بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
مستطيل شيشه اي تالار

روز موعود

در حال حاضر اخبار خوب و امیدوار کننده ای از سهام برخی شرکت ها به گوش می رسد که این موضوع می تواند سبب آماده سازی بستر مناسب برای دوران بازگشت رونق باشد.
کد خبر : ۱۳۳۲۴۳
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 93.06.25 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 10 واحد افزایش به رقم 52414 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 24 واحد افت عدد 141667 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 6 واحد رشد به رقم 71408 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وصندوق" با 25 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وکار" با 11 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.20 واحد افت به 809 واحد رسید.

در این شرایط امروز "شرانل" با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "ذوب" با 0.6 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2055 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 724 میلیارد ریال رسید.

بازار امروز تفاوت چندانی با روز گذشته نداشت و تنها جای برخی شرکت ها در نوسانات صعودی و نزولی عوض شده بود که همین موضوع سبب دست به دست شدن امید بین گروه های فعال بورسی شده است.

بنابر گزارش بورس نیوز، در حال حاضر اخبار خوب و امیدوار کننده ای از سهام برخی شرکت ها به گوش می رسد که این موضوع می تواند سبب آماده سازی بستر مناسب برای دوران بازگشت رونق باشد.

به عنوان مثال از خودرویی ها خبرهای خوبی به گوش می رسد که احتمال تعدیل سود ایران خودرو از آن جمله است و یا در لبنیاتی ها اخبار مربوط به افزایش نرخ محصولات و نیز فروش دارایی ها مازاد برخی از شرکت های این گروه به همراه اعلام افزایش سرمایه از جمله دلایل اقبال بازار به گروه مذکور است، اهالی تالار معتقدند پتانسیل رشد سود عملیاتی و غیر عملیاتی در اغلب شرکت های این گروه دیده می شود و احتمالاً در دوران رونق این گروه حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

گروه حمل و نقل بورس که در حال حاضر "حسینا" را به عنوان لیدر خود انتخاب کرده فعلاً منتظر آغاز نیمه دوم سال و مشخص شدن روند مذاکرات هسته ای و نیز برخی فعالیت های داخل کشور می باشد، به نظر می رسد در صورت دستیابی به یک توافق جامع هسته ای این گروه نیز توانایی رشد سودآوری را داشته باشد.

در گروه لاستیک و پلاستیک نیز برخی از شرکت های این گروه با توجه به طرح های توسعه ای که دارند می توانند سودآوری خود را با تغییرات مثبت همراه سازند.

همچنین در گروه چند رشته ای های صنعتی نیز NAV اغلب شرکت های این گروه بسیار بالاتر از رقم هایی است که هم اکنون در حال معامله می باشد.

لذا همچنان منتظر رسیدن زمان موعود هستیم. زمانی که هم اکنون تبدیل به بهانه ای شده برای سرپوش گذاشتن بر برخی کاستی ها و کم کاری ها، از همین رو شاید بهترین تصمیم صبر تا روز موعود باشد .

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
گزارشهای 6ماهه رو هم میبینیم همینطور که 3ماهه رو دیدیم .
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
در مورد نماد خودرو مراقب باشید عده ای حقیقی در حال تخلیه هستند .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
این اخبار خوب 9 ماهه که داره میرسه
خوب برو خودت هم بخر دیگه
هی خبر خوب دادی هی خریدیم
الان دارم سر 4 راه گدایی میکنم