بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
عضو شورای عالی بورس عنوان کرد:

پایان روند نزولی در بورس

شرایط بازار سرمایه حاکی از رسیدن به وضعیت تعادل می باشد. بنابراین می توان اظهار کرد که چنانچه عوامل خاصی بر وضعیت کنونی تأثیر منفی نگذارد، هم اکنون در انتهای مسیر نزولی قیمت سهام می باشیم.
کد خبر : ۱۳۳۱۴۴
نویسنده :
اعتماد
شرایط بازار سرمایه حاکی از رسیدن به وضعیت تعادل می باشد. بنابراین می توان اظهار کرد که چنانچه عوامل خاصی بر وضعیت کنونی تأثیر منفی نگذارد، هم اکنون در انتهای مسیر نزولی قیمت سهام می باشیم.

در همین راستا، مصطفی حقیقی مهمانداری، عضو شورای عالی بورس با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده توسط کارگزاری ها و کانون کارگزاران مقرر شده که شرکت های کارگزاری در خصوص وصول مطالبات و تسویه اعتبارات با مشتریان مدارا کنند که بدین طریق فشار بر عرضه سهام کاهش یابد.

حقیقی تصریح کرد: شواهد حاکی از رسیدن بازار به وضعیت تعادل می باشد عدم وجود صف های طولانی خرید و یا فروش در بازار نشانه وجود تعادل در بورس می باشد افزون بر این در مقطع فعلی دولت، سازمان بورس و کلیه مسئولین در تلاش جهت ورود ابزارهای جدید و تسهیلات به بازار سرمایه هستند.

رییس هیأت کانون کارگزاران بیان کرد: هم اکنون بازار سرمایه در نقطه عطف خود قرار دارد بطوریکه معاملات روز گذشته نیز مهر تأییدی بر رسیدن به وضعیت تعادلی در بازار سرمایه بود بنابراین با توجه به تدابیری که در شورای بورس و کانون کارگزاران اندیشیده شده و با توجه به رسیدن سهام به کف قیمتی خود، امید بر این است که چنانچه عوامل خاصی بر روند فعلی بازار تأثیر منفی نگذارد، این دوره پایان مسیر نزولی قیمت سهام می باشد.

عضو شورای عالی بورس عنوان کرد: چنانچه دو عامل مذاکرات هسته ای و نرخ بهره بانکی به نتیجه مثبت بیانجامد بطوریکه شاهد توافقات در مذاکرات هسته ای و همچنین کاهش نرخ بهره بانکی باشیم، این عوامل می توانند تأثیر مثبتی بر وضعیت بازار سرمایه بگذارند بطوریکه بازار به سرعت تغییر روند خواهد داد.

وی در خاتمه افزود: بنده در مقطع فعلی توصیه به خرید سهام می کنم همچنین چشم انداز بازار سرمایه را با توجه به رسیدن به وضعیت تعادل در مقطع فعلی مثبت ارزیابی می کنم. در خاتمه نیز به نظر می رسد با فرض حصول توافقات در مذاکرات هسته ای، قیمت سهام شرکت های بنیادی به ارزش ذاتی خود باز گردند همچنین در خصوص قیمت سایر سهام نیز می توان اظهار کرد که چنانچه قیمت های قبل از دوران افت شامل حباب بوده، سهامداران نباید توقع رسیدن به سطوح قبلی قیمت برای آن دسته از سهام را داشته باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
هر دفعه این وعده ها داده شد ولی بعد از چند روز وضعیت بعکس شد و سرمایه های ما بی ارزش تر و بی ارزش تر شده . واقعا باید به چی اعتماد کنیم ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
با سلام. متاسفانه تنها چيزي كه ناديده گرفته مي شه اينه كه هيچ كس به فكر معامله گران حقيقي با سرمايه هاي متوسط و كوچك نيست. همه به فكر اين هستند كه براي تقويت بازار نقدينگي در اختيار حقوقي ها قرار دهند اما حقيقي ها از اين مواهب برخوردار نيستند و اين مسئله در بازار موجب ناعدالتي مي شه و از طرفي بازار به خوبي تحريك نمي شه. تاجايي كه مي دانم در بورس كشور ... تا چند برابر سرمايه اوليه هم مي شه سهم خريد. اما متاسفانه كارگزاريهاي ما فقط ماليات مي گيرند و خدمات مناسبي ارائه نمي دهند. اميدوارم اين موضوع توسط بورس نيوز كه هميشه به فكر سرمايه گذاران حقيقي هست، بررسي بشه و پيشنهادات كارشناسي به مقامات و مسئولين بورس ارائه بشه تا موجب رونق بورس و اجراي عدالت بشه. با تشكر
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
این حرف ها تکراری است و با توجه به سیاست های بودجه ای مجلس و دولت به بورس امیدی نیست حتا در سال های آینده. مختصری سود در کار است نهایتا در حد بیست درصد سالانه و نه بیشتر.
علی
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
شما ظاهرا تو بانک شاغلید دوست عزیز>>!!
سید ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
هر دفعه این وعده ها داده شد ولی بعد از چند روز وضعیت بعکس شد و سرمایه های ما بی ارزش تر و بی ارزش تر شده . واقعا باید به چی اعتماد کنیم ؟
farshid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
عجب
محمد محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
جناب قبل از شما هم خیلی این وعده ها رو دادند ولی نتیجه برعکس شده ضمن اینکه تا اقتصاد مملکت تو رکود فرو رفته چرا الکی وعده وعید میدی . انگار میخوای به زیان سهامداران اضافه کنی.
خود من که به این حرفها گوش ندادم و آن بخش از سهامی رو که داشتم فروختم باعث شد الان زیانم کمتر بشه ، پس تو رو خدا بیخود زیان سهامداران رو زیادتر نکن
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
وای بر آنان که خلاف اعتقادشان را بر زبان رانند!!!
تکنیکالیست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
دوستان عزیز از لحاظ علمی و تکنیکالی ریزش بورس از ابتدا کاملا مشخص بود و در حال حاظر هم همچنان ماه های نزولی رو در پیش داریم
در بازار بک طرفه ی ایران که فقط خرید داریم و نزول نداریم الان اصلا خرید های بلند مدت به صرفه نیست و خرید های کوتاه مدت با ریسک بالا پر سود هستند
شپلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
بیش از 16 ماه است که بورس افت داشته ویا ثابت نگه داشته شده است وسهامدار بین 30 تا 68 درصد سرمایه خود را هم از دست داده است وجالب تر اینکه بعضی از شرکتهای بورسی بیش از20 سال است که رشد قیمتی نداشته اند ضمنا افزایش سرمایه وارزیابی دارایی هم نشده اند بیچاره سهامدار واسیب های که بر او وخانواده او این سالها فرود امده است مجددا باید عرض شود در طول 13 سال هم 1ریال سود سهم به انان از طرف شرکت پرداخت نشده ولی دارایی شرکت 30 برابر شده است
مری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
بورس خوب خوب خوب می شود ..........
اموزشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
ایا باید پرداخت حقوق براساس مدرک باشد یابراساس کار و توانایی ود رشرکتها وسازمانها وحتی اموزش وپرورش؟ ایا کسی که مدرک فوف لیسانس را دارد ولی کار بللد نیست خلا قیت ندارد و.... بایستی به او مزایا مدرک پرداخت شود در دوران اشتغال و بازنشستگی؟ ایا بهتر نبود از ابتدا از او ازمون مدرک اخذ شده گرفته می شد تا سواد تخصصی این معلم سنجیده شود؟
فردوسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
در شرکتهای بورسی بایستی به افراد با سواد ومتخصص واقعی مزایای مدرک پرداخت شود نه به هر فردی که مدرک ارایه کند حقوق انچنانی پرداخت شود در اموزش وپرورش هم این باید مد نظر قرار گیرد(تا مدرک گرایی در کشور رخت ببند وبرود)
پیام نور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
در بعضی از دانشگاههای کشور با پرداخت 6تا8 میلیون بابت شهریه و واحدهای درسی (32) واحد این پولها اخذ می شود و به راحتی واحدهای درسی پاس می شود توسط خود شما ومدرک فوق لیسانس اعطا میشود ولی واقعا فرد چقدر سواد علمی دارد؟ بایستی پس از دریافت مدرک حتما ازمونی توسط شرکت وسازمان وحتی اموزش وپرورش گرفته شود حتی از معلمانی که شاغل هستند ومدرک بالاتر را می خواهند ارایه دهند (حین خدمت ها و...)
نوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
اگر مدرک گرایی در شرکتها وسازمانها وحتی اموزش وپرورش حذف بشود رشد شرکتها شروع می شود مزایا به کسانی تعلق می گیرد که دارای تخصص وسواد علمی باشند نه کسانی که مدرک دارند ویا در حین کار گرفته اند ولی سواد لازم را ندارند به انها هم داده شود وقتی ازمون مجدد با ارایه مدرک بالا تر در شرکتها وسازمانها نباشد به ناچار در اموزش پرورش هم بایستی به مدرک حقوق بالا تر دولتی پرداخت شود!!!!!!!!!!!