بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
بازار سرمایه در شرایط فعلی دوران نقاهت خود را سپری می کند انتظار می رود دولت به منظور اجرای اهداف و برنامه های خود و همچنین رسیدن به رونق اقتصادی به حمایت از بازار سرمایه بپردازد.
کد خبر : ۱۳۲۹۶۴
نویسنده :
اعتماد
بازار سرمایه در شرایط فعلی دوران نقاهت خود را سپری می کند انتظار می رود دولت به منظور اجرای اهداف و برنامه های خود و همچنین رسیدن به رونق اقتصادی به حمایت از بازار سرمایه بپردازد.

در همین راستا، نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: متأسفانه بازار سرمایه در مقطع فعلی دچار فراز و نشیب و نوسان می باشد بطوریکه پیش بینی بازگشت بازار به روال عادی دور از تصور است.

نکو تصریح کرد: مشکل اصلی در بورس این است که سیاستگذاری در این بازار، طبق قاعده خاصی عمل نمی کند بطوریکه متولین بازار تنها به دنبال افزایش و مثبت نگه داشتن شاخص بورس هستند. این در حالی است که افزایش در میزان این نماگر بازار، امتیاز تلقی می شود. بنابراین مشکل اینجاست که متولین بازار سرمایه تلاشی در جهت افزایش در میزان شاخص کل بورس به صورت حقیقی نمی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: در خصوص نتیجه مذاکرات هسته ای، حتی با پیش فرض بدبینانه نسبت به نتیجه نهایی مذاکرات، بازار سرمایه می تواند وضعیت نامطلوب اقتصاد کشور را سامان بخشد. بطوریکه بازار سرمایه با اتکا به قواعد داخلی حتی در صورت وجود تحریم ها می تواند کمک شایانی به بهبود شرایط اقتصادی کشور کند.

وی بیان کرد: بنابراین چنانچه برنامه ریزی و مدیریت صحیحی در این زمینه صورت بگیرد حتی در شرایط عدم توافقات نیز بازار سرمایه با عملکرد خود می تواند به اقتصاد کمک محسوسی کند. همچنین به نظر می رسد لایحه پیشنهادی خروج از رکود که توسط دولت ارایه شده بتواند وضعیت بازار سرمایه را متعادل سازد.

نکو اظهار کرد: با توجه به اینکه مقرر شده تأمین مالی بنگاه ها از طریق بورس صورت گیرد لذا این قضیه می تواند وضعیت بازار سرمایه را بهبود بخشد اگرچه بهبود شرایط کنونی بورس از این طریق مستلزم گذشت زمان است بطور کلی می توان عنوان کرد که تا هنگامیکه دولت به صورت منطقی در برابر قوانین به وظیفه خود در برابر بازار سرمایه عمل نکند، این بازار همچنان پرتلاطم خواهد بود اما شواهد حاکی از مصمم بودن دولت در رفع مشکل مذکور می باشد.

وی در خاتمه افزود: هم اکنون بازار سرمایه دوران نقاهت خود را سپری می کند بطور کلی پیش بینی می شود که وضعیت کنونی بورس در ماه های پایانی نیمه دوم سال جاری بهبود یابد بطوریکه انتظار می رود دولت برای رسیدن به رونق اقتصادی و اهداف و برنامه های خود، چاره ای جز ثبات در بورس ندارد بنابراین وضعیت بازار سرمایه طی ماه های پایانی سال بهبود خواهد یافت در خاتمه نیز توصیه بنده به سهامداران این است که عجولانه و با دغدغه در مقطع کنونی اقدامی انجام ندهند و امیدوار باشند که وضعیت این بازار بهتر خواهد شد اگرچه سهامداران جهت سرمایه گذاری در بورس باید فراز و نشیب بازار و قواعد آن را بپذیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
ملت گير چه آدمهايي افتادن
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
حالا سهامداران که اندکی از سرمایه شان برایشان باقی مانده تا آخر سال را هم صبر میکنند تا تهمانده سرمایه شان نیز با این وعده های توام با هزار اما و اگر بر باد رفته تا شاید در پایان سال باز با مهندسی و دستکاری شاخص سعی در تجلی دادن یک بازار بورس منطقی و متعادل اما ساختگی بکنند.
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
سياستهاي اقتصادي دولت كاملا صحيح است و به زودي شاهد رونق بازار سرمايه خواهيم بود - نوسانگيري را رها كنيد و سهامداري كنيد -انصاف داشته باشيد - فرصت دهيد - صبر كنيد - سود كنيد.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
قربون ادم چیز فهم حرف دل ما رو زدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
خدا ریشه دلالان و رانت خوران را بخشکاند.
بخدا اگر این بی... نباشند هیچ مشکلی پیش نمی اید. از زمانی که خرید و فروش آنلاین براه افتاده مشتی ... صفت مردم و سهامداران خرد را به روز سیاه نشانده اند.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
تمام این بازی دست دولت اراده کنه ملت را از این ضرر هنگفت نجات میده
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
بیش از یکسال است که سهامداری میکنیم اما سود که نداشته ضرر هم کردیم نه دولت نه هیچ مقام مسئولی از حقوق سهامدار که سرمایه اش را در تولید گذاشته حمایت نمیکنند و لی عده ای با نوسانگیری خوب خودشان را بستند با این وضع که سرمایه حقیقی ها روز به روز مثل برف آب میشود به زودی دیگر هیچ سرمایه گذار حقیقی پایش را در این بازار نخواهد گذاشت بعضی معتقد ند اگر سرمایشان در جای دیگر گذاشته بودند بعد از یکسال سرمایه شان دو برابر شده بود نه اینکه در این بازار که هیچ پشتوانه ندارد و ریسک بالاست و هر روز سرمایه مردم بیچاره کمتر میشود البته عده ای مخصوصآ عرضه های پایین میکنند 21 روز پشت سر هم کجای دنیا سهامی آن هم سهام بنیادین منفی میخورد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
قیمت سهام برف هست و آفتاب تموز
دبیرفیزیک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
آقای نکو همکار محترم اکبرآباد وگلسنان ما برادر محترم مثل اینکه حرفای چند پهلو میزنی شما هم و مدرسه و نطق های آتشین فقط واسه جمع کردن رآی بوده.
بابك
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
جالب است آقا فرموده قراره سرمايه بنگاهها از طريق بورس تامين شود؟؟؟؟ مگه بورس خيريه است واسه شندرغاز پول مردم نقشه كشيدن كور خوندي دوران پخمه گي تموم شد
شهریار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
غیر از اوضاع اقتصادی و تصمیمات دولت ومجلس بورس از سمت نوسانگیرها هم خیلی ضربه میخوره..
خسروی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
امروز به قدری افت وریزش سهم وجود داشت که فکر سها مدار به سرمایه ای که چرا در این بازار رفته افتاده است وفرار از این ...... امروز سر سهم شپلی وپارس خودرو را بریدند
انوشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
سرمایه ام را در بورس از دست دادم 60 در صد ان را کم است؟ می گویند خوب می شود ولی 13 ماه بلکه بیشتر گذشته وهر روز ضرر و وقت تلف کردن و افسردگی و....... ایا اسم این بازار است؟