بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

احتمال کسب بازدهی مثبت سهامداران دو گروه بورسی

در صورت حصول توافقات هسته ای و با فرض حفظ نرخ تورم، نرخ سود بانکی با کاهش مواجه می گردد. در نتیجه با کاهش نرخ سود بانک ها، پی بر ای بازار سرمایه افزایش می یابد بنابراین می توان انتظار رشد قیمت سهام را در بازار سرمایه متصور شد.
کد خبر : ۱۳۲۲۸۳
نویسنده :
اعتماد
در صورت حصول توافقات هسته ای و با فرض حفظ نرخ تورم، نرخ سود بانکی با کاهش مواجه می گردد. در نتیجه با کاهش نرخ سود بانک ها، پی بر ای بازار سرمایه افزایش می یابد بنابراین می توان انتظار رشد قیمت سهام را در بازار سرمایه متصور شد.

در همین راستا، بیگلری، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به افت قیمت سهام در بازار سرمایه طی چند ماه اخیر، هم اکنون فرصت خوبی جهت بهینه کردن پرتفوی می باشد این در حالی است که حتی سهام بنیادی به دلیل جو منفی بازار با افت قیمت همراه شدند اگرچه پیش بینی می گردد سهامی که ریزش بیشتری را متحمل شده اند، رشد بیشتری نیز در انتظار آنها باشد.

بیگلری تصریح کرد: بطور کلی سهامی که پی بر ای پایین دارند جهت خرید در شرایط کنونی توصیه می شوند چراکه انتظار رشد در این دسته از سهام بیشتر می باشد. همچنین با توجه به جذابیت قیمت در برخی از سهام بنیادی و با فرض حصول توافقات هسته ای چنانچه سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی دیدگاه میان مدتی جهت سرمایه گذاری خود در نظر داشته باشند، می توانند بازدهی مطلوبی در بازار سرمایه کسب نمایند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: وضعیت کلان اقتصاد، گواه پایین آمدن نرخ تورم نقطه به نقطه و همچنین کاهش نرخ تورم متوسط که حدود 23 درصد است، می باشد در نتیجه با 2 فرض حصول توافقات هسته ای و حفظ نرخ تورم، انتظار می رود نرخ سود بانکی کاهش یابد که در این صورت شاهد افزایش پی بر ای بازار سرمایه خواهیم بود لذا قاعدتاً قیمت سهام با رشد همراه خواهند و شد بطور کلی در مقطع فعلی، خرید سهام بنیادی با پی بر ای پایین توصیه می گردد.

بیگلری عنوان کرد: با توجه به پیشرو بودن مذاکرات هسته ای، در صورت حصول توافقات نیز تأثیر مثبت لغو تحریم ها بر روی وضعیت شرکت ها تدریجی خواهد بود بطوریکه احتمال می رود توافقات، جهت بازار سرمایه را طی چند هفته به سمت مثبت پیش ببرد اما پس از این شوک، شاهد رشد ملایم قیمت ها در بورس خواهیم بود.

وی در خاتمه افزود: به نظر می رسد گزارش 6 ماهه شرکت ها که در مهر ماه منتشر خواهد شد مطلوب باشد اما در کل وضعیت شرکت ها در بازار سرمایه را می توان به 2 بخش طبقه بندی کرد. دسته اول مربوط به سهامی می گردد که از نظر بنیادی مطلوب و همچنین پی بر ای مناسبی دارند لذا انتظار می رود در عملکرد 6 ماهه، شاهد پوشش مناسب این دسته از شرکت ها باشیم در نتیجه شهریور ماه فرصت خوبی جهت خرید این سهام می باشد دسته دوم مربوط به سهام شرکت هایی است که با فرض توافقات هسته ای و گشایش های حاصل از توافقات، انتظار سودآوری مطلوبی طی سال آینده برای آنها با دید بلندمدت می توان متصور شد لذا خرید این دسته از سهام نیز در شهریور ماه توصیه می گردد. در خاتمه پیش بینی می گردد رشد اصلی و روند صعودی بازار سرمایه در سه ماهه پایانی سال باشد بنابراین طی سه ماهه پاییز با دیدگاه تحلیلی فرصت مناسبی جهت خرید سهام بنیادی است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
گوش ما از این حرفا پره جناب
شما خودت تا میتونی بخر و سود مطلوبت را در 3 ماه آخر سال ببر.