بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کنکاشی بر نرخ وام و تسهیلات مؤسسات اعتباری و بانکهای خصوصی

آغاز بدبختی با دریافت وام هایی با وعده خوشبختی/ورژن 2014 حاج جبار با بهره 34 درصدی

امروزه مؤسسه های اعتباری و همچنین بانک های خصوصی کشور با شعار حمایت از نسل جوان در تحقق اشتغال زایی اقدام به واگذاری تسهیلات بانکی با بهره حدود 34 درصد سالیانه می نمایند.
کد خبر : ۱۳۲۵۵۵
نویسنده :
محمدآموخته
امروزه مؤسسه های اعتباری و همچنین بانک های خصوصی کشور با شعار حمایت از نسل جوان در تحقق اشتغال زایی اقدام به واگذاری تسهیلات بانکی با بهره حدود 34 درصد سالیانه می نمایند.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، با توجه به اینکه افراد میلیاردر جامعه با دریافت سودهای توافقی اقدام به سپرده گذاری در بانک های خصوصی کشور می نمایند عدالت اقتصادی در کاهش نرخ سود سپرده های روزشمار و سالیانه بانکی تنها برای افراد کم درآمد جامعه در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، مؤسسه های اعتباری در مدت زمان کوتاهی پس از طی مراحل سخت گیرانه در اخذ تسهیلات بانک های دولتی کشور با شعار حمایت از نسل جوان در میان افراد کم درآمد جامعه به صورت قارچ گونه ای رشد نمودند ولی گویا آواز دوهل از دور خوش است و مؤسسات اعتباری و بانک های خصوصی میزان دریافت سودهای علی الحساب را که امروزه به عنوان بهره بانکی نیز از آنها یاد می شوند را به گونه ای اعمال می نماید که جایگزین پرداخت سودهای توافقی میلیاردها گردد.

این گزارش می افزاید، اکنون چه راه حلی برای دریافت وام برای نسل جوان امکان پذیر می باشد که برای دریافت چندر غاز پول بایستی علاوه بر همراه داشتن چندین ضامن و سند ملکی در نهایت یک وام با بهره حدود 34 درصد را به عنوان سکوی پرتاب آغاز زندگی خود انتخاب نماید؛ آیا با این رویه انتظار تشکیل خانواده از یک جوان امری منطقی به نظر می رسد؟

در همین راستا، خبرنگار ما طی تماس با چندین مؤسسه اعتباری، بانک های خصوصی و همچنین بانک های خصوصی اقدام به تهیه گزارش در خصوص میزان مبلغ های دریافتی وام با مدت زمان بازپرداخت و سود علی الحساب آن کرده است که در ذیل می خوانیم:

آغاز بدبختی با دریافت وام هایی با وعده خوشبختی/ورژن 2014 حاج جبار با بهره 34 درصدی

شایان ذکر است در میان تحقیقات انجام شده در خصوص شرایط اخذ تسهیلات از این مؤسسات، تنها یک مؤسسه اعتباری در راستای قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام به واگذاری تسهیلات با سپرده گذاری بدون بهره و همچنین ارایه وام تا سقف 2 میلیارد ریال با بهره 22 درصد سالیانه را برای نخبگان، خلبان ها و همچنین هیأت های علمی در نظر گرفته است. به عنوان مثال سپرده گذاری به ارزش 50 میلیون ریال به مدت شش ماه در این مؤسسه منجر به اخذ تسهیلات 100 میلیون ریالی در بازپرداخت 12 ماهه بدون سود علی الحساب محاسبه می گردد.

بدین ترتیب همانطور که در جدول بالا مشاده کردید کف سود تسهیلات در این مؤسسات 25 درصد است که اغلب هم در حدود 30 درصد می باشد و معلوم نیست که متقاضی وام در این شرایط رکود چه کاری را باید انجام دهد که هم خود سود کند و هم قسط وام را پرداخت کند و این وام ها عمدتاً با وعده خوشبختی و خوشبخت کردن آحاد جامعه ارایه می شود سرآغازی برای بدبختی آنهاست و پایان خوشایندی ندارد.

آغاز بدبختی با دریافت وام هایی با وعده خوشبختی/ورژن 2014 حاج جبار با بهره 34 درصدی

جالب اینکه در قدیم حاج جبار نزول خوار از طرف مردم مورد لعن و نفرین بود ولی مؤسسات مالی و اعتباری و بانک های خصوصی که غالباً با شکل و شمایل مدرن و 2014 هستند با گرفتن ضامن و وثیقه چه بلایی سر مردم می آورند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
قبلا مردم نزول از .... میگرفتن با نزول کمتر و حداقل اسمشون اسلامی و صندوق قرض الحسنه نبود !!!
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
من یک سوال دارم به نظر شما بانکهای به اصطلاح دولتی وام با چند درصد می دهند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
چیزی که من حساب کردم بیش از 35 درصد
ش د
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
خدا به داد جوونا برسه
جویای وام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
اسم این موسسه آخری که در راستای قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام به واگذاری تسهیلات با سپرده گذاری بدون بهره و همچنین ارایه وام تا سقف 2 میلیارد ریال با بهره 22 درصد سالیانه را برای نخبگان، خلبان ها و همچنین هیأت های علمی می نماید را می شه بفرمایید. ...؟؟؟!!!
ناشناس
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کوثر
آریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
حروم خور ها! اقا خدایی اون بانکی که 90% سپرده رو وام میده بعد یک هفته یعنی چی؟؟؟؟!!!! اخه اگه ادم پول داشته باشه مثلا 10 میلیون خوب میره کارشوبا همون پول انجام میده! چه کاریه بذاره این پولو بده به بانک بعد یک هفته بانک امیلیونشم بخوره بعد بهش 9 میلیون بده!!! خداییش اخه این یعنی چی! بعد از 5 سال ازت سودهم گرفتن! اخه این چه طرحیه!! خوب ادم با پول خودش میره کار انجام میده و ماهی یه مقدار هم انگار داره قسط بانک میده میزاره کنار!
ناشناس
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
اخه داداش من مردم نباید خودشون عقلشون برسه ؟؟!
البته فرمایش شماهم درسته بقول معروف " دردیزی بازه حیای گربه کجارفته "؟!!
آریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
اقا خدایی اون بانکی که 90% سپرده رو وام میده بعد یک هفته یعنی چی؟؟؟؟!!!! اخه اگه ادم پول داشته باشه مثلا 10 میلیون خوب میره کارشوبا همون پول انجام میده! چه کاریه بذاره این پولو بده به بانک بعد یک هفته بانک امیلیونشم بخوره بعد بهش 9 میلیون بده!!! خداییش اخه این یعنی چی! بعد از 5 سال ازت سودهم گرفتن! اخه این چه طرحیه!! خوب ادم با پول خودش میره کار انجام میده و ماهی یه مقدار هم انگار داره قسط بانک میده میزاره کنار!
ناشناس
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
از سادگی یک عده که کم هم نیستند براحتی میشه سو استفاده کرد. والا چه عرض کنم مثلا کشورمون اسلامی شده و حکومت هم اسلامیه ولی نمیدونم مسئولین چرا چشماشونو رو این مسائل میبندند!
آخه جالبش اینجاست که من آن موقع تحقیق کردم (نمیدونم الان هم هست یا نه) پول خود سپرده گذار به خودش وام داده میشه و علاوه بر درصدی سود "چنددرصد هم کارمزد دریافت میشد .فکرشو بکن حماقت تا این اندازه؟و بدتر از اون آزادی چنین موسساتی و با تبلیغات آن چنانی؟
رضا
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
عزیز دلم منظورش اینه که 90 درصد سپرده همراه با اصل پولت رو وام میده.یعنی اگه 10 میلیون بذاری 9 میلیون وام میده با ده میلیون خودت میشه 19 میلیون .ولی در کل سیاست بانک ها چیزی جز ربا نیست
ناشناس
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
غلط به عرض مبارک رسانده اند. فقط 90 درصد اصل را می دهند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
گفتیم سنوات خدمت خودرا در بانک نگذاریم و ربا خوری حرام و گفتند آقای روحانی آمدند به تولید وصنعت اهمیت مییدهد برای سود دو طرف در بورس خرید سهام بهتر است آن هم سهام گروه خودرو ولی از وقتی که سهم سرمایه گذاری سایپا را گرفته ام سرمایه ام نصف شده و هر روز جنگ اعصاب داریم .
ناشناس
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
عزیز دل برادر اینا رو گفتن و بعد هم گفتن برای ورود به بازر سرمایه نیاز به دانش دارید. من که شنیدم. فردا به شما بگن مثلا تو بازار کفاشها خوب میشه کار کرد شما همون روز میری سرمایتو کفش میخری؟ ندانسته و نشناخته؟ از ماست که بر ماست.
ناشناس
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
تا تو باشی در ایران دنبال راه درست نباشی.اینجا بخوای درست پول دربیاری پولت رو ازت میگیرن و با یه شوت پرتت میکنند به قعر فلاکت و بدبختی.
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
مقصر خودمونیم که پس اندازمنو میدیم به بانک که سود 20درصد بده کلی هم کیف میکنیم بعد همون پول به صورت وام به خودمون میدن با بهره 30 درصد
ناظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
این سودی که گفتید تازه خوبشه...... که رفت پشت اسم اعمه، 12/000/000 تومان به من وام داد.

بعد از 3 سال 28/000/000 تومان پس گرفت. نمی خواد ماشین حساب بیارید، همینجوری سر انگشتی حساب کنید ببینید شد چند درصد.

از نزول خور بیشتر می گیره حروم خور. نشستم با رئیس شعبه بحث می کنم که نزول خور از شما کمتر می گیره.

ببینید با چه جوابی به شعورتون هم تازه توهین می کنه

میگه شما از ما 20/000/000 گرفتید ما 28/000/000 پس گرفتیم!!!! یعنی 8/000/000 که از خودم امانتی گرفتن بل.که کردن هم شد جزو وام آقایون. زیر زغال جهنم هم برن باز رضایت نمیدم
ناشناس
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
بابا خیلی گرون حساب کردن پات نامردا.من از بانک ملت 7/000/000وام گرفتم باید 10/000/000پس بدم تو کلم صدا کرد تو دیگه چی کشیدی
حافظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
فریاد مردم به عرش رسیده . نمیدونم یا خیلی گناه کردیم که فریاد رسی نیست ویا اینکه این امتحان نهایی باید باشه . آخه در حکومت اسلامی اونم در کشور اسلامی این همه اجحاف در حق مردم اونهم قشر ضعیف ؟
روی سخنم با سر دبیر محترم : چرا این گزارشاتون رو با مسئولان مطرح نمیکنید و از انها جواب نمیخواهید ؟ البته مسئولی که جواب گو باشد نه اینکه توجیح کند.
من که وگذار کردمشون بخدا چون زورم بهشون نمیرسه و دادرسی هم نیست ان شاءالله آقا امام زمان بزودی ظهور کنند و تمام کسانی که با عناوین مختلف ملت رو سر کیسه میکنند در محکمه ایشون قرار بگیرند.
بدبخت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
این موسسه که سود نمی کشه و وام روی سپده چیه؟!
اصلا مگه هست همچین جایی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
می ترسم با این کاری که بانکها انجام می دهند (جنگ باخدا) اخرش بلای قوم صدوم بر سر ما بیاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
دوستان خوبم علت تمام این مشکلات در لابلای حرفهای تک تک تان نهفته است... تا اون رو متوجه نشید امید نجاتی برای هیچ یک از ما نیست... در این صورت محکومیم به عذابی که دلیلش چیزی جز ناآگاهی و ساده لوحی و خرافاتی بودنمان نیست. وجود هر یک از ما کلکسیون و معجونی از تناقضاته و تا این پابرجاست تکلیفمان با خودمان معلوم نخواهد بود. به امید آن روز
احمد پزشکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۲
بانک قوامین ٬ بانک قوامین . اسم خوبیه ولی آدم خجالت میکشه بگه بانک !
بنده بازنشسته نیروی انتظامی فرماندهی انتظامی زنجان هستم و مبلغ ۲٬۰۰۰٬۰۰۰میلیون تومان جهت معالجعه همسرم که سرطان سینه دارد ٬ مدت یک سال است که درخواست کردم ! هنوز و هنوز است که من را امزوز فردا میکنند . که این امر باعث شد من از دوستان و آشنایان قرض دستی گرفتم به امید اینکه مدیریت محترم بانک قوامین شعبه ی ... امیدواری داده بود که عرض دو ماه وام درخواستی اینجانب پرداخت میشود . والان هم من موندم طلبکارایی که جقشان را میخواهند ! درصورتی که الان مدت یک سال میگذرد هنوز خبری از وام نشده که هیچ و هرموقع هم که جهت استعلام مراجعه کرده ام با حالتی به من جواب داده اند که هیچ فرقی با توهین نداشته ..خیلی متاسم . زیرا همین بانک با سرمایه گذاری کادر شریف و زحمت کش نیروی انتظامی بود که پا گرفت . و از قرض الحسنه به بانک ارتقاع یافته ! نمیدونم که دیگه چی بگم چون حرفی برای گفتن نیست ! ففط میتونم بگم که خیلی متاسفم.
شعباني
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
بانك قوامين براي سپرده بلند مدت 28 درصد سود ميده
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
از شما انتظار میرود به عنوان یک رسانه قبل از اینکه به روشهای پوپولیستی متوسل شوید و برای جوانان و گروه های کم درآمد سینه بزنید و اشک بریزید و شعار بدهید و هوچیگری کنید حداقل چند کتاب در باره اصول اولیه علم اقتصاد مطالعه بفرمایید و اندکی بر دانش اقتصادی خودتان اضافه کنید.اگر قرار باشد بانکها وام به مردم بدهند پول این وامها قرار است از کجا تامین شود؟؟ آیا غیر از این است که منابع بانکها بایستی از طریق سپرده سپرده گذاران تامین گردد؟؟ در شرایطی که نرخ تورم در کشور حدود سی درصد است کدام سپرده گذار عاقلی حاضر است پول خود را مثلا با سود 5 درصد به دست بانک بسپارد؟؟ اگر مشکلی در کشور مشاهده میفرمایید ناشی از عملکرد زعمای اقتصادی است که برای حل مشکلات مقطعی دولتهای وقت با چاپ بیرویه پول و تزریق سرسام آور نقدینگی به بازار موجب ایجاد چنین تورم وحشتناکی شدند و باعث به ورشکستگی کشیده شدن بسیاری از شرکتها و کسب و کارها و رسیدن اقتصاد کشور به لبه فروپاشی شدند!! اگر هم از بازار جامانده اید و در واقع دارید سنگ خودتان را به سینه می زنید که بحث دیگری است ولی اگر جنابعالی معتقدید که دولت بایستی خروار خروار پول چاپ کند و بین مردم پخش کند تا همه از جمله جوانان پولدار شوند نیازمند بستری شدن در یک بیمارستان روانی هستید!!. و من الله التوفیق
مجتبی
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۴
کاملا درست فرمودید دوست عزیز من هم یک جوان بیکار هستم و نه یک کارمند بانک و اطلاعات اقتصادی قوی هم ندارم ولی این رو خوب میدونم وقتی یک پراید قیمتش شارپی به بیست تومن رسید این مملکت زخمهای زیادی داره که با یک پانسمان ساده خوب نمیشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۸
چگونه است اگر من مثلا به برادر خودم 20 ميليون قرض بدهم و21ميليون بعد از يك سال بگيرم اينعمل حرام است ولي اگر همين كار از طرف بانك اونم باهزار دردسر وچند برابر سود بيشتر حلال بوده ومشكل ندارد
ناشناس
UNITED STATES
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
کار بانک و بانکداری اشکالی ندارد.اصل حرام بودن ربا اشکال دارد که عملا در قرن بیست و یکم و عصر فضا و پیچیدگیهای اقتصادی ناکارآمد و ناسازگار است که بایستی مانند بسیاری از اصول شرع مثل خرید و فروش کنیز و غلام که اکنون کنار گذاشته ایم و اجرا نمیکنیم کنار گذاشته شود تا مجبور نباشیم با هزاران لطایف الحیل آن را دور بزنیم.