بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر : ۱۳۳۲۶۴
 منابع دیپلماتیک در اروپا اعلام کردند: در صورت تمدید مذاکرات هسته‌ای پس از ضرب‌الاجل 24 نوامبر کاترین اشتون هم‌چنان سرپرستی تیم مذاکره‌کننده غرب را به عهده خواهد داشت.

به گزارش روزنامه تایمز آو اسراییل، کاترین اشتون که از سال 2010 تاکنون سرپرستی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای غرب در مذاکرات ایران و گروه 1+5 را بر عهده دارد، در صورت تمدید مذاکرات بعد از 24 نوامبر در سمت خود باقی خواهد ماند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، دوره کاری اشتون به عنوان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به طور رسمی در 31 اکتبر سال جاری یعنی سه هفته قبل از ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پایان می‌یابد.

قرار است فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه ایتالیا که به عنوان مسوول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتخاب شده کار خود را از اول نوامبر آغاز کند.

این منابع دیپلماتیک در گفت‌وگو با تایمز آو اسراییل گفتند که موگرینی پس از آغاز فعالیتش سرپرستی پرونده ایران را بر عهده نخواهد گرفت.

این منابع دیپلماتیک افزودند: این‌گونه برداشت می‌شود که اشتون سرپرستی مذاکرات را تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر و حتی بعد از این تاریخ در صورت تمدید مذاکرات به عهده داشته باشد.

ایران و گروه 1+5 که در نوامبر سال 2013 به توافق اولیه درباره برنامه هسته‌ای ایران و کاهش تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور دست یافتند قرار است آخر هفته جاری مذاکرات‌شان را در نیویورک از سر گیرند. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر