بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
سود سهام شما در شرکت به عنوان طلب شما از آن شرکت شناخته میشود و مانند سایر طلب ها قابلیت اقدام حقوقی جهت وصول دارد
کد خبر : ۱۳۳۰۱۲
سوال یکی از سهامداران در خصوص عدم پرداخت سود مجمع از شرکت لاستیک سهند در ذیل آمده است :

پرسش:

با سلام بنده سود مجمع 91 شرکت پسهند را بدلیل بدقولی مسولین شرکت تا به امروز دریافت نکردم.راهنمایی فرمایید برای احقاق حقوقم به چه شکل عمل نمایم.


پاسخ دادستان بورس:

سود سهام شما در شرکت به عنوان طلب شما از آن شرکت شناخته میشود و مانند سایر طلب ها قابلیت اقدام حقوقی جهت وصول دارد شما میتوانید جهت دریافت سود سهامتان طرح دعوا نمایید.

بسته به میزان و مقدار ریالی طلب ، مرجع صالح برای طرح دعوا را مشخص کنید ، با این توضیح که اگر میزان خواسته تا پنج میلیون تومان باشد طرح دعوا باید در شورای حل اختلاف صورت گیرد واگر میزان طلب بیش از پنج میلیون تومان باشد رسیدگی در دادگاه صورت میگیرد.

ضمنا مرجع رسیدگی آن دادگاه یا شورای حل اختلافی است که مرکز اصلی شرکت در حوزه آن واقع شده است. همچنین شما میتوانید خسارت دیرکرد دریافت سود خود را نیز دریافت کنید که برای این منظور توصیه میشود حتما با وکیل یا مشاور حقوقی خود مشورت داشته باشید.

مجتبی عرفاتی-کارشناس حقوقی


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
در قانون پرداخت سود نقدی بورس امده است شرکتها ظرف ۸ ماه می توانند سود سهام سهامداران را پرداخت کنند که این قانون در شرایط کنونی به هیچ وجه قابل قبول نیست چون این قانون برای دهه های گذشته بوده در حالی که در ان زمان اثر تورم در جامعه بسیار کم بوده بنابراین من به عنوان نماینده سهامداران بورس خواهشمندم که سود شرکتهای بورسی باید در اسرع وقت و همره با بهره بانکی متعارف پرداخت شود و اگر شرکتهایی که سود را دیر پرداخت می کنند می بایست بابت هر روز که پول دست شرکت است به همان میزان به سود سهام سهامداران جهت حفظ منافع سهامداران جز یا به صورت سپرده و یا به هر صورت دیگر بهره روز شمار تعلق دهند.
ناشناس
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
بله ذقیقا بورس سریعا باید به این موضوع رسیدگی کند یک میلیون سود من دست کنتورسازی واسه چی باید بمونه سود بانکی متوسط ماهی 15000 بگیریم 8ماهه 120000 تومن میشه انوقت میگن سهامدارا نمیرن مجمع
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
با سلام چنانچه قسمتی از سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس در اجرای اصل 44 قانون اساسی کماکان وابسته و جز اموال عمومی محسوب گردد حسب بند د از ماده 10 قانون شورای حل اختلاف قابل طرح در شورا نخواهد بود فلذا در این موارد ناگزیر به طرح دعوی در دادگاه های حقوقی عمومی خواهند بود