بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
«روسیه برای ساخت 8 نیروگاه جدید در ایران برنامه ریزی کرده است/ امریکا به دنبال کمک خاورمیانه در جنگ علیه داعش است و انگلیس، پس از سربریدن [تبعه این کشور] محتاطانه عمل می کند/ ...».
کد خبر : ۱۳۳۰۹۵

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (دوشنبه، 24 شهریور 93) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه پرس تی وی ایران (Presstv):

وزیر ایرانی: روسیه، 8 نیروگاه جدید در ایران می سازد.

 

حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی ایران می گوید، روسیه برای ساخت 8 نیروگاه در ایران برنامه ریزی کرده است. این نیروگاه‌ها در قالب توافق ۱۰ میلیارد دلاری برقی میان ایران و روسیه ساخته می شوند. به گفته آقای چیت‌چیان، چهار نیروگاه در شهر جنوبی بندرعباس، دو نیروگاه در شهر شرقی طبس و دو نیروگاه نیز در شهر سهند که در شمال غربی ایران قرار دارد، ساخته خواهند شد.

 

 

 

 

 

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):

امریکا به دنبال کمک خاورمیانه در جنگ علیه داعش است و انگلیس، پس از سربریدن [تبعه این کشور توسط داعش] محتاطانه عمل می کند.

 

واشنگتن اعلام کرد، پیشنهاد شرکت در حملات هوایی علیه داعش به کشورهای خاورمیانه داده شده و استرالیا نیز گفته سربازان خود را برای جنگ با این گروه اعزام خواهد کرد، اما انگلیس حتی پس از سربریدن گروگان بریتانیایی و تهدید به قتل گروگان دیگر، توقف کرده است.

 

 

 

 

 

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost):

نتانیاهو: ایران، پشت حملات سایبری به اسرائیل است.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، عصر روز یکشنبه گفت: ایران، پشت حملات سایبری به اسرائیل است؛ از جمله حملاتی که تابستان امسال و در جریان جنگ غزه رخ داد. وی طی سخنانی در چهارمین کنفرانس بین المللی امنیت سایبری دانشگاه تل آویو افزود: می خواهم این موضوع را روشن سازم که ایران، اولین و مهمترین حامی حملات سایبری علیه اسرائیل می باشد. به گفته نتانیاهو، این موضوع شامل حملات سایبری حماس و دیگر گروه ها به اسرائیل بوده است.

 

 

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه تله سور مکزیک (Telesurtv):

مکزیک و ایران، روابط خود را تقویت می کنند.

 

مقامات مکزیکی برای دیدار با محمد جواد ظریف، وزیرخارجه ایران به تهران سفر کرده اند. مکزیک و ایران توافق کردند که روابط خود در زمینه های مختلف از جمله آموزش و تجارت را توسعه دهند. رئیس هیئت مکزیکی پس از دیدار با ظریف تاکید کرد: ما ایران را یکی از مهمترین نقش آفرینان خاورمیانه می دانیم و به همین علت خوستار ادامه ملاقات ها و روابط مداوم با مقامات این کشور هستیم.

 

 

 


اشتراک گذاری :
ارسال نظر