بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر : ۱۳۳۲۲۰
شبه نظامی معروف آلمانی 15 سپتامبر به دادگاه رفت و به مبارزه برای گروه داعش در سوریه متهم شد. این اقدام در میان درخواست‌ها برای افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از حملات در اروپا توسط گروه‌های افراطی صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از آژانس خبری فرانسه، کژشنیک بریشا، جوان 20 ساله متولد فرانکفورت و از خانواده‌ای کوزوویی، متهم به عضویت در یک سازمان تروریستی خارجی شده است.

جلسه دادرسی به پرونده این فرد تحت تدابیر شدید امنیتی در میان سختگیری کشورهای غربی درباره تهدید شهروندانی که از سوریه و عراق بازمی‌گردند برگزار شد.

دادستانان فدرال معتقدند، بریشا به همراه سایر افراطیون از طریق ترکیه در ژوئیه 2013 به قصد پیوستن به جنگ برای ایجاد یک "خلافت" در عراق و سوریه به سوریه سفر کرده است.

وی پس از رسیدن به سوریه به سرعت تحت آموزش استفاده از سلاح گرم قرار گرفته و به عنوان یک پزشک و نگهبان شروع به فعالیت کرده است.

بریشا طی شش ماهی که در سوریه بوده دست کم در کنار گروه داعش در سه جنگ علیه نیروهای بشار اسد جنگیده است.

او به دلایلی که برای مقامات نامشخص است در دسامبر 2013 به آلمان بازمی‌گردد و در فرودگاه فرانکفورت بازداشت شد.

به اعتقاد دادستانان هیچ شواهدی درباره طرح‌ریزی یک حمله در آلمان توسط وی وجود ندارد اما ماموران تحقیق امیدوارند بتوانند اطلاعاتی از نحوه کار در داخل داعش پیش از اعلام رای هیات منصفه در اواخر نوامبر به دست آورند.

مقامات دولت آلمان تخمین می‌زنند حدود 400 آلمانی برای مبارزه در کنار داعش به عراق و سوریه سفر کرده‌اند.

توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان 12 سپتامبر اعلام کرد، آلمان حمایت فعال از داعش را غیرقانونی می‌داند و این حمایت شامل عضوگیری و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر