بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر : ۱۳۱۹۶۲
رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس نمایندگان این کشور هدف از حملات هوایی آمریکا در عراق را تأمین منافع امنیت ملی و سیاست خارجی واشنگتن برشمرد.

به گزارش (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، باراک اوباما در این نامه خطاب به رئیس مجلس نمایندگان نوشت: نیروهای آمریکایی برای اهداف محدود یعنی توقف پیشروی گروه تروریستی داعش در اربیل و حمایت از شهروندان گرفتار شده در کوه سنجار و حمایت از عملیات نیروهای عراقی برای تصرف مجدد سد موصل حملات هوایی هدفمند انجام دادند. نیروهای آمریکایی همچنین کمک‌های بشردوستانه برای شهروندان گرفتار شده در کوه سنجار ارائه کردند.

وی در این نامه افزود: من در 28 اوت به نیروهای مسلح آمریکا اجازه دادم در حمایت از یک عملیات برای تحویل کمک‌های بشردوستانه به شهروندان در شهر آمرلی در عراق که در محاصره داعش قرار داشت، حملات هوایی هدفمند انجام دهند. به دنبال این اجازه، نیروهای نظامی آمریکا در 30 اوت عملیات حملات هوایی هدفمند را در مجاورت شهر آمرلی در عراق شروع کردند. این عملیات‌های اضافی محدود به این منطقه و مدت آن در حد نیاز برای رفع بحران انسانی در حال بروز و حفاظت از شهروندان گرفتار شده در آمرلی بود.

اوباما خاطرنشان کرد: من دستور این اقدامات را که به نفع منافع امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است، دادم و این در حیطه اختیار من در مورد هدایت روابط خارجی به عنوان فرمانده کل و رئیس اجرایی بود. این اقدامات با هماهنگی و به درخواست دولت عراق اتخاذ شده است. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر