بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵
مدیر سرمایه گذاری صندوق ارزش کاوان آینده عنوان کرد:

دو عامل نویدبخش جهت شروع روند صعودی قیمت سهام از نیمه دوم مهر

با در نظر گرفتن نحوه مشارکت حقوقی ها قیمت سهام در بازار سرمایه، طی کوتاه مدت رشد چندانی نداشته باشد بطوریکه حتی ممکن است شاخص کل بورس در کوتاه مدت به مرز 70 هزار واحد نیز برسد.
کد خبر : ۱۳۲۵۰۶
نویسنده :
اعتماد
امید به رونق اقتصادی و تأثیر آن بر روی سوددهی شرکت ها و همچنین پی بر ای پایین بازار سرمایه، نویدبخش رشد ملایم قیمت سهام از پاییز سال جاری می باشد.

در همین راستا، عزیزیان، مدیر سرمایه گذاری صندوق ارزش کاوان آینده با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: به نظر می رسد با توجه به شرایط تسویه اعتبار کارگزاری ها که در پایان شهریور ماه می باشد و همچنین با در نظر گرفتن نحوه مشارکت حقوقی ها قیمت سهام در بازار سرمایه، طی کوتاه مدت رشد چندانی نداشته باشد بطوریکه حتی ممکن است شاخص کل بورس در کوتاه مدت به مرز 70 هزار واحد نیز برسد.

عزیزیان تصریح کرد: این در حالی است که انتظار می رود با مشخص شدن عملکرد 6 ماهه شرکت ها در نیمه دوم مهر ماه شاهد اقبال نسبی به بازار سرمایه باشیم. بطور کلی می توان اظهار کرد که بازار از نظر عملکرد شرکت ها، شرایط و پتانسیل جبران زیان های سهامداران را دارا می باشد.

مدیر سرمایه گذاری صندوق ارزش کاران آینده عنوان کرد: اصلاح قیمت سهام در بازار طی چند ماه اخیر و همچنین رشد عدد مطلق سوددهی در عملکرد 6 ماهه شرکت ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، منجر شده که پی بر ای بازار سرمایه با افت قابل توجهی مواجه گردد.

عزیزیان بیان کرد: بطور کلی سیاست های دولت در جهت خروج از رکود، امید به رشد اقتصادی و افزایش در سودآوری شرکت ها در کنار پایین بودن پی بر ای بازار، نوید بخش رشد ملایم قیمت سهام از پاییز سال جاری می باشد. اگرچه در کنار این دو عامل، روند مذاکرات نیز تأثیرگذار می باشد.

مدیر سرمایه گذاری صندوق ارزش کاوان آینده عنوان کرد: اثرگذاری نتیجه توافقات از نظر تأثیری که بر ورود و خروج نقدینگی بر روند بازار می گذارد، به صورت تدریجی خواهد بود بطوریکه در صورت حصول توافقات، شرایط اقتصادی رونق می گیرد و به تدریج نقدینگی وارد بورس می شود. بنابراین شاهد رشد میان مدتی در بازار سرمایه در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات خواهیم بود.

عزیزیان تصریح کرد: در مقابل نیز در صورت عدم حصول نتیجه در مذاکرات، شاهد خروج یکباره نقدینگی از بورس نخواهیم بود بنابراین در شرایط عدم توافقات، حجم معاملات کاهش می یابد و رکود نسبی نیز بر بازار سرمایه در دوره میان مدت حاکم می شود در نتیجه اثر توافقات چه در صورت حصول و چه در شرایط عدم توافقات، محسوس و مقطعی نخواهد بود.

وی در خاتمه افزود: بطور کلی بازار سرمایه بیشتر تحت تأثیر عوامل داخلی و متغیرهای کلان اقتصادی می باشد اگر چه مذاکرات در میان مدت، اثر اقتصادی بر روی عملکرد شرکت ها خواهدگذاشت.

بنابراین می توان اظهار کرد که در نیمه دوم مهر تا پایان سال، بسته به عملکرد شرکت ها و شرایط حوزه داخلی کلان اقتصادی روند بازار سرمایه مشخص خواهد شد این در حالی است که نتیجه مذاکرات همانند کاتالیزور می تواند موجب شتاب و یا افت روند بازار گردد. در خاتمه نیز توصیه بنده به سهامداران که ضررهای قابل ملاحظه ای را تجربه نموده اند این است که در مقطع فعلی اکیداً سهام خود را نفروشند چراکه اکثر سهام در زمان فعلی به حداقل قیمت خود رسیده اند در نتیجه چنانچه سهامداران در مقطع کنونی صبر پیشه کنند، زیان نخواهند کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
parsaparsaei10
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
سلام
اين صحبت ها ديگه تكراري شده كه ميگيد از اول ماه شاخص درست ميشه
نيمه دوم ماه درست ميشه خودتون هم تو كار خودتون مونديد خواهشا اظهار نظر در رابطه با شاخص نكنيد
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
بورس نیوز عزیز درصد قابل توجهی از حرفه ای ها ی بازار سرمایه معتقدند که ترمز بورس توسط مجلس کشیده شده و تا پایش را از پدال برندارد امیدی به رونق بازار سرمایه نخواهد بود و مجلسیان هم تا زمان انتخابات روی خوش به بورس نشان نمی دهند البته با شروع کارزار های انتخاباتی که به احتمال زیاد از سه ماه آخر سال شروع خواهد اغلب نمایندگان سرگرم رقبای خود خواهند شد و در این شرایط ممکن است بورس به حال خود رها شود. این دسته از حرفه ای های بازار معتقدند که دولت به تنهایی منابعی ندارد تا به حمایت از بازار سرمایه اختصاص دهد ضمن اینکه معتقدند بورسی که به حمایت بخش دولتی متکی باشد قادر به جذب نقدینگی نخواهد بود. تظر کلی این است که بورس ایران متغیر نیست بلکه تابع است و ورود هر گونه نقدینگی به این بازار سرمایه کم عمق فصلی خواهد بود به این ترتیب که برای سه الی چهار ماه نقدینگی چند صد میلیارد تومانی وارد بازار می شود و خیلی سریع هم خارج می شود نظیر آنچه که در سال 92 واقع شد و این نقطه ضعف بزرگ بازار محسوب می شود
مینو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
الان هشت نه ماهه که میگید گزارش سه ماهه اول / گزارش سه ماهه دوم / سرماه / ته ماه/نیمه اول / نیمه دوم ... هیچ اراده ای برای درست کردن این وضعیت برای قشرضعیف مردم نمی باشد
محمد محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
آقا چرا خودتون و ملت رو سرکارگذاشتین ؟
عامل نوید بخش کدومه ؟ تجربه نشون داده هر وقت موتور بورس روشن بشه همه سهام شرکتها (چه زیانده و چه سود ده) میرن بالا ، وقتی هم که بورس شروع کنه به افت ، سهام همه شرکتها رو به نزوله ربطی هم به نوید بخش و اطلاعیه سه ماه و . .. نداره فقط این نوید بخشها سرعت رو کند و تند میکنن بقیه اش دیگه همه حرفه .
پس باید حالا حالا ها صبر کرد و منتظر هجوم مجدد نقدینگی به بازار بورس بود .
موفق باشید
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
اول اسفند پارسال تا الان هر هفته دارید وعده ی رونق قریب الوقوع را میدید
واقعا خودتون خسته نشدید ؟؟

متاسفانه صبر ما هیچ فایده ای جز ضرر بیشتر نداشت و شواهد هم نشون میده که مذاکرات به احتمال زیاد تا 3 آذر هم به نتیجه نمیرسه و 20 درصد ضرر دیگه اضافه میشه.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
دیگه تا سرمایه دار نتیجه مشهود و ملموس موثر واقع شدن طرح خروج از رکود دولت و به نتیجه رسیدن مذاکرات را با چشم خودش نبینه به حرف شما که هیچ، به حرف دولتمردان هم اعتماد نمیکنه. وعده های بی عمل دولتمردان بی اعتمادی عمیقی را برای سرمایه داران در پی داشته.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
دیگه تا سرمایه دار نتیجه مشهود و ملموس موثر واقع شدن طرح خروج از رکود دولت و به نتیجه رسیدن مذاکرات را با چشم خودش نبینه به حرف شما که هیچ، به حرف دولتمردان هم اعتماد نمیکنه. وعده های بی عمل دولتمردان بی اعتمادی عمیقی را برای سرمایه داران در پی داشته.
چاپار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
پس به امید خدا .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
وعده سر خرمن برای دود کردن سرمایه ملت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
دیگه آدم از اقتصاد تک محصولی اتمیزه انتظار بیشتری نمی تونه داشته باشه!
مريم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
با اين وضعيت حال حاضر فقط ما سهام داراي معمولي داريم هرروز آب شدن سرمايه هامونو ميبينيم و هيچ كسي هم پاسخگو نيست خدايا خودت كمك كن
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
با سلام
ما بزرگترین مشکل مان اینست که فکر می کنیم چیزی که یک شبه خراب میشه یک شبه هم درست میشه(اقتصاد،فرهنگ ،اعتمادو...)
ببخشید مگه اقتصاد دکه خواروبار فروشیه که یک شبه خوب بشه از رکود در بیاد رونق بگیره و...
از طرفی اعتماد سهامدار واقعی (البته سفته بازها را باید از سهامدار واقعی باید جدا نماییم)
مگه یک شبه بر میگرده که معدله عرضه و تقاضا مثبت شود.
در اینکه تنها راه شکستن رکود و گذر از این اقتصاد آشفته نگاه منطقی به بورس و توجه به نقش بورس و سایر بازارهای مالی در رونق و سلامت اقتصاد است شکی نیست ولی این نگرش به این زودی تغییر نمی کندو مطمئنن با نگرش موجود و سیاست های غلط حاضر امکان تحقق رونق اقتصادی امکان پذیر نیست.
حافظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
دوستان .برادران و عزیزان اگر در سایتهایی که سیگنال و مشاوره میدهند عضو باشید میبنید که قبل از توصیه بخرید در نگهداری نقدینگی در شرایط کنونی اصرار میکنند.بنده خودم 50%از سرمایه ام را بیرون کشیده ام و 50%باقی مانده هم از نظر من سوخت شده و حالا حالاها بلوکه شده تا زمانی که حد ضرر آن به حداقل برسد.
پیشنهاد میکنم شما هم در صورت امکان با این اوضاع قاریشمیش بمرور از بازار خارج بشوید چون بورس در حال حاضر چوب دوسر باخت برای سرمایه گذار خرد است و بزودی با عرضه های سنگین شرکتهای بزرگ سرمایه گذار هم روبرو خواهیم بود .
اگر متوجه شده باشید چند ماه است که بازار به هر بهانه ای سر کوب میکنند مثلا : دلار ارزان شد پس بنابراین ارزش سهام اومدپایین .دلار گران شد پس مواد اولیه هم گران شدو شرکتها زیان میکنند و ارزش سهم اومد پایین .5+1 تشکیل جلسه دادند "ارزش سهام اومد پایین ! چرا ؟ چون نمیدونیم چی گفتند و چی نگفتند ! 5+1 تشکیل نشد "باز دوباره ارزش سهام اومد پایین .چرا؟ چون نمیدونیم چرا تشکیل جلسه نشد و چندین و چند بهانه دیگر .
بنظر من مافیای قدرت در بورس بازار رو به این شکل در آورده که به اهداف خودشون برسند و نمونه آشکارش هم همین اخبار گوناگون از نبود نقدینگی در دست حقوقیهاست همان حقیوقی که وقتی اراده میکنه ارزش سهام شرکتی رو براحتی تا 25% بالا میبره و 25% پایین میاره الباقی قضاوت با خود شما
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
اینا همش داستانه قشنگ یادمه همین مثلا کارشناسان میگفتند شروع حرکت از خرداد ماه بعد شد اواسط تیر پایان مرداد تو شهریورشم که هیچی ندیدیم
تا خرخره سهم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
بزودی امریکا بلایی سر نفت و گاز بیاورد که همگی انگشت به دهان بمانید. نوید شاخص 50000 را به همتان می دهم.پول مفت نفت که پرید آنروز مدیران به فکر کارکردن می افتند. انشاء الله.
با بک گله داری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
نسیم رونق اقتصادی به مشام میرسد در حال حاضر کلیه بازار ها داری رکود هستند بازار سرمایه هم مستسنی نمی باشد با یک تکانه اقتصادی قطعا رونق بر میگردد.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵
در وضعیت کنونی سهام شرکت هایی قابلیت خرید دارند که وابسته به تولیدات استراتژی زیانبار نیستند و حقوقی های آن در منابع یا شرکت های دیگر سرمایه گذاری نمی کنند و تنها به حمایت و گسترش منابع تولیدی شرکت خود می پردازند و درصدد افزایش سرمایه با اخذ نقدینگی از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی نیستند، با یک بررسی سوری از شرکت های فعال در بورس می توان به این نتیجه رسید،
کریم حمیدی نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
بورس نیوز عزیز به نظر می رسد که مذاکره دیگر کارایی خود را از دست داده است چون وقتی که روسیه هم تحریم میشود من فکر می کنم این یک نقطه عطفی باشد که تحریمها رنگ ببازند چون روسیه به طرف ایران تمایل پیدا کرده است واین اشتباه امریکا بود که روسیه را تحریم کرد وقتی که دلار از گردونه معاملات این دو کشور خارج شود وپول ملی جای گزین شود وما بتوانیم مقداری ازنیازهای خود را ازروسیه تامین کنیم دیگر چه نیاز ی به مذاکره داریم واگر شما به تحریمها عراق دز زمان حمله به کویت نگاه کنید می بینید که بعد از بیست وپنج سال تحریم بر داشته شد مذاکرات باز خوردی مثبتی بود که توانست مدتی بازار رامثبت کرده تا حقوقیها وحرفه ای ها بتواند با سود از بازار خارج شوند وتاریخ مصرفش گذاشته است باید طرحی نو در اندازیم درد ما درد مذاکره نیست بازار بورس باید ازاد باشد تا بتواند به روال عادی برگردد قوانین ومقرراتی که مجلسیها ودولت مردان ما روزانه وضع می کنند واگر خوب فکر کنید می بینید که سیاستها همان است بهره مالکانه وخوراک پتروشیمی وبنگاهداری بانگها همه وهمه برای این است که پول به جایی دیگری برود که ولو اندکی بتواند اشتغال ایجاد کنند ودوستان عزیزی که در بورس هستند بدانند که زمان سود بری از بورس به پایان رسیده اگر هنوز سهمی دارند اگر حد ضرری گذاشته اند بفروشند واگر زیاد ضرر می کنند نفروشند ومنتظر افزایش سرمایه وسود سالیانه شوند تا زمان برای صعود دوباره سر برسد که به نظر می رسد باید شش سال صبر داشته باشید تا فردی دیگر با ایده های نو بیاید وباز رواشناسی بازار برگردد ومردم به بورس اعتماد کنندوسرمایه خود را بیاورند واین دور باطل دوباره تکرار بشود ولی اگر بازار عمق داشت ووارد شدن به معامله دوطرفه بود وهیچ کس نمی توانست بازارا دستکاری کند چون همه می توانستند در دوجهت بازار معامله اغاز کنندودیگر هیچ کدام از حقوقی وغیره نمی توانست در بازار مردم را بازیچه قرار دهد چون اولین ضربه به خود شان بود زمان فروش او تو هم میفروختی وزمان خرید او توهم می توانستی خرید کنی حال بدانید که چرا این ابزار در بازار استفاده نمی شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
من دیگه حرف هیچ کسی قبول نمیکنم - بازار بورس تا 3 آذر که منفی است که ممکنه نوسانات مثبتی هم باشه ولی روند کلی بنظر منفی است و مذاکرات هم به احتمال قوی شکست میخوره یا تو بهترین حالت تمدید مجدد
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۲
مذاکرات مطمئنا شکست خورده است این مملکت ما باید بفهمند که دیگه از تنور این مذا کرات نمیشه نونی داغ کرد بورس ما باید راه خودش رو از مذاکرات جدا کنه
افشین خان
GERMANY
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۷
به نظرمن تنها راه خروج بورس از رکود فقط وفقط به یک چیز بستگی دارد.وآن هم پایین آوردن سود سپرده های بانکها است.وقتی که بانکها سودسپرده های روز شمارخودرابه25درصد رسانده بودند.که حتی بعضی ازآنها سودبلندمدت 26وبیشتر رادرنظرگرفته بودند.مشخص است که هجم بسیارعظیمی ازسرمایه ملت را به چنگ آورده ومردم بدون هیچ ریسکی بهره سرمایه خودرادریافت می کنند.چرا بخواهند سرمایه خودرا وارد بورس بااینهمه ریسکهای مختلف نمایند؟لذا تنها راه رونق دوباره بورس پایین آوردن سودبانکی به کمتراز10درصد میباشد.تاملت باردیگر سرمایه های خودرا ازبانکها بیرون آورده وبه بورس وسرمایه گذاری در خریدسهام نمایند.
به امید روز رونق روزافزون بازار بورس.
انشاالله.خدانگهدارتان.آرزومند بالارفتن روزانه 1000واحدی شاخص.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
باسلام به همه
تنها سیاستهای دولت به رکود بورس منجر شده.ودولتمردان سیاستهایی اتخاذ کردند تا بورس ازرونق بیافتد.چراکه تورم را به بورس نسبت میدهند.ونظرشان براین است که بورس باعث بالارفتن تورم درمملکت شده است.لذا تنها راه حل خروج ازرکود بورس وکلیدآن در دست مجلس ورییس جمهور است.واگر ایشان به آن بها دهند وراهکارهای ایاسی ارایه دهند به سرعت شاهد برگشت بازار ورونق روزافزون آن خواهیم بود.ودیگر مسءله که باعث رکود بورس شده همانطور که دوستمان گفت سودسپرده های بانکی بیش ازحد بانکهاست که باعث جمع آوری سرمایه مردم دربانکها شده است.وباکم شدن سودسپرده ها باردیگر مردم به سرمایه گذاری دربوری چراغ سبز نشان خواهند داد.
باتشکر
حسن حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
یک سوم سرمایهای بورس وارد سهام پدیده شده لطفا برسی کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
یعنی یک نفر حرفتونو دیگه قبول ندارد خیلی بدنیست؟ شما صدای واقعی سهامداران خرد و...نیستید این یکی از معانی این نظرات منفی ست . فکری کنید ونقدی بزنید به عوامل اصلی وپشت پرده بازی بورس شاید اقبالی رخ دهد به حرفهایتان .