بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر : ۱۳۳۰۹۸
آنچه از آن به عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی ـ غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» یاد می‌شود، فاقد مجوز راه‌اندازی و انجام امور آموزشی و پژوهشی از جمله پذیرش دانشجو از سوی شورای گسترش آموزش عالی این وزارت است.
سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای صدور مجوز تأسیس مؤسسات آموزش عالی، مبتنی بر قانون و توسعه هدفمند آموزش عالی، با رویکرد تضمین کیفیت است.


به گزارش واحد مرکزی خبر، روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به سوالات مطرح شده در مورد جایگاه قانونی مؤسسه‌ای موسوم به «دانشگاه ایرانیان» به اطلاع می­رساند: سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای صدور مجوز تأسیس مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی ـ غیرانتفاعی، مبتنی بر قانون مداری و توسعه هدفمند آموزش عالی، با رویکرد تضمین کیفیت و حفظ حقوق کلیه ذی­نفعان، صیانت از حیثیت و کیان آموزش عالی و شفافیت در اقدام و اطلاع رسانی است.


در این اطلاعیه آمده است؛ متقاضیان ثبت نام در موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی برای اطمینان از قانونی بودن تأسیس مؤسسه‌های آموزش عالی پذیرنده دانشجو، لازم است قبل از هر اقدامی به نشانی اینترنتی msrt.ir مراجعه و از صدور مجوز تأسیس مؤسسه مورد نظر خود در شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطمینان حاصل کنند.


این اطلاعیه می افزاید: آنچه از آن به عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی ـ غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» یاد می‌شود، فاقد مجوز راه‌اندازی و انجام امور آموزشی و پژوهشی از جمله پذیرش دانشجو از سوی شورای گسترش آموزش عالی این وزارت است؛ ضمن این که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص اعطای مجوز به آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد برای تأسیس دانشگاه بین‌المللی در تهران نیز لغو و بلااثر اعلام شده است.


بنابراین هرگونه فعالیت آموزشی و پژوهشی مؤسسه‌ای با عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی ـ غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» وجاهت قانونی ندارد و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
خب اگه این تاسیس این دانشگاه یا بهتره بگیم موسسه غیر قانونیه چرا تعطیلش نمیکنین و کسانی را که خلاف قانون عمل کرده اند جریمه یا مجازات نمیکنین؟ کی باید خلافکاران قانون را جلوی میز محاکمه بیاره؟ چرا مساوات را در اجرای قانون رعایت نمیکنین؟!