بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
براساس صحبت های نهادهای ناظر بازار سرمایه مبنی بر بازگشایی نمادهای پالایشگاهی طی هفته گذشته و همچنین با توجه به توقف چند ماهه نمادهای این گروه به بررسی آن پرداختیم.
کد خبر : ۱۳۲۸۲۱
نویسنده :
اعتماد
براساس صحبت های نهادهای ناظر بازار سرمایه مبنی بر بازگشایی نمادهای پالایشگاهی طی هفته گذشته و همچنین با توجه به توقف چند ماهه نمادهای این گروه به بررسی آن پرداختیم.

در همین راستا، تنگستانی، مدیر مالی شرکت پالایش نفت شیراز در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: شرکت های پالایشگاهی جهت ارایه صورت های مالی خود، منتظر اعلام نرخ خرید و فروش فرآورده های خود توسط شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران می باشند لذا شرکت های پالایشگاهی با توجه به عدم زمان مشخص شرکت پالایش و پخش جهت ارایه اطلاعات مربوط به نرخ خرید و فروش، قادر به ارایه گزارش پیش بینی براساس عملکرد واقعی سه ماهه خود نمی باشد اما بازگشایی نماد مشروط به دریافت نرخ های جدید و ارایه اطلاعات مالی بر اساس قیمتهای جدید است .

وی افزود: از طرف دیگر، سازمان بورس نیز بازگشایی نمادهای پالایشگاهی را منوط به ارایه گزارشات مالی براساس عملکرد سه ماهه کرده است. بنابراین به دلیل عدم امکان ارایه صورت مالی پالایشگاهی ها، نمادهای این گروه همچنان متوقف خواهند ماند.

همچنین در همین راستا، عزیزی، مدیر مالی شرکت شاوان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، با ذکر موارد مشابه مطالب فوق، بازگشایی نمادهای این گروه را منوط به ارایه اطلاعات پیش بینی براساس عملکرد سه ماهه عنوان کرد همچنین وی ارایه صورت مالی براساس عملکرد سه ماهه را ملزم به اطلاع رسانی نرخ خرید و فروش توسط شرکت پالایش و پخش دانست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
واقعا متاسفم برای چنین اقتصاد بیماری
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
سلام دولتی که نمی تواند نرخ یک خدمت را طی چند ماه مشخص نماید چطور انتظار دارید برود با چند کشور مذاکره نماید ومسائل کلان مملکت را حل وفصل کند .من بعید می دانم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
تو این بازار مسخره ی مریض همین بهتر که باز نشن. من حاضرم پولم بلوک بشه اما هر روز ازش کم نشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
خدا عاقبت ما سهامدارای پالایشگاهی رو به خیر کنه.گناه ما این بود که سهم پالایشگاهی خریدیم؟شش ماه پالایشگاه نفت اصفهان نمادش بسته است پالایشگاه نفت تهران5ماه....واقعا چه عامل یا عواملی باعث میشن این نمادها نصف از سال رو بسته باشن؟انصاف هم خوب چیزی بود
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
اقای مدیر امور مالی شاون تکلیف اون دو سوم سود سهامدارانی که ندادید چه میشود که حالا مثل یک پالایشگاه با حساب و کتاب میایید و در مورد امور مالیتان سخن میگویید؟ سهامدار را از چند طرف به صلابه میکشید؟ شما که قیمت سهمتان نسبت به 8 ماه پیش نصف شده و سهامدار 50% در زیان است چرا سود مقرر سهامش را نمیدهید و او را به صندوق توسعه ملی حواله میدهید؟ مگر سهامدار با صندوق توسعه ملی قرارداد حقوقی سهام دارد؟ مطمئن باشید سهامداران این مسئله را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهند کرد.
غ م
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
حرف دل تمام سهامداران حقیقی را زدی اگر شکایت کنید من هم هستم
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
یعنی یک نفر خدا شناس تو این مملکت پیدا نمیشه یقه ی این شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران رو بگیره ،بگه بابا مردم پولشون گیره به خاطر ندادن گزارش توسط شما.
یعنی چیزی به اسم احقاق حق سهامدار اصلا وجود نداره.
رهیاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
بنظر مرسد دستهایی در کار است تا مملکت را فلج جلوه دهد والا تعیین نرخ که این قدر زمان لازم ندارد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
مگر 6 ماه قانونا بیشتر میتواند بسته بماند .
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
پس این بورس رو ببندید خیال همه رو راحت کنید یعنی چی پخش و پالایش اطلاعات نمیده مگر میتونه ؟مگه قوانین بورس نمیگه شرکتها حداکثر یکماه بعد از هر دوره مالی سه ماهه باید گزارش بدهند؟ پو لمون رو بانک گذاشته بودیم حالا شش ماه سود گرفته بودیم
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
سوال اول : تو این چند سال گذشته چگونه عمل می شد که امسال نمی توان عمل کرد ؟
سوال دوم : برای یک تصمیم داخلی در یک صنعت مگر چقدر زمان نیاز است !!! (پس از حداقل 8 ماه دیرکرد در ارایه اطلاعات تازه اعلام می شود معلوم نیست کی باز شود )
سوال سوم : هزینه ناتوانی چنین مدیران بی کفایتی که باعث بروز نا امنیتی روانی ،بدبینی مردم به مسولان و خسارت های فراوان مالی به بیت المال و مردم می شوند و... ، چگونه از انها اخذ می گردد ؟
سوال چهارم :
راهکار اجرایی و عملیاتی بورس ( به جای تذکر و اندرز و تهیه گزارش و ...)برای براورد خسارت سهامداران ، اخذ آن از متولیان و جبران ان به سهامداران چیست ؟تا ارایه اطلاعات صحیح و دقیق و سریع برای شرکتها الزام گردد (مثلا جریمه ای معادل نرخ تورم به میزان سرمایه هر فرد حقیقی به صورت روز شمار برای روزهای بسته و کسر از حسابهای بانکی شرکتها )
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
یک سره دولت برای اینکه نقدینگی را از دست ملت جمع آوری کند . الکی قیمت سهام را بالا برد هرکه هرچه پول داشت بطمع سود بیشتر در بورس سرمایه گذاری کرد یکی از آنها من بودم هرسهم شاوان را 3600 تومان گرفتم . یک دفعه سهام تمام شرکتهارا پایین کشیدن تا سرمایه مردم نصف شد یعنی اینکه نقدینگی مردم را به این طریق بالا کشیدند. الان هم که بلای سر پالایشگاهیها آوردندحالا مدت 5ماه بسته است یعنی اینکه بی خیال سهامداران حقیقی که سرمایه شان به باد فنا رفته است
غلامعباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
چرا نگرانید خوب این تصویر قوانین مملکته ایا ایران به غیر از اینه این یکی از قوانینی است که شما سهامداران باان دست به گریبانید هر کجا بروید همین است مملکت که دو مدیر با شهامت به علت لجاجت باهم با اقتصاد اینگونه بر خورد میکنند وخود را جوابگو در مقابل کسی نمی بینند چه توقعی دارید مگر خاوری امانتدار مردم در بانکها نبود ایران خودرو ماشین لیزینگی تحویل داده واقساطش را به موقع دریافت کرده طبق چکهایی که از خریدار دریافت کرده اما بعد از سه سال هنوز سند مردم را از رهن در نیاورده به کی می خواهی بگویی در ایران اسمان همه جا یک رنگ است