بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
کد خبر : ۱۳۳۱۷۵
ستگاه سقوط آزاد تله‌کاپین رامسر حادثه آفرید و شب گذشته منجر به مصدومیت 10 زن و مرد که عمده آنان از مسافران شهرهای دیگر بودند، شد.

دکتر فرهاد مصدری رییس اورژانس مازندران در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت 20:20 شب گذشته، این حادثه به مرکز فوریت‌های 115 اطلاع داده شد که پس از آن ابتدا یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و مدتی بعد از هلال‌احمر نیز درخواست نیروی کمکی شد.

وی با بیان اینکه در جریان این حادثه 10 تن که نیمی از آنها زن و نیمی دیگرشان مرد بودند، دچار مصدومیت شدند، گفت: دو نفر از این افراد به شکل سرپایی تحت درمان قرار گرفته و هشت تن دیگر نیز به بیمارستان سجاد رامسر منتقل شدند.

رییس اورژانس مازندران با بیان اینکه حادثه دیدگان بین 13 تا 30 سال سن داشتند، گفت: ضربه به کمر، دست، پا و گردن از جمله مهم‌ترین علل آسیب‌دیدگی آسیب‌دیدگان بود.

مصدری با بیان اینکه تا صبح امروز و در جریان آخرین پیگیری‌ها 7 تن از افراد منتقل شده به بیمارستان مرخص شده‌اند، گفت: تنها یکی از این افراد در بیمارستان مانده است که وی نیز به زودی مرخص می‌شود.

رییس اورژانس مازندران با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه به خیر گذشت و آسیب‌دیدگان مشکل جدی نداشتند، گفت: اما باید به این حوادث توجه جدی شود و ما بارها از شهربازی‌ها خواسته‌ایم که یک تیم امدادی و اورژانسی را در آن محل مستقر کنند.

در گزارش اعلام شده به اورژانس، نوع دستگاه، «دستگاه سقوط آزاد» عنوان شده است اما سخنگوی سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر، نام دستگاه دچار حادثه شده را تاب زنجیری و شمار مصدومان را هفت تن اعلام کرد و گفت: شب گذشته هفت نفر در شهربازی تله کابین رامسر از تاب زنجیری سقوط کرده و مصدوم شدند.

وی افزود: ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته ( یکشنبه) به علت نبود نظارت و بازنگری وسایل بازی هفت نفر براثر سقوط از تاب زنجیری حادثه دیدند.

به گفته وی، پوشش امدادی این حادثه به وسیله سه تیم شامل ۹ امدادگر و یک تیم از چابکسر صورت گرفت و دو نفر از مصدومان مرد و پنج نفر زن بودند که انتقال پنج نفر از مصدومان از سوی امدادگران هلال احمر و دو نفر دیگر به وسیله اورژانس انجام شده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
اصلا از نظر امداد رساني صفره