بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
سکون و رخوت در حالی طی ماه های اخیر بر معاملات بازار سهام حاکم شده بود که این روند با ورود صندوق توسعه بازار سرمایه به بورس و در اختیار گرفتن زمام امور به دست آن، شدت یافت.
کد خبر : ۱۳۳۲۵۴
نویسنده :
جمشیدی
سکون و رخوت در حالی طی ماه های اخیر بر معاملات بازار سهام حاکم شده بود که این روند با ورود صندوق توسعه بازار سرمایه به بورس و در اختیار گرفتن زمام امور به دست آن، شدت یافت.

مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری معدنی امید با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: نوسانات متعدد قیمت سهام اکثر شرکت های بورسی و شاخص کل، عدم مشاهده نشانه هایی از رونق در کلیت بازار سرمایه در کنار عدم تحقق صحبت های به میان آمده پیرامون تزریق نقدینگی به بورس توسط صندوق توسعه بازار سرمایه موجب شد تا مدیران شرکت های سرمایه گذاری و سهامداران حقوقی نسبت به سرمایه گذاری در بورس تعلل کنند و بدین ترتیب سکون بر معاملات بازار سهام بیش از پیش حکمفرما شود.

احمدزاد اصل به افزایش ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه به عنوان عاملی دیگر اشاره کرد و گفت: تحولات منطقه ای و مذاکرات هسته ای کشور و عدم تحقق انتظارات برای بهبود وضعیت سیاسی کشور نیز در برهه ای از زمان موجب هجوم سرمایه گذاران به ویژه سهامداران حقیقی برای فروش سهام تحت تملک آنها شد، به گونه ای که در برخی از روزهای معاملاتی شاهد افزایش عرضه ها در نمادهای مطرح و تأثیرگذار بر شاخص کل بودیم.

وی افزود: در شرایط کنونی نکته قابل تأمل، ارزندگی سهام بسیاری از شرکت های بورسی و ریسک پایین سرمایه گذاری در آنها در مقابل پتانسیل های مجموعه های مذکور جهت اعطای بازدهی مناسب به سهامداران است.

برهمین اساس به نظر می رسد با بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، شوک مثبتی به بازار سرمایه وارد شود و شرایط کلی رو به بهبودی پیش رود.

مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری معدنی امید به راهکارهای موجود جهت برون رفت از وضعیت فعلی اشاره کرد و ابراز داشت: کاهش نرخ سود بانکی، ایجاد ثبات در سیاست ها و برنامه های آتی دولت به ویژه در حوزه های اثرگذار بر وضعیت اقتصادی کشور و بازار سرمایه در کنار حذف بازارهای رقیب با بورس همچون ارز و طلا از جمله راهکارهایی است که می توان بدان اشاره کرد.

احمدزاد اصل در ادامه به رکود حاکم بر بازارهای ارز و طلا اشاره کرد و گفت: روند قیمتی ارز و طلا تحت تأثیر قیمت های جهانی است و به نظر می رسد حداقل در بازه زمانی کوتاه مدت همچنان شاهد تداوم این روند باشیم و رونقی در این بازارها پدید نیاید.

وی با اشاره به اجرای برنامه هایی از سوی متولیان بازار سرمایه برای از بین بردن انگیزه های سرمایه گذاران جهت خروج نقدینگی از بورس، در این خصوص افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در اغلب شرکت های بورسی جهت رشد سودآوری، کنترل شرایط از سوی دولتمردان و متولیان بازار سرمایه لازم به نظر می رسد، تا با اجرای برنامه هایی مانع از خروج نقدینگی از بازار سرمایه شوند و پتانسیل های این بازار همچنان پایدار بماند.

وی در خاتمه صنایع صادرات محور و تولیدکننده مواد اولیه را جزو گروه های پیشرو بورس برشمرد و تصریح کرد: مجموعه های فعال در گروه سنگ آهن و پتروشیمی که متأثر از روند قیمت های جهانی هستند و درآمدهای مناسبی از محل فروش صادراتی خود کسب می کنند، می توانند بازدهی مناسبی را به سهامداران خود طی بازه بلندمدت اعطا کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
خیلی جالبه که همه هم خوب از دلایل این رکود آگاهند ولی نمیدونم چرا صدای کسی درنمیاد آخه؟ دلایل این همه هزینه دادن چیه؟ در قبال این همه ضرر قراره چی بدست بیاریم که ارزش این هم سال تحریم و ضرر و زیان و بر باد رفتن منافع ملی رو داشته باشه؟ همه خود سانسور شدن...
رضوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
انچه که بازار امروز سرمایه به اون دچار شده وجود بازار های موازی یا نرخ سود ویا مسایل دیگه نیست یا میشه گفت حداقل تاثیرو داره بلکه مهمترین عامل که از نظرها غافل مونده وبه اون اشارهای نمیشه بی اعتمادی صدرصدی به بازار سرمایه است .شاید زمانی که تصمیم گرفتن که سرمایه افراد رو به سرعت دود کنن هیچ وقت فکر نمیکردن که این اتش گیریبان دیگران رو هم میگیره به طوری امروز برای بازگشت اعتماد باید به مراتب بیشتر ازون ضرری که به سهامدار زدن هزینه کنند تا به سهامدار بجای سهم اعتماد بفروشن وشاید بشه گفت بقدری سلب اعتماد شده که حتی اگر سهمی به قیمت اسمی هم غروخته بشه خریدار نداره ودر واقع خطرناک ترین موضوع همینه و از علام ونشانهاش همین فروختن سهم به قیمت پایین به خریدار وسپس چن روز بعد به طریق کد به کد بالا کشیدن سهم باشه تا لاقل این حداقل هم خارج نشن وچه قدر باعث ابروریزیه این داستان کد به کد
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
اعتبار را برداشتيد
اعتماد را از بين برديد
ددد را حذف كرديد
حجم مبنا هم كه گره كور بازاره