بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
کد خبر : ۱۳۳۲۶۸
کارگر یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی کشور در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به انتقاد از برخی تصميمات غيركارشناسانه  در كميسيون صنايع پرداخت.

در این نامه که نسخه ای از آن را در اختیار شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید قرار گرفته آمده است:

به نام خدا

با سلام

نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي نمي دانم اين دردنامه و رنج نامه اي را كه امروز براي شما مي نويسم خواهيد خواند يا نه؟ نمي دانم آيا براي شما درد و دل يك كارگر زحمتكش و بي پشتوانه يك شركت خودروساز ارزش خواندن داشته باشد يا نه؟ نمي دانم آيا اصلا مي دانيد كارگر بودن و كارگر زيستن يعني چه؟ اما در هر حال مي نويسم چون خدايي هست كه اگر شما نامه ام را بي جواب گذاشتيد او گريه ها و اشك هاي مظلوم را بي جواب نمي گذارد.

برادران و خواهران بزرگوارم انگار همين ديروز بود، روزي كه شما به مجلس راه يافتيد.  من و امثال من سر خوش از آنكه حقوق حقه ما به زودي به دست خواهد آمد تمام مشقات و ناملايمتي هاي روزگار را تا به امروز به جان خريديم و دم بر نياورديم تا مبادا كم حوصلگي و اعتراض ما مانع از آن شود كه خدايي ناكرده خللي در مسير انجام امور محوله شما پيش آيد و ما شرمنده شويم.

نمايندگان محترم، ما كارگران خودروساز در اين چند سال اخير و ايامي كه خطوط توليد كارخانه ها به واسطه تحريم ها و نبود قطعات به حالت نيمه تعطيل در آمده بود با تحمل فشارهاي اقتصادي و تورم افسار گسيخته ي حاكم و  همچنين نبود امنيت شغلي كه دمار از روزگارمان در آورده بود ،حق اعتراض و حتي اعتصاب را براي خود محفوظ نگه داشته بوديم اما آبروداري و شكيبايي پيشه كرديم و اميدمان را از دست نداديم و روزي كه در انتخابات مجلس راي خود را به نام شما به صندوق مي انداختيم با خود روياي زندگي و فردايي زيبا تر و بهتر براي فرزندانمان را در سر مي پرورانديم. رونق صنعت خودروسازي و افزايش قدرت اقتصادي ما به پشتوانه تلاش و حمايت  شما نمايندگان مجلس از سياست هاي اقتصادي دولت منتخب آرزويمان بود. اما هيچوقت فكر نمي كرديم فرداي بهتري كه در انتظارش بوديم را مافياي اقتصادي و وارد كنندگان خودرو هاي لوكس و تشريفاتي نابود كنند. آري فكر نمي كرديم كه سود صبر و تحمل صادقانه ما در جيب دلالان و واسطه هايي برود كه غم نان برايشان بي معنا بوده و نابودي صنعت خودروسازي داخلي و بيكاري صدها هزار شاغل در اين مجموعه روياي قديمي شان باشد. افسوس كه تورم 50 درصدي از آن ما بود و پاداش هاي 100 درصدي سهم حاميان واردات خودروهاي خارجي...!

به راستي مشكل مملكت ما فقط قيمت خودروهاي داخلي است كه شما نمايندگان عزيز ما  بهترين  ايام و ساعتهاي خدمت رساني را صرف جنگ و جدل با شوراي رقابت و خودروسازان داخلي مي كنيد؟ آيا فقط قيمت خودرو در اين سالهاي اخير چند برابر شده بود؟ آيا قيمت نان و پنير و مسكن و دلار همچنان پايين است؟ راستي مي دانيد بدهكاري يعني چه؟ آيا تا به حال شرمنده همسر و فرزندانتان شده ايد؟ آيا اخطاريه عدم پرداخت اقساط وام شما  به درب منزل ضامنتان رفته است؟ آيا مي دانيد عقب افتادن اجاره خانه و ايجاد مزاحمت صاحبخانه يعني چه؟ بي شك هيچ كدام را تجربه و لمس نكرده ايد اما باور كنيد ما تجربه كرده ايم و دم بر نياورديم.

برادران و خواهران عزيزم آيا امكان پذير نبود به جاي اين همه مبارزه با خودروسازان داخلي كه سالهاست باعث اشتغالزايي صدها هزار نفر و روشن نگه داشتن چراغ خانه هاي ما شده اند قانوني را در مجلس به حمايت از توليدات داخلي وضع مي كرديد تا سرمايه داران و مافياي قدرت و ثروت نتوانند پايه هاي صنايع داخلي را سست كنند و باعث ورشكستگي آنها شوند؟. آيا حقيقتا مشكل اساسي و واجب ملت ايران بالا رفتن قيمت پرايد و پژو بود؟ آيا خروج ميلياردها دلار ارز به واسطه واردات خودرو به كشوري كه با تحريم ها دست و پنجه نرم مي كند عقلاني و كارشناسي شده است؟ آيا تا اين حد كيفيت خودروهاي داخلي پايين و قيمتشان بالاست كه  شما چشمهايتان را  بر عملكرد مافياي واردات خودرو هاي لوكس و تشريفاتي ببنديد؟ 2 سال است كه  فرزندانم را نتوانستم حتي با اتوبوس به مسافرت ببرم، باور كنيد ربطي به قيمت پرايد نداشت جيبم خالي بود .

نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي ما اميد داشتيم با حضور شما به عنوان يك ايراني و حمايت از خودروسازان داخلي سفره ها و جيب هاي كارگران زحمتكش كارخانه ها رنگين تر و پر پول تر شود، اما متاسفانه  با تصميم گيري هاي غير كارشناسانه اين روزهاي بعضي از دوستان شما در كميسيون صنايع مجلس و عدم ممانعت جدي از صدور مجوز واردات بي رويه خودروهاي لوكس و ميلياردي به داخل كشور نه تنها در آينده اي نه چندان دور سفره هاي ما خالي تر از قبل خواهد شد ، چه بسا مجبور شويم سفره هايمان را هم به حراج بگذاريم و به نان شب محتاج شويم!

در پايان بايد بگويم سخن بسيار است و اميد آنكه گوش شنوايي براي دردهاي ما باشد كم،  اما به هر حال اميدوارم صداي ما به گوش شما برسد. و روزي فرا برسد كه از راي دادن خودمان پشيمان نشده باشيم.

در پناه حق باشيد

شهريور 93

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
سلام مگه خدا حقتون رو بگیره اینها گوشهاشون پره از این حرفها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
کارگر محترم میدانید این دو شرکت به اصطلاح خودرو سازسالانه چندین هزار نفر را راهی قبرستان کرده اند و چه خانواده هایی بی سرپرست شدند حق انتخاب با مردم است این را یاد بگیریم! ایا پرایدی که ترمز ندارد و با رد شدن از کنار تریلی تمام بدنش میلرزد شایسته نام خودروست همین سمند چند بار سوخت ؟ایا وانت پیکانی که در سربالایی نفسش میگیرد را میتوان خود رو نامید یا باید گفت شرکت ایران کندرو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
این نامه رو یه کارگر خودجوش نوشته یا مدیرای شرکت کارخونه خودروساز بزرگ براش نوشتن؟
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
جالبه که اسم و امضا هم نداره.
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
سلام
این کاملا دردل مافیای خودرو سازی داخلی است .
هرچند از زبان گارگر آسیب دیده خودرو ساز بیان میشود ، ادبیات ، ادبیات مافیای خودرو سازی است و نگرانی بابت ترس از شکست انحصار مخرب واستفاده های باد آورده و لاغیر ، البته اینکه کارگران خودروسازی ها از در آمد های کلان مافیای خودروسازی متنفع نیست شکی نیست ، چرا که خودرو سازها فقط در فکر انحصاری هستند که دولت هم پشتیبان آن است . ولی دیر یاا زود این انحصار باید شکسته شود و اجتناب ناپذیر.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
دقیقا. چرا این به ظاهر کارگر از سو مدیریت مجموعه خودروسازیها شکایت نکرده؟
جاوید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
بهتر بود مافیای خودرو سازی پشت نام شریف کارگران قایم نمی شد و همانطور که یکبار میگوید ضرر می کنیم و از طرف دیگر میگوید ما سود ده هستیم و برای فرار از مالیات می گوییم ضرر ده هستیم ، الان هم میگفت دردل مافیای خودرو .
اینان به هر حربه ای دست میزنند تا بتوانند سود های باد آوردشان به خطر نیفتد .
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
حرف دل من سهامدار خودرويي ها را زدي كه چند ماه است در اكثر سليتهاي تحليلي عنوان ميكنم كه: مگر فقط قيمت خودرو گران شده كه نمايندگان مجلس وقت خيلي با ارزش!!! خود را براي ان تلف ميكنند؟!!

يك مقداري هم به قيمت مكسن و اجاربها و قيمت مواد غذايي توجه كنيد كه مردم را زير فشار گذاشته است..

مردم اول غذا ميخوان بعد مسكن و دست اخر خودرو ولي نمايندگان مجلس بصورت جهشي دو تاي اولي را رها كرده و رسيده اند به خودرو و فقط زوم كرده اند روي قيمت خودرو ..........

ان فقط و فقط به خاطر جمع كردن راي مردم براي 4 سال بعد از نمايندگي خودشان!!

بنده از اول انقلاب تا الان در همه انتخابات شركت كرده ام و به نمايندگان مجلس راي داده ام ولي لينبار خيلي پشيمان شدم چون زندگي ام را كه سهام خودرويي بود در بازار بورس از دادم.

همش به دليل صحبتهاي ضد و نقيض نمايندگان در مورد قيمت خودرو كه نه تنها قيمت خودرو كاهش پيدا نكرد بلكه اكثر سهامداران خودرويي را نيز بدبخت كردند.........
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
عزیز من این صحبتهای ضد و نقیض فقط در مورد صنعت خودرو نیست. بعد هم اینکه شما فقط سهامدار هستی ونه بورسباز. باید اینکاره باشی تا از آب هم کره بگیری. فکر میکنی اگر قیمت خودرو دوبرابر هم میشد خودروسازها چقدر سود تقسیم میکردن؟ سهام رو میبردن بالا بعد حسابی که سود کردن دوباره سهام میومد پایین و سر سال هم حرف از زیان انباشته و... میزدن و داستان تموم میشد. به من و شما چیزی نمی ماسید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
سلام کارگر وبرادر گرامی بجای نوشتن نامه از مدیران صنعت خودرو توضیح بخواه مردم 35 ساله دارن پول اضافی بابت خودرو میدن ومدیران خودروساز استفادشو میبرن برای اینکه مدیران لایقی نیستن
علی نیکی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۶
من هم یک گارگر دریکی از شرکتهای خودروساز هستم این حرفامال یک مدیر است ماهم دوست نداریم پول بیت المال توی جیب یک عده خدا نشناس برود مجلسی که تحقیق کردی چرا مدیران خطا کار هنوز برمسند ریاست تکیه دارند
شهلا ناصحي
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
در اين نامه رازهايي نهفته است. واقعيت هايي كه در غالب يك نامه بيان شده است.
چه كارگر نوشته باشه و چه مدير خودروساز فرقي نداره مهم اينه كه به نمايندگان مجلستلنگري زده. و اخطار داده. اميدوارم گوش شنوايي باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
باسلام
از نمايندگان محترم مجلس و تمام كساني كه معترض گراني و بي كيفيت بودن خودروهاي توليد داخل هستند مي پرسم:
آيا مديران شركت هاي خودروساز ، منتخب مجموعه هاي صنعتي هستند يا با اعمال نظر مستقيم سياسيون درجهت محقق نمودن مقاصد پيش بيني شده برخي جريانها، سكان هدايت صنعت را در دست مي گيرند؟
چرا وقتي با فشار همين وكلاي محترم مردم بدون مطالعه و توجيه اقتصادي خودرو ساز بجاي صرف منابع مالي براي ارتقا و بهبود سطح كيفي و كمي محصولات خود ، با هزينه هاي ميلياردي مجبور به ساخت سايت هاي توليدي در حوزه هاي انتخابيه نمايندگان مي شوند هيچكس دم بر نمي زند ؟
چرا آن زمان كه نظر آقايان به بهترين شكل تامين مي گرديد دقدقه امنيت و حفظ جان صاحبان خودروهاي ساخت داخل مطرح نبود ؟
آيا بيشترين آمار مرگ هاي ناگهاني و كاهش ميانگين سني سكته ، سرطان و... مربوط به كيفيت خودروهاي توليد داخل است ؟
يك خانواده مي تواند بدون خودرو زندگي كند اما آيا مي توان ضمانت كرد كه با بروز اختلال در تامين عناصري كه سلامت جسم و روان افراد در گرو آن است ، جامعه اي سالم و پويا داشته باشيم؟
در بحث تغذيه آيا همه افراد جامعه در سبد غذايي خود امكان تامين پروتئين (فرآورده هاي گوشتي و لبني) ، ويتامين (ميوه) و... را دارند و مهمتر اينكه ضمانتي بر سلامت آنچه كه در دسترس ماست وجود دارد؟
گويا تنها تهديد بزرگ براي ما توليد و استفاده از خودروهاي داخلي است كه حساسيت نمايندگان محترم را برانگيخته است!!
در آخر فقط يك درخواست كوچك از نمايندگان محترمي كه با صرف هزينه بيت المال بر كرسي مقدس وكالت مردم تكيه زده اند دارم و آن اينكه اگر برايشان مقدور بود به مسائل بي اهميتي همچون بهبود سطح سلامت جسم و روان جامعه ، مسكن ، اشتغال ، آموزش و... بپردازند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
اگر فقط مشکل کارگران خودرو سازی است
ملت حاضر است به یکباره همه کارکنان این شرکت ها رو بازنشته کند. ولو با یک روز سابقه خدمت ولی یک خودروی درست و حسابی استفاده کند.
نمی شود که به خاطر اشتغال، حق و حقوق مردم رو نادیده گرفت.
خودروهایی که شما از آن به عنوان لوکس نام می برید. اکثرا در همان کشورهای سازنده به عنوان خودروهای معمولی و اقتصادی شناخته می شوند.
خودروسازی به قیمت جان مردم. اشتغال زایی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
نامه احمد نعمت بخش از قول یه کارگر
حافظ
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
آقای کارگر من هم کارگرم .اما 1 سوال دارم آیا تو راضی هستی نان زنو بچه ات را از جیب بنده در بیاوری در حالی که راضی نیستم از عمل کرد و کیفیت محصول تولید شده ات؟آیا از اینکه تو و صنعتت را بر من کارگر تحمیل کرده اند راضی هستی؟آیا وجدانت قبول میکند من 43میلیون بابت پژو پارس پول بدهم که نه سیستم گازرسانی درست کار میکند نه صندوق پران دارد .در پوش جعبه فیوز با چسب چسبیده هنوز از راه نرسیده سوخت اضافه مصرف میکنه و...و...و
تو هم میدانی من با چه مشقت و سختی پول در میارم ؟ با فکر میکنی فقط تو کار میکنی و بقیه پول کاشتند حالا دارند درو میکنند ؟ اگر تحریم بوده پس اینهمه خودرو تو بازار از کجا آمده با این قیمتها ؟برادر مردم به اندازه کافی سیاه شده اند وازاین سیاهتر نمیشوند امیدوارم خداوند اربابانت را به راه راست هدایت کند و یا بزودی در ایران خودرو تخته شود تا جان و مال ملت در امان بماند
کیارش
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
برادر به ظاهر کارگر
اگه همین امروز درکارخونه های خودرو ساز داخلی روببندند و واردات خودرو آزاد بشه , عوضش فقط پول بنزین اضافه ای که خودروهای ساخت دست شما مصرف میکنه رو به خودتون بدن، همتون میتونید بنز سوار بشید. نه شما ، که ما هم میتونیم
این تولید جز بدبحتی و هدر دادن سرمایه های مردم نیست .
حالا کیفیت پائین ، خدمات پس از فروش افتضاح ، پرروئی و دهن کی خودروسازان و....... بماند
یکی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کارگر بوده یا رییس:)) چقدر قشنگ نوشته کارگران عزیز هم انشائشون خوبه هاااا ;-)