بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
معاون سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد عنوان کرد:

نمایان شدن برنامه های دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی در بلندمدت

اجرای سیاست های انقباضی دولت همچون کاهش سپرده قانونی بانک ها و جلوگیری از انتشار اسکناس موجب عدم افزایش نقدینگی و نیز کنترل نرخ تورم در کشور شده است.
کد خبر : ۱۳۱۹۸۹
سیاست های دولت برای خروج از رکود در سطوح اقتصادی کلان و خرد به تدریج امید برای دستیابی به نرخ رشد اقتصادی در کشور را به وجود آورده است.

معاون سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اجرای سیاست های انقباضی دولت همچون کاهش سپرده قانونی بانک ها و جلوگیری از انتشار اسکناس موجب عدم افزایش نقدینگی و نیز کنترل نرخ تورم در کشور شده است.

خدام افزود: براساس اظهارات وزیر اقتصاد درآمدهای مالیاتی کشور از ابتدای امسال تا مرداد ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 51 درصد افزایش یافته که این امر بیانگر اجرای سیاست هایی از سوی دولت جهت کسب درآمدهای مالیاتی است.

وی به سیاست های دولت در سطح اقتصاد خرد اشاره کرد و گفت: اگرچه دیدگاه دولت بر مبنای کنترل نرخ تورم قرار دارد و نسبت به دستیابی به آن موفق عمل کرده است، اما برخلاف اظهارات بسیاری از کارشناسان به نظر می رسد کاهش نرخ تورم از طریق سرکوب قیمت ها حاصل نشده است. بلکه این امر با اجرای سیاست های پولی انقباضی بانک مرکزی و کنترل شدید نقدینگی در کشور در کنار اجرای سیاست های مالی برای افزایش درآمدهای مالیاتی به دست آمده است.

معاون سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد به افزایش قیمت فروش محصولات کشش پذیر اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ فروش محصولات تولیدی صنایعی همچون شوینده، لبنیات و لاستیک از ابتدای امسال تاکنون با رشد همراه بوده که این امر موجب تأمین مالی بنگاه های اقتصادی از محل افزایش درآمدهای فروش آنها می شود و به رشد اقتصادی کشور کمک شایان توجهی می کند.

علاوه بر این، به نظر می رسد دولت برنامه ای برای افزایش قیمت مسکن در نظر نداشته باشد و حتی با ایجاد رونق در بازار مسکن از طریق کاهش قیمت آن نیز موافق است.

خدام به سیاست های دولت برای رونق صادرات محصولات پتروشیمی و رونق صنایع اشاره کرد و اظهار داشت: علیرغم کاهش صادرات کالاهای غیر نفتی، میزان فروش صادراتی انواع محصولات پتروشیمی همچون متانول، میعانات گازی و پلی اتیلن افزایش یافته که به طور قطع رشد درآمدهای صادراتی کشور به بهبود وضعیت اقتصادی کمک می کند.

وی در ادامه به رکود حاکم بر وضعیت بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: روند معاملات بورس در حالی نامناسب است و سرمایه گذاران نسبت به آینده اقتصادی کشور نگران هستند که به نظر می رسد این امر بر شکل گیری روند نزولی در بورس مؤثر واقع شده است.

این در حالی است که انتظار می رود تا آثار اجرایی شدن برنامه های دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی طی بازه زمانی بلندمدت بر اقتصاد کشور و بازار سرمایه نمود پیدا کند.

معاون سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد افزود: گزارش های عملکرد شش ماهه شرکت های فعال در گروه دارو و پتروشیمی در کنار برخی مجموعه های خودروساز مناسب پیش بینی می شود و انتظار می رود این گزارشات و استقبال سرمایه گذاران از سهام این مجموعه ها از ایجاد رکود سنگین در بورس جلوگیری کند.

چراکه نسبت پی بر ای بازار در حالی پنج مرتبه محاسبه می شود و قیمت سهام اکثر شرکت های مطرح بورسی مناسب ارزیابی می گردد که به نظر می رسد گزارشات نیمه نخست امسال مجموعه ها اندکی توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

برهمین اساس می توان گفت شرکت های پتروشیمی، دارو و خودرو در کنار شرکت هایی که از افزایش نرخ فروش محصولات منتفع می شوند، عملکرد مناسبی را طی نیمه نخست امسال از خود به نمایش بگذارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
این تنها راهه:
علاوه بر این، به نظر می رسد دولت برنامه ای برای افزایش قیمت مسکن در نظر نداشته باشد و حتی با ایجاد رونق در بازار مسکن از طریق کاهش قیمت آن نیز موافق است.