بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
مستطيل شيشه اي تالار

لطفاً اطراف بورس را خلوت کنید

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1080 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 426 میلیارد ریال رسید. حال بورس امروز بهتر از روزهای گذشته بود، اگرچه رشد شاخص کل اصلاً قابل توجه نبود اما نوسانات مثبت در اغلب نماد شرکت های فعال بورسی قابل رویت بود.
کد خبر : ۱۳۳۱۲۱
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 93.06.24 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 20 واحد افزایش به رقم 52404 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 22 واحد افت عدد 141692 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 15 واحد رشد به رقم 71402 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خودرو" با 15 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 17 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.80 واحد افزایش به رقم 809 واحد رسید.

در این شرایط امروز "زاگرس" با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "میدکو" با 0.58 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1080 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 426 میلیارد ریال رسید.

حال بورس امروز بهتر از روزهای گذشته بود، اگرچه رشد شاخص کل اصلاً قابل توجه نبود اما نوسانات مثبت در اغلب نماد شرکت های فعال بورسی قابل رویت بود. اهالی تالار بر این باورند که با برداشته شدن بار مالی و روانی تسویه اعتبار شرکت های کارگزاری و پایان سال مالی آنها وضعیت بازار سرمایه باید بهتر شده و احتمالاً روند صعودی بر کلیت بازار غالب خواهد شد.

بنابر گزارش بورس نیوز، با توجه به نزدیک شدن به پایان نیمه اول سال جاری به نظر می رسد اخبار و اتفاقات نیمه دوم امسال بهتر از نیمه اول باشد چراکه حضور رییس جمهور در نیویورک و خوش بینی برای دستیابی به یک توافق دو جانبه، احتمال کاهش بهره بانکی، پرداخت سود سهام اغلب شرکت های از مجمع برگشته به سرمایه گذاران، برنامه های سازمان بورس برای کمتر شدن قوانین تسویه اعتبار شرکت های کارگزاری و همچنین پیش بینی گزارشات 6 ماهه مطلوب شرکت های بورسی با توجه به نمایان شدن اثرات افزایش نرخ برخی محصولات بر صورت های مالی آنها از جمله این اخبار است.

از همین رو فعلاً منتظر واکنش بازار هستیم و از طرفی دیگر شاید در این شرایط که بازار سرمایه دچار التهاب است بهتر باشد خیلی صحبت نکنیم، چون همانند مریضی که در بستر بیماری است و پزشکان توصیه به خلوت نگه داشتن دور و بر آن دارند، بد نیست که یک چند وقتی دور و بر بورس را از حاشیه و ا خبار ناامیدکننده خلوت کنیم تا شاید این بیمار توانست دوباره سرپا شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
این یکی را خوب اومدی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
خیلی جالت بود.
خلوت رو خووووووووووووووووووب اومدی.
به امید روزهایی امبدوارکننده
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
به امید خدا چنان این مریض بلند شه کیف کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
فکر نکنم بورس به این زودیا وضعش بهتر شه . چون دستهای پشت پرده زیاد داره که نمیخوان بورس رشد کنه.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
خوشمان آمد که یکی دو بار در اینجا کامنت گذاشتیم که بالای سر مریض این قدر آیه یأس نمی خوانند و به او امید می دهند انگار نویسنده این قسمت که انصافا نویسنده توانایی هم هست به این باور رسید که دور و بر بیمار را باید خلوت کنیم و به او امید بدهیم. دوستان و سرمایه گذاران ضرر کرده که می دانم خیلی از شما ها در این ساعت از روز به این صفحه مراجعه می کنید و خواندن این صفحه حال شما را خوب یا بد می کند، همه تصمیم بگیریم حداقل کمک را برای بهبود این بیمار انجام دهیم. باور کنید با توجه به جمیع شرایط اقتصادی و سیاسی و برنامه های آینده دولت برای توسعه اقتصادی کشور بورس با کمک ما روزهای خوبی خواهد داشت. دوستان یک مقداری درازمدت فکر کنند ترس و واهمه را از خود دور کنند جون ترس وقتی مبنایی نداشته باشد فقط باعث ضرر همه می شود. در این منطقه و خاورمیانه هر روز یک حادثه ای اتفاق می افتد چرا هر حادثه اتفاق می افتد فکر می کنیم روز آهر دنیاست تازه اگه هست چرا فکر می کنیم ما از بقیه زیرک تر یا باهوش تر هسیم که مثلا با نقد کردن سهام خود سود کنیم خوب وی بینید با این نگاه همه ضرر می کنیم. بلند مدت فکر کنیم اصلا جوری فکر کنیم که همه سود کنند در تجارت و اقتصاد رقابت صحیح خوب است دوپینگ و رانت جویی و فساد به همه آسیب می زند تلاش کنیم در یک بازار رقابتی و شفاف همه سود ببرند.
با صبر و تلاش و مطالعه همه سود خوهیم برد.
محمد
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
باسلام.مطلب حسن آقابسیار جالب وامیدوارکننده است.اگرهمه به بلند مدت فکر کنیم وسهاممان را هیجانی ومفت نفروشیم وکمی صبرپیشه کنیم اوضاع خوب میشود انشاا...
داود داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۸
جوجه رو آخر پاییز میشماردند چه اتفاقی تواین 6ماه که همه شرکتها وکل اقتصاد ومملکت تورکود کامل هست وفروش کاهش داشته. کلیه کالا ها در انبارها دپو شد مانند سیمان وفولاوخودروصادرات کاهش داشته واز طرفی هم با شروع نیمه دوم سال بازارهای جهانی کالا وفلزات اساسی ونفت با ضعف اقتصاد جهانی دچار مازاد تولید شده درحال ریزش قیمت میباشند وبورس ایران 70%روی سهام کالای.وفلزی وسنگ آهن وپتروشیمی وپالایشگاهی میباشد اتفاق خاصی جز ادامه رکود وکاهش فرسایشی وکمبود نقدینکی دربورس اتفاق نخواهد افتاد بورس نیوز عزیز