد می‌کند، از زندگیشان حذف و پاک کنند.

توهم عاشقی به جای علاقه
درباره ایجاد علاقه به این مردان، باید بدانید که نه تنها این گونه علاقه‌ها حقیقی نیست بلکه در بیشتر موارد شکل گیری چنین علاقه‌هایی در زنان به دلیل نیاز به همدل، وابستگی شدید و توهم است که به خاطر عواملی از جمله کمبود محبت، عاطفه و تنهایی ایجاد می‌شود و به طور طبیعی باعث وارد شدن خسارت‌های فراوانی هم به خود شخص و هم به خانواده مردان متاهل خواهد شد؛ بنابراین لازم است که توجه بیشتری داشته باشید که این نوع احساسات، هیجانات و علاقه‌ها حقیقی نیست و نخواهد بود.

آیا ارزشش را دارد!؟
از دختران یا زنان مطلقه‌ای که با مردان متاهل ارتباط دوستی برقرار کرده‌اند، خواسته می‌شود که با واقع بینی به مسائل ذکر شده، فکر کنند که آیا مردی متاهل و خانواده دار که معلوم نیست، واکنش اطرافیان و همسرش بعد از اطلاع از این ارتباط با شما چه باشد، صلاحیت یا ارزش این را دارد که شما به او دل ببندید، علاقه پیدا کنید، خودتان را برای او هزینه کنید، سرمایه گرانمایه جوانیتان را برای او تلف کنید و به خاطر او بهترین دوران زندگیتان را نابود کنید و فرصت و شانس ازدواج را از دست بدهید.

تلقین نابود شدن
اینکه بعضی زنان نمی‌توانند به پایان دادن به چنین رابطه‌هایی فکر کنند، عذاب می‌کشند و گریه می‌کنند، به خاطر این است که خودشان را کم می‌بینند و به خودشان تلقین کرده‌اند که بدون طرف مقابل زندگیشان نابود می‌شود در حالی که نمی‌دانند سخت در اشتباه هستند و اتفاقا با وجود چنین مردانی است که زندگیشان تباه می‌شود. فقط کافی است کمی به این مسئله واقع بینانه دقت کنند و توجه داشته باشند که در چنین رابطه‌ای، ممکن است خانم‌ها دچار مشکلات بیشتر و غیر قابل حلی شوند.

ازدواجی سخت‌تر از دیگر ازدواج‌ها
چنین ارتباط‌هایی بدون شک، محکوم به شکست است مگر اینکه رسمی و شرعی شود که پس از آن سختی‌ها و مشکلاتش، بیشتر و چند برابر دیگر ازدواج هاست. بنابراین و به ویژه به دخترهای مجرد توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر با بیان شرایط و ویژگی‌های خواستگار و همسر ایده آلشان به اطرافیان و دوستان در لابه لای حرف‌ها و صحبت‌‌هایشان به صورت غیرمستقیم، شرایط را برای ورود و پذیرش خواستگار فراهم کنند و خلاءهای فکری و عاطفیشان را به صورت صحیح و منطقی پاسخ دهند. در پایان درخور ذکر است که یکی از شاخص‌ترین راه حل‌ها برای خارج شدن از دام چنین دوستی‌ها و ارتباط‌های خطرناکی، واقع بینی است
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
حاضر هستیم بنیاد خانواده خراب شود ارتباط های پنهانی شکل بگیرد هزاران گناه و مشکل پیش بیاد دختران مجرد بمانند باما حاضر نیستیم حکم خدا که برای مردها زن دوم را به رسمیت می شناسد گردن بنهیم. الان در جامعه ما دختران زیادی هستند که نمی توانند با هیچ مردی مجردیازدواج کنند و از این حق محروم هستند.
سالار
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
حرفت کاملا صحیح و طبق آمار از دختران مجرد دهه 60 و خصوصا متولدین 63 تا 66 خیلیاشون به هیچ وجه اصلا شوهر با شرایط فعلی که میخان گیرشون نمیاد...چون پسران این نسل با دختران کوچکتر ازدواج میکنن و پسرای بزرگتر هم دیگه هرکی میخاسته ازدواج کنه کرده... نه تنها خوبه بلکه واجبه کم کم فرهنگ سازی بشه چند همسری بین مردان ایرانی که توان و لیاقت اداره چند همسر را دارن شکل بگیره....
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
نه برادران محترم اینجوری ها هم نیست ...دختر ها مجرد موندن چون دیگه یه پسر که بتونی باهاش زندگی کنی و بهش اعتماد کنی وجود نداره ...میدونی چند درصد از همین همسران با لیاقت معتاد و .....باز و بیکار و بی پول و خیلی چیزهای دیگه هستند...خب توقع زیادی نیست اگه ادم مردی رو بخواد که بشه بهش اعتماد کرد ....بععععله دختر ها مجرد موندن چون با هر پسری نمیشه زندگی کرد ....تاز میگی ازدواج دوم بکنن...خیلی خنده دار بود خدایی ...این نسل از پسر ها هنوز از شیر خشک مادرهاشون گرفته نشدن میخوان دو تا زن بگیرن....بسمه الله
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
ما مقایسه هامون عمل به احکاممون کلا کپی برداریمون خیلی قشنگه. با این سطح شعور با این روح شیطانی امثال شما که همسر یا زن رو چندتا چندتا میخواین تازه منت هم میذارین و اونا رو محروم میبینین فقطباید اظهار انزجار و تاسف کرد اگر صد سال دختر مجرد باشی بهتره تا همسر آدم کوته فکری مثه تو بشن
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
قطعا حضرتعالی از روی دلسوزی این حرف رو نزدین. ازدواج که گدایی محبت نیست بر پایه روابط منطقی و تداوم باید شکل بگبره و نه به زور. کجای دنیا همچنین افتضاحی میتونه قابل قبول باشه. نویسنده یادش رفته بنویسه که آویزون شدن یک دختر مجرد به یک مرد متاهل بیش از هر چیزی انگیزه اقتصادی داره. اگر موضوعی که شما میگین رسمی بشه همیشه دومی وجود داره. برای اینکه قطعا همسر اول این ذلت رو تحمل نمیکنه. روابط براساس منطق انسانی باید باشه نه صرفا گشنی کردن و خوی حیوانی
ناشناس
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
واقعا متاسفم برا آدمایی مثه شما!!
کسایی که تواناییشو دارن به جای زن دوم برن کمک کنن به اون پسرای بیچاره ای که به خاطر مشکلات مالی نمیتونن ازدواج کنن.
به نظرم این منطبق تر با احکام خدا باشه
آرش
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
من اگه ازدواج کنم اصلا به دختر دیگه ای نگاه نمیکنم چه برسه به اینکه دوست هم بشم . نمیدونم بعضیا چطوری اینکارو انجام میدن با زن بچه بری دوست دختر بگیری !!!
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
داداش شما اول زن بگیر بعد بیا افاضات کن. این حرفت یادت باشه
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
وقتی در شرایطش گرفتی اون موقع بفرما !
مریم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
جناب آقای محسن و افرادی مثل شما که توانایی اداره چند خانواده را دارند و به دنبال ثواب برای آخرتشان هم هستند چرا از این دارایی به جوونهایی که دوست دارند یک خانواده کوچک که در اون طعم عشق و محبت رو بچشند کمک نمی کنند ؟ اگر افرادی مثل شما به دنبال کمک کردن به اجتماع هستید اینطوری کمک کنید مطمئن باش ثوابش از ازدواج دوم بیشتره و حلالیش هم حلال تر . حداقلش اینه که خانواده اولت از هم نمی پاشند و یک درد دیگه به دردهای جامعه اضافه نمی کنید .
ساسان
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
ديگي كه براي ما نجوشه مي خوام صد سال نجوشه . كسي كه ازدواج دوم مي كنه حتما منافعش رو بر مضراتش سنجيده و فكر مي كنه منتفع مي شه وگر نه بنياد خيريه زياده
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
من نمیدونم شما زنها چرا اینقدر با ازذواج دوم ما مردها مشکل دارید.
بابا خدا حلال کرده شما چکاره اید حروم میدونید.
چرا این قانون اینقدر به زنها رو داده!!!
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
آيه 4 سوره نساء ازدواج با 4 زن را براي مردها حلال كرده است اين قانون در عربستان اجرا ميشود ولي در كشور مابهانه تراشي مي كنند
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
شما لیاقتت همون عرب های عربستان و ایین های قشنگشونه....همین شماها هستید که ایران و فرهنگ ایرانی رو نابود کردید ...بهتون تبریک میگم
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
دین هم مثل مسایل دیگه فقط بخشی از زندگیه و منطق و عقل و علم وقانون هم جایگاه خودشون رو باید داشته باشن. دین هم باید مثل علم به روز باشه.
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
برو 4 تا از همون عربها بگیر
سالار
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
الان شماها فکر میکنید خیلی به روز هستید ؟؟؟؟؟؟؟ نه واقعا؟؟؟؟؟؟ شماها هر روز که علم پیشرفت میکنه متوجه نمیشید تا روز قبلش چقدر بدبخت و عقب افتاده بودید ؟؟؟؟؟ بعد میاید برای خدایی که از 0 تا 100 همه چیز مخلوقاتش را میدونه روشنفکر بازی درمیارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟نه خداییشش ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
ناشناس 8:32--- همون فرهنگ ایرانی که دم ازش میزنی میگه دختر ایرانی دوست دختر مرد متاهل نشه!!!
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
متاسفانه درجامعه ما به غلط بر روي مسئله جنسي سرپوش گذشته شده و به خيال خودمان داريم آنرا كنترل ميكنيم !دختر و پسرهايي كه امكان ازدواج برايشان ميسر نشده و سن آنها بالا رفته يكي به من بگويد اين نياز جنسي را چگونه تامين مي كند ؟!به خدا داريم خودمان را گول مي زنيم .آنقدر ادامه داديد تا آخرش را ديديد.هرچند ديده ايد به روي خود نمي آوريد...
علی
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۰
آخه عبدالله جون این قانون تو ایران نمیشه اجرا بشه. چون ایرانیها واقعا موجود ناشناخته ایی هستند و در شرایط یکسان عکس العملهای متفاوتی نشون میدن و خیلی افراط و تفریط میکنن و تعادلی درشون نیست
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
علی آقا شما تو همون آمریکا با موجوداتی که میشناسی خوش باش. هر وقت یاد گرفتی بدون توهین کردن به دیگران نظرت رو بگی راه رو برای شناخت دیگران در مورد خودت باز میکنی.
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
تو متن گفته شده بنابراین بهترین و عاقلانه‌ترین کار برای زنان، قطع ارتباط با مردان متاهل و راه‌های کنترل احساسات و عواطف خودشان است. اخه یه کم فکر برا ادم خوبه ؛ایا انسان می تونه غذا نخوره و بگیم خودشو کنترل کنه؛بحث جنسی و عواطف هم یک نیازه که باید به ان پاسخ داده بشه؛اگه راه حل قانونی و منطقی فراهم بشه ادم اونو استفاده میکنه ؛اگرم نباشه مجبوره به طریقی دیگر
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
من قبول ندارم كه ازدواج دوم بيشتر از رابطه هاي نامشروع براي زن اول دردآور باشه . كسانيكه از ازدواج دوم به بدي ياد مي كنند يا ازدواج نكردند يا با شوهرشان مشكلي ندارند و زندگي خوبي دارند. اما اگر ازدواج كرديد و شوهر شما بدون اطلاع شما با چند دختر رابطه بر قرار كرد آنگاه شما كه مخالف ازدواج دوم هستيد 3 راه داريد

1- مخالفت شديد و به آتش كشيدن خانه 2- بستن چشمان و زجر داخلي 3-طلاق به نظر شما كدام مورد از موارد بالا راه حل مناسب است ؟هيچ كدام بهتر از تن دادن به زن دوم نيست به نظر من .

مخالفت شديد در زود هنگام ممكن است موثر باشد اما هيچ تضميني وجود ندارد كه مرد از رابطه هاي پنهانيش دست بردارد . موارد دوم و سوم نياز به توضيح ندارد. ريشه هاي گرايش مردان پس از ازدواج به سمت زنان ديگر در شكست خانواده اول مي تواند باشد عدم شرايط روحي و رواني مناسب در خانواده .

عدم رضايت رابطه جنسي با همسر اول و همچنين غريزه مردان در كشش نسبت به جنس مخالف كه كنترل آن براي مرد هايي كه آرامش روحي و رواني و تمكن جنسي در خانواده اول دارند به راحتي ميسر است. مشكل زماني ايجاد مي شود كه همه چيز خراب است . هيچ مردي زماني كه ازدواج اول مي كند به فكر ازدواج دوم نيست و حتي مردهايي كه در ازدواج اول شكست جزيي خورده اند و نمي توانند يا نمي خواهند به طلاق فكر كنند بخاطر فرزندان و ... بهترين راه حلشان كه به فكرشان مي رسد ارتباط هاي مخفي است و اصلا به ازدواج دوم فكر نمي كنند.

بعد زن دوم مثل داستان بالا مرد را مجبور مي كند كه با او ازدواج دوم داشته باشد چون رابطه اش هيچ استواري ندارد و بسيار متضرر مي شود . پس از دواج دوم به نفع زن دوم و ضرر كمتر به زن اول است . از چه نظر ضرر كمتر؟ ! از آنجايي كه خطرات طلاق و روابط بسيار و بي بند و بار و متلاشي شدن خانواده از بين مي رود

. به نظر من ازدواج دوم خانواده را متلاشي نمي كند بلكه آن خانواده قبل از ازدواج دوم متلاشي شده است و اين ازدواج حتي مي تواند از متلاشي شدن خانواده اول جلوگيري كند.

اما بهترين توصيه به خانم ها همه جوره در خدمت شوهر هايتان باشيد كه آنها بهترين نعمت هاي الهي براي شما هستند هيچ گاه غريزه همسرانتان را فراموش نكنيد و در زندگي همش به فكر زرق و برق نباشيد . اينشالا همه دخترا خوشبخت بشن همينجور پسرا بدون تشكيل خانواده مجدد.
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
باز صورت مساله رو اشتباه مطرح شده.
تو جامعه ما دوست دختر داشتن مردهای متاهل مد شده. این هم نه زیر سر دختر ها که از هوس بازی مردهاست.
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
نه بابا راس میگی......
آرش
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
شاید دوست پسر داشتن مد شده از کجا میدونی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
من و خانومم يك فرزند كوچك هم داريم
و هردو به دنبال يك خانم خوب براي توسعه خانواده مي گرديم ولي مورد مناسبي پيدا نمي كنيم
اگر هم پيدا بشه با اين جو فرهنگي ضد اسلامي نمي دانيم مي توانيم مطرح كنيم يا نه
شديدا جامعه ما درگير سنت ها و باورهاي غلط است
امینی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
باسلام. اینها سوغات ماهوارهاست. لذت انی گناه .مصاوی عذاب داعم. چه دنیوی وچه اخروی از الان توبه کنیم. چون از ساحران فرعون که بیشتر گناه نکردیم بعداز عمری .معجزه حضرت موسی باعث شد. توبه کنند
مریم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
باید احکام اسلام در مورد تعدد زوجات دقیق اجرا بشه (نیازی به توضیح وروشن فکری من وامسال من نیست)
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹
متاسفانه در مملکت ما اگثر جوانان به بلوغ ذهنی نرسیده اند و مسئولیت پذیری و به دوش گرفتن مشکلات زندگی را ندارند و در حقیقت دارای اعتماد به نفس برای تشکیل یک زندگی نیستند . در این وسط دخترانی هستند که به خاطر پول با مردان مسن ازدواج میکنند وپسرانی هستند که دنبال زنان پول دار مطلقه میباشند ولی بحث مردان متاهل برای زندگیبه این دلیل است که دختران جوان اعتمادی به جوانان امروزی ندارند و اینبه خاطر طبیعت بچه گانه در جوانان مامیباشد که باعث سلب اعتماد دختران جوان به انها میشود . درحقیقت دختران نمیتوانند با کسی ازدواج کنند که حتی نمیتواند از همسرش حمایت کند وممکن است زندگی مشترکشان بزودی به طلاق بیانجامد
حیدر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
مردهایی که تمکن مالی دارند باید اجازه داشته باشند همسر دوم و سوم اختیار کنند.
حسادت زنها در ایران و مخالفتشان با حکم خداوند باعث بدبختیهای زیادی برای جامعه هست.
در این زمینه عرف جامعه ما الگویی از جوامع غربی و صهیونیستی است.
ما باید به اصل فطرتمان برگردیم و ریشه فساد و روسپیگری و فحشا را بخشکانیم.
SAED
Germany
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
تنها راه بالا بردن ازدواج سهل کردن آن است و بزرگترین مشکل و ترس پسران از ازدواج مهریه و به زندان رفتن میباشد حذف قانون مهریه به پایداری بیشتر خانواده کمک میکند. مهریه مال زمانی بود که زنان کار نمیکردند اگر قرار است همه جی برابر باشد پس همه هزینه ها نیز باید برابر باشد.
ناشناس
Japan
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
جالبه مرد است که خیانت می کند به پای دختر بیچاره می نویسند. آن مرد متاهل است که به شخصی تعهد دارد نه دختر مجرد! ...دختر مجرد ممکن است حتی از وجود زن طرف مطلع نباشد. این مملکت صد سال دیگه هم با وجود شما مردهای عقب افتاده آباد نخواهد شد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
با نویسنده سر این موضوع که خیلی دخترها تکیه گاه میخواهند و یا تنها هستند و برای همین سراغ مردان متاهل میروند کاملا مخالفم. من خودم به چشم دیدم خیلی از این روابط رو بین آشناها و محل کارم... که دختر خانم مثلا سر کار پسر مجرد بوده که هم پول داشته و هم ظاهرش مناسب بوده و به دختر خانم علاقه هم نشون داده ولی دختر خانم به جایی که به ایشون جذب بشه به یکی از مردان متاهل سر کار جذب شده که حتی شاید پول و ظاهرش از اون پسر مجرد بدتر بوده! یه حس رقابت جویی ناسالم در بین خانم ها هست که باعث میشه این قضیه پیش بیاد و بخواهند اونی که متاهل هستش رو به خودشون جذب کنند و مثلا بازی رو ببرند!!
313
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
هروقت در یک جامعه قوانین الهی درست اجرا بشه تمام این مشکلات حل میشه ماها به هیچ وجه قوانین الهی رو درست عمل نمیکنیم ازدواج چندم برای مردان اجازه داده شده است به شرطی که عدالت برقرار بشه یعنی چی؟ یعنی اول اینکه زن اول راضی برای ازدواج دوم باشه هر وقت زنی راضی به ازدواج دوم مردش شد! بسم الله .
دوم بین زوجین عدالت برقرار بشه از تمامی نظر ها نه مثل عربهای امروزی که زن از حق و حقوق خود محروم شده از نظر مسایل عاطفی و مادی و جنسی ... باید عدالت برقرار باشه هروقت مردی پیدا شد که زن اولش راضی باشه و بتونه عدالت بقرار کنه! باز بسم الله
بحث نمیخوام زیاد طولانی بشه حرف اخرم اینه که اگه تو جامعه ما عدالت برقرار باشه و ثروت ها ی مملکت درست بین اقشار جامعه پخش بشه و یه جوان برا یه وام ازدواج که کمترینش هست به هر دری نزنه و... و این دختر خانومها یه خورده از خر شیطون بیان پایین و هی نگن بابا من ارزو دارم فلان مراسمم فلان جور برگزار بشه فلان خریدم فلان و هزاران فلان دیگه یعنی توقعات رو پایین بیارن میزان دختر خانوم های مجرد هم خیلی کم میشه و دیگه نیازی نیست مردها چند تا چند تا بگیرن.
خداوند تعادل را در تمام مخلوقاتش برقرار کرده در تعداد دختر و پسر هم همین طور ماها این تعادل رو به هم زدیم با زیاده خواهی های خود در ثروت اگر همه از ثروتی که دارن به قدر متعادل استفاده کنن اگر و هزاران اگر دیگه حل بشه نیازی به این بحث ها نیس
در اخر هم اجرای حکم خدا یک واجب هست و مهم ترین حکم خدا دوری از گناه هست هروقت دیدیم به گناه نزدیک میشیم باید از ان دوری کنیم و دختر خانوم های عزیز هیچ وقت روی یک ویرانه نمیشه خونه ساخت اینو همیشه یادتون باشه هروقت دیدن رابطه شما هرچقدر هم عاشقانه باشه قراره یه خونه رو خراب کنه به شدت از این رابطه دوری کنین چون خونه شما هم اباد نمیشه حتی اگه به هم برسین خوشبخت نمیشین
زیاد حرف زدم اگه دوس داشتین امتیاز بدین تا بازم بیام
یا حق
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
دمت گرم
حرف حق
مریم
Germany
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
یه آقایی مدتها به من گیر داده بود خانوادم در جریان بودند خلاصه یه حرفهایی میزد که من و خانوادم فکر میکردیم دوروز دیگه میاد خواستگاری بعد یهو خواب نما شد و گفت من زن و بچه دارم.
بدبختی اینه که این متاهل های فلان فلان شده خودشون رو مجرد جا میزنند
خدارو شکر که فقط من آسیب روحی ندیدم.
223
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
مردهای متاهل خوب بلدن چطور دخترا رو گول بزنن.به بهانه اینه من زنم رو دوست ندارم ازش بدم می یا می خوام طلاقش بدم مخ دختر رو می زنن.بعدش به دختره می گن تو فرشته رویاهای منی من تمام دنیا رو تو وجود تو می بینم و.......دختر بدبخت هم احساسی و تشنه محبت گول می خوره
mina
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
اینا همش به خاطر اینکه ما آدما ایمانمون خیلی کم شده...
اگه ذره ای به احکام دینمون توجه داشته باشیم و بدونیم کاری که میکنیم جز به ضرر خودمون و اطرافیانمون نیستش سمتش نمیریم.باید به وجدانمون رجوع کنیم...همین
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
آقایی که اسم خودتو گذاشتی 313 بمفهوم تعداد یاران امام زمان! یعنی چی آیات قران و ... مطرح میکنی و بعد غیر منطقی بودنشونو اعلام میکنی ؟ کی گفته عدالت بمفهوم تساوی هستش؟ عدالت از منظر حضرت علی " قرار دادن هر چیزی در جای خود" بیان گردیده و بمفهوم تناسبه نه تساوی! کی عزیزان معنی ساده عدالتو دریافت میکنن و اینهمه عدالت رو به غلط تو سر ما مردا نمیکوبن؟ بنظر شما فردی که جهت حمایت خانمی 10 سال بزرگتر از خودشو گرفته با بچه و ... و بعد با دختر مجردی ازدواج میکنه بجهت نیاز ، میبایستی رفتارش با دختر 25 ساله و اون خانم 45 ساله یکسان باشه؟ مساله دوم اجازه همسر اوله که تا صد سال خانمهای ایرX
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
آفرین باید هر چیزی جای خودش باشه
حالا اولویت با کیه با زنی که سال های جونیش رو با بی پولی یه مرد ساخته قدم به قدم یه زندگی آروم و بی دغدغه درست کرده یا یه دختر خانومی که تازه از راه رسیده و میخواد زندگی آماده یه نفر دیگه رو سهیم بشه
مرد ها تا وقتی ا نظر مالی اوکی نشن که نمیرن سراغ زن دوم
اینجا کی ضرر میکنه ؟خانوم اول که توی اوج جوونی با یه عالمه آرزو با سختی های زندگی ساخته و حالا منفعتش رو یه نفر دیگه میبره
متاسفانه مرد های ما فراموشکارن
El Mira
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
ترسم اینه که این همه پاکی خودمو حفظ کردم بایکی ازدواج کنم ک خیانتکار از آب درآد. میگن خدا دروتخته رو باهم جور میکنه. ان شاالله درمورد منم همینطور باشه.
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
نترس گلم
خدا جای حق نشسته
ازش بخواه
مرد های پاک هنوزم پیدا میشن
سایه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
همسرم بعد بیست سال زندگی بادوتابچه دبیرستانی بایه دختر یککه نصف سنش وداشت به من خیانت کرد ووقتی من ماجرا روفهمیدم این خانم برای خروج اززندگی درخواست پول وماشین کرد وهمسرم تازه فهمید هدف این خانم چی بوده ولی من تواین زندگی موندم وهمسرم هم فقط میگه گول خوردم وپشیمانه
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
خدا بهت صبر بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
خودمونو به خدا میسپاریم
گذشته گرا
United States of America
پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
به نظرم چرت و پرت نوشتی
یه زنی که مثلا طلاق گرفته به هزاران دلیل ممکنه یه مرد متاهل جذبش کنه مثلا اون مرد خیلی جذابیت جنسی داره به خاطر سلیقه شخصی زن
و همین زن میتونه پسرهای سکسی و مجرد و یا مرد مطلقه هم اطرافش داشته باشه که خواهانش باشن ولی اون مرد متاهل به خاطر سلیقه زن جذابتر باشه( تجربه شخصی)
گذشته گرا
United States of America
پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
به نظرم چرت و پرت نوشتی
یه زنی که مثلا طلاق گرفته به هزاران دلیل ممکنه یه مرد متاهل جذبش کنه مثلا اون مرد خیلی جذابیت جنسی داره به خاطر سلیقه شخصی زن
و همین زن میتونه پسرهای سکسی و مجرد و یا مرد مطلقه هم اطرافش داشته باشه که خواهانش باشن ولی اون مرد متاهل به خاطر سلیقه زن جذابتر باشه( تجربه شخصی)