بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر : ۱۳۳۲۹۹

هزینه زندگی در شهر

بعد از تصمیم گرفتن برای آمدن به هند مهمترین کار برنامه ریزی مالی است زیرا که هر فرد باید تقریاً تمام هزینه حداقل یکسال تحصیلی را به همراه داشته و یا به صورت دوره ای دریافت کند. این که به طور متوسط هزینه هر فرد چه مقدار خواهد بود بستگی به شیوه زندگی خودش دارد . ولی در مورد هزینه هایی مانند خانه، ایاب و ذهاب و خورد و خوراک به شکل زیر می باشد.
هزینه زندگی شامل هزینه اجاره خونه ، آب ، برق ، گاز و تلفن ، اشتراک کابل تلویزیون و اشتراک اینترنت ، هزینه های خوراک و پوشاک و…… است. میانگین هزینه زندگی در شهر حیدرآباد ۲۵۰۰۰۰تومان در ماه است.
برای تهیه مسکن در هر شهر ابتدا باید به این نکته توجه نمود که محل تحصیل کدامیک از دانشگاهها است . فصلی که دانشجویان می آیند پیدا کردن خانه چندان راحت نیست.
یاد آوری: Rs. مخفف روپیه هند میباشد و تقریباَ معادل بیست تومان است و هردلارتقریباَ چهل و پنج روپیه میباشد.
دانشجویان جدید در سال اول معمولا حدود ۲۰۰۰تا ۳۰۰۰دلارهزینه برای خرید وسائل و ودیعه خانه و کلاٌ جا افتادن دارند.هزینه های ثایت از قبیل هزینه های اجاره مسکن، آب، برق، گاز و تلفن، اشتراک کابل تلویزیون و اشتراک اینترنت هزینه های خوراک، پوشاک، ایاب و ذهاب روزانه هزینه های تحصیلی هزینه های مسافرت بین شهری و یا بین المللی هزینه دارو و درمان
هزینه های متفرقه از قبیل هزینه های غذاخوری های داخل شهر و غیره
هزینه های ثابت هزینه خوراک، پوشاک، لوازم بهداشتی و ایاب و ذهاب روزانه

راهنمای مهاجرت به هلند قسمت دوم


کرایه خانه و اقامت دائم

کرایه خانه برای یک دانشجو از ثبت نام در دانشگاه هم واجب تر است. برای کرایه خانه عجله کنید چون در فصلی که دانشجویان می آیند پیدا کردن خانه چندان راحت نیست. معمولا کرایه خانه توسط مشاوران خانه انجام میشود این مشاوران را با پرسیدن از مغازه داران هر محله میتوان پیداکرد. و معمولا برای پیدا کردن یک خانه تا مبلغ ۱ ماه کرایه و قرارداد کرایه برای یازده ماه بسته میشود. مبلغ ودیعه معادل ۲ تا ۱۰ ماه کرایه میباشد. البته در بعضی مناطق اخذ ودیعه مرسوم نیست و صاحب خانه کرایه ۱۱ ماه را به طور یکجا یا در ۲ قسط طلب میکند. هزینه آب در هند رایگان است و هزینه برق و تلفن به عهده مستاجر میباشد. معمولا مبلغی هم برای شارژ ساختمان در نظر گرفته میشود که احتمالا به عهده صاحب خانه است.
به عنوان امکانات اقامتی دیگر میتوان به خوابگاه دانشگاه هم اشاره کرد هرچند بعضی از دانشجویان اقامت در خوابگاه را ترجیح میدهند اما اکثریت کرایه خانه را انتخاب میکنند. معمولا هر دو یا سه دانشجو یک خانه را اجاره میکنند که بسیار اقتصادی است به افرادی که این روش را انتخاب میکنند توصیه میشود در هنگام خرید وسایل هر نفر به تنهایی یک وسیله بخرد و مثلاَ یخچال شریکی نخرند تا هنگامی که خواستند به هم خانه بودن با هم خاتمه دهند مشکلی برای تقسیم وسایل و حساب و کتاب نداشته باشندرا به عنوان کمسیون در یافت میکنند. برای تهیه وسایل خانه و موتور میتوانید از دانشجویانی که درسشان خاتمه پیدا کرده و از هند میروند خرید کنید در این صورت به نفع دو طرف است.
یک امکان اقامتی دیگر هم زندگی با یک خانواده میباشد که اصطلاحا پی جی (P.G) گفته میشود. درصد کمی از دانشجویان این روش را انتخاب میکنند.
هزینه اجاره مسکن به شرایط زیادی از جمله مساحت، تعداد خوابهای آن، نوع طیقه ( طبقه اول، دوم و یا همکف) محله، نوع مسکن از لحاظ این که ویلای است یا آپارتمانی، می باشد. (لازم به ذکر است که بدلیل رطوبت و مسایل بهداشتی معمولا ایرانیان مقیم تمایلی به اجاره کردن طبقه همکف ندارند و توصیه نیز نمی شود). دراین بخش فقط به هزینه اجاره یک خوابه، دو خوابه و سه خوابه پرداخته می شود.
. هزینه سه خوابه، بسته به نوع محله بترتیب متوسط، خوب و عالی متغیر می باشد
.اجاره یک خوابه تفاوت معنی داری با دو خوابه ندارد.
لازم به ذکر است که در همه موارد هزینه اجاره منازل آپارتمانی حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد از منزل های معمولی بیشتر می باشد.
.نکته مهم در خصوص اجاره کردن یک منزل برای سکونت توجه به میزان پیش پرداختی است که مستاجر باید در ابتدای عقد اجاره نامه بپردازد. میزان ودیعه یا پول پیش عبارت از ۱۰ ماه اجاره مورد توافق بوده و مبلغ مذکور پس از پایان دوره اجاره نامه عینا به مستاجر مسترد می گردد.
.به غیر از اجاره کردن، امکان رهن نیز وجود دارد اما از آنجا که بازپس گرفتن مبلغ کلان از موجر بعضا کاری ساده نبوده لذا رهن کامل توصیه نمی گردد. نکته قابل توجه، نظر به این که نرخ بهره بانکی در این کشور بسیار پایین ( حداکثر ۵٫۵ درصد برای پس اندازهای بلند مدت و ۳٫۵ درصد در مورد کوتاه مدت) لذا صاحبان مسکن تمایل چندانی به ودیعه بالاتر و اجاره کمتر ندارند مگر در مواردی که فرد مشکل مالی داشته باشد که در این صورت نیز پس گرفتن ودیعه در پایان دوره می تواند با مشکل مواجه گردد.

راهنمای مهاجرت به هلند قسمت دوم


هزینه تلفن

هزینه متغیر تلفن تابع میزان مکالمات اضافی است که مشترک از آن استفاده می نماید و هزینه مکالمات خارجی ( هر دقیقه مکالمه با ایران بستگی به زمان مکالمه، ۲۵ روپیه در زمان پرترافیک و ۱۸ روپیه از ساعت ۱۱ شب به بعد)، توصیه می گردد. که مشترک از گرفتن خط اشتراک با امکانات مکالمه خارج از کشور صرفنظر و فقط تلفنی با امکان مکالمه داخلی تهیه نماید. هرگاه تمایل به مکالمه با خارج از کشور داشته باشد می تواند از کارت های تلفنی که در دفاتر پستی ارائه می گردد، بدون این که نیازی به دفاتر مخابراتی خارج از منزل مراجعه گردد در هر ساعتی از روز یا شب از تلفن در اختیار، استفاده نماید.
بیمه خدمات درمانی
هر دانشجو پس از بیمه کردن خود و خانواده مبلغ ۳۰۰دلاربه ازای هر فرد از وزارت علوم دریافت و بموجب آن می تواند از کلیه خدمات درمانی در بیمارستانهای درجه اول هند تا سقف ۰۰۰/۳۰۰ روپیه در سال استفاده نمایند.
اخذ برگ مفاصا حساب مالیاتی کلیه کسانی که بیش از ۴ ماه در هند اقامت داشته باشند مکلف هستند در هنگام خروج از هند از بخش مالیات بر درآمد خارجیان اداره مالیات بر درآمد هند گواهی مبنی بر عدم اشتغال در هند دریافت نمایند .مدارک لازم برای مفاصا حساب مالیاتی
۱ـ اصل گذرنامه ۲ـ اصل بلیط هوایی یا زمینی ۳ـ فرم درخواست گواهی مالیاتی ۴ـ دفترچه اقامت ۵ـگواهی اشتغال به تحصیل

گواهینامه رانندگی

خذ گواهینامه رانندگی دو مرحله دارد مرحله اول گواهینامه موقت است که نیاز به امتحان ندارد و شش ماه اعتبار دارد و مرحله دوم که قبل از خاتمه شش ماه باید برای آن اقدام کرد و در یک امتحان بسیار آسان شرکت نمود،دائم و دارای اعتبار پانزده ساله است.
برای اخذ گواهینامه کافیست از همان فروشگاهی که موتور میخرید در خواست کنید. گواهینامه را در هند لایسنس میگویند و هزینه اخذ گواهینامه برای دو مرحله حدو ۸۰۰ روپیه میباشد.
نکته دیگر آنکه هرچند در صد تصادفات در هند کم است اما حتی المقدور از کلاه ایمنی استفاده کنید.

خرید وسائل نقلیه

برای رفت آمد راحت ترین و اقتصادی ترین وسیله موتور سیکلت است. نگران نشوید در هند موتور یک وسیله عمومی است و بدرستی و احتیاط از آن استفاده میشود حتی اساتید دانشگاه نیز از این وسیله برای رفت آمد استفاده میکنند.به هر حال امکان خرید اتومبیل هم هست و قیمت آن نسبت به ایران ارزانتر است ولی هزینه بنزین بسیار بالاست.برای خرید موتور یک استراتژی اصلی و جود دارد و آن کم مصرف بودن است.
از خرید موتورهایی مانند کاینتیک و وسپا خودداری کنید چون بسیار پر مصرف میباشند. موتورهای ۴ زمانه بهترین انتخاب هستند. برای خانمها هم موتورهایی مانند اسکوتی و سفایر و هوندا اکتیوا مناسب هستند
به دانشجویان توصیه میکنیم از ابتدا یک موتور صفر کیلومتر بخرند که در طول چند سال استفاده هزینه نگهداری چندانی را متقبل نشوند ، قیمت یک موتور صفر کیلومتر بین ۲۵ تا ۶۰ هزار روپیه است. بر عکس آنکه توصیه میکنیم برای کرایه خانه عجله کنید در مورد خرید موتور با بررسی و تحقیق فراوان اقدام کنید.

برای خرید اتومبیل راه های گوناگونی پیش روی خود دارید :

رفتن به بنگا های اتومبیل SHOW ROOM

مراجعه به سایت های

http://www.indiaautomobile.com

http://www.carwale.com

مراجعه به شرکت DR.CAR

این شرکت در مرکز شهر قرار دارد که دارای پارکینگی پر از انواع ماشین با مدل های متفاوتی می باشد.شما پس از انتخاب ماشین از طریق خود شرکت می توانید با صاحب خودروتلفنی صحبت کنید و سر یک قیمت به توافق برسید و مزایای این شرکت این است که تمام کارها را خودشان انجام میدهند و درصدی هم که از شما بابت کارمزد می گیرند به ازای هر ۲میلیون و۴۰۰هزار تومان قیمت خودرو مبلغ ۳۵هزار تومان می گیرندو ۵۰هزار تومان هم بابت انتقال سند ازتون می گیرند ولی مزیت اصلی این شرکت این است که برای این که کسی بتواند ماشینش را برای فروش به این شرکت بدهد باید حتما تست فنی داده و اگر مشکل تعمیراتی عمده ای مثل روغن سوزی یا چپی بودن ماشین داشته باشد خود شرکت خودرو را قبول نمی کند .پس شما می توانیدمطمئن باشید که مشکل بزرگی خودرو نداشته و تمام مشکلات کوچک ماشین را در یک لیست تحویل داده و اگر هم بخواهیدهمان جا تست فنی هم میگیرند.کل این مراحل هم چند ساعت بیشتر وقت نمیگیرد و همان روز شما ماشین را تحویل می گیرید.

نمایندگی های فروش

این نمایندگی ها در کنار ارائه خدمات به مشتریان گاه ماشین های خیلی خوبی برای فروش ارائه میکنند .من تمام ماشین های دوستان را با شرایطی عالی از این نمایندگی ها خریداری نموده ام.

گواهی نامه

در اسرع وقت اقدام به اخذ گواهینامه کنید در ضمن شما میتوانید گواهینامه خود در ایران را بین الملی کرده و در اینجا نیز استفاده کنید و همچنین اگر وسیله شما موتور سیکلت میباشد حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنی

تخفیف بلیط هواپیما

دانشجویانی که در کنسولگری ایران در حیدرآباد ( رایزنی فرهنگی ج .ا.ا ، حیدر آباد )
تشکیل پرونده دهند می توانند از تخفیف بلیط هواپیما استفاده نمایند به اینصورته که ابتدا به شماره ۰۰۹۱۲۲۲۲۰۴۵۸۲ دفتر هواپیمایی ایران ایر در بمبی تماس گرفته و بلیط را رزرو می کنند بعد از یکی دو روز یک ایمیل تایید یه ارسال می شود، بایک پرینت ازش از این ایمیل به همراه گواهی اشتغال به تحصیل به دفتر کنسولگری می روید و یک گواهی برای تخفیف دریافت می کنید .
رستورانها
چنانچه تاکنون به هند سفر نکرده باشید از متفاوت بودن رستورانهای هند متعجب میشوید. چون بر اساس تعالیم هندو اکثر رستورانها تنها غذاهای گیاهی عرضه میکنند که اصطلاحاَ Veg نامیده میشوند. و برخی رستورانها هم غذاهای گوشتی عرضه میکنند که اصطلاحاَ Non-Veg خوانده میشوند. اتفاقا در بنگلور و بمبئی بسیاری از رستورانهای غیر گیاهی صاحبانی ایرانی مسلمان یا زرتشتی دارند. غذاهای چینی هم در هند بسیار پر طرفدارند و معمولا با ذائقه ایرانی نیزسازگار میباشند. در بنگلور همچنین رستورانهای معروفی مانند مک دونالد و پیتزا هات و KFC شعبه دارند.
نکته دیگر طعم غذاهای هندیست که بسیار تند و با ادویه فراوان طبخ میشوند.
بعضا به نظر میرسد که غذا مخلوطی ازمقدار زیادی فلفل و ادویه با مقدار کمی مواد دیگر است.البته پس از مدتی به این طعم تند عادت میکنید و متوجه میشوید غذاهای هندی بسیار لذیذ میباشند. و کم کم حالتی پیدا میکنید که غذایی که کم ادویه باشد به شما نمی چسبد.!!! از میان غذاهای گیاهی هند غدایی به نام ماسالودوسا که از آرد برنج وسیب زمینی و مخلفات تهیه میشود برای مبتدیان مناسب تر است.
از میان غذا های گوشتی: از میل کردن چیکن بریانی و چیکن تندوری غافل نشوید. البته در هر رستورانی که میروید به هنگام سفارش غذا تذکر دهید که غذای بدون فلفل برایتان بیاورد در این صورت میتوانید یک غذای تند اما معتدل را میل کنید.!!!!
یک یاد آوری در مورد چای ضروری به نظر میرسد، چای در هند همیشه همراه با شیر و ادویه هایی مانند زنجبیل، هل و فلفل سیاه تهیه میشود و بسیار مطبوع است. اما اگر نپسندیدید میتوانید قهوه را جایگزین کنید.
همچنین رستوران های ایرانی با بهترین غذاها درهند موجود است و برای دانشجویان ایرانی نیز تخفیف ویژه ای قائل می باشند.
همچنین اشخاصی هستند که برای دانشجویان غذاهای ایرانی درست می کنند و به درب خانه هایشان می برند، که نرخ غذا در زیر آمده است:یک وعده غذا : ۱۲۵۰ روپیه در ماه دو وعده غذا : ۲۵۰۰ روپیه در ماه
توصیه: ریسک خرید غذا از اغذیه فروشی های کنار خیابان را قبول نکنید.

توصیه های بهداشتی

نسبت به تزریق واکسن هپاتیت بی در یکی از مراکز درمانی اقدام کنید.
در صورت آسیب دیدگی و زخم حتما واکسن کزاز تزریق کنید. واکسن کزاز را اصطلاحا تی تی اینجکشن میگویند.
از نوشیدن آب غیر جوشیده و حتی آب لوله کشی خودداری کنید. تنها آب جوشیده یا تصفیه شده بنوشید همچنین می توانید از آب معدنی که در بسته بندی های مختلف و با بهای مناسب به وفور یافت میشود استفاده کنید.

نسبت به راههای جلوگیری از سرایت ویروس اچ آی وی دقت لازم را مبذول فرمایید.

هنگامی که سر حال نیستید یا موقعی که خیلی سر حال هستید رانندگی نکنید!!!!
با توجه به دوری از خانواده و زندگی دانشجویی رژیم غذایی خود را به خوبی برنامه ریزی کنید.
در صورت بروز مشکل یا بیماری جدی به یک مرکز در مانی معتبر مراجعه کنید.
در مجموع جای هیچ نگرانی نیست چون سطح دانش پزشکی هند و کیفیت داروها در این کشور بسیار بهتر از ایران است. و از طرفی دانشجویان از بیمه برخوردارند

قوانین دریافت ویزای اقامت برای تشکیل خانواده Gezinsvorming

در صورتیکه همسر فردی در هلند به طور قانونی زندگی کند۰( تبعه هلند و یا داشتن کارت اقامت هلند) حق دارد (به موجب قانون و در صورت دارا بودن شرایط) همسر و فرزندان خود را برای اقامت کامل به هلند دعوت نماید۰

اما در سالهای اخیر سخت گیریهایی در این رابطه صورت گرفته بود که به موجب آن سن همسر بالای ۲۱ سال و حقوق فرد مقیم در هلند حداقل ۱۲۰ درصد حداقل حقوق در هلند باید می بود۰ این مبلغ هر ساله تفاوت میکند مثلا امسال ۲۰۱۰ این مبلغ ۱۵۵۸,۸۵یورومیباشد.

ولیکن در سال قبل یکی از افرادی که حقوقش پایین تر از این مقدار بود بر علیه ادارهمهاجرتهلند شکایت نمود و قاضی با اتکا به حکم Hof van Justitie که همه چیز باید بر اساس حکم عدالتی اتحادیه اروپا باشد به نفع فرد مورد نظر رای داد و در تاریخ ۲۹ آ‍پریل ۲۰۱۰ (یعنی حدودا ۱۴ روز پیش) بعضی از شرایط تغییر نمود بدین صورت که سن همسر به جای بالای ۲۱ سال به بالای ۱۸ سال دوباره تغییر نمود و حقوق فرد مقیم در هلند به جای ۱۲۰ درصد از حداقل حقوق به ۱۰۰ درصد حداقل حقوق تغییر یافت۰
مثلا امسال ۲۰۱۰ این مبلغ ۰۴, ۱۲۹۹ یورو میباشد.

منبع خبر ادارهمهاجرتهلند

شرایط کنونی برای اخذ ویزای اقامت برای تشکیل خانواده Gezinsvorming:

شرایطی که همسر مقیم در ایران باید داشته باشد:
- داشتن ۱۸ سال سن
- به محض ورود به هلند در آدرسی که محل زندگی همسرتان در هلند میباشد اقامت کنید۰
- مدرک قبولی در امتحان ابتدایی شهروندی هلند Basisexamen Inburgering
- داشتن پاسپورت معتبر
- نداشتن هیچگونه خطر برای جامعه هلند
- اعلام امادگی برای چک شدن از نظر بیماری Tuberculose

شرایطی که همسر مقیم در هلند باید داشته باشد:
- داشتن ۱۸ سال سن
- شما و همسرتان با هم ازدواج کرده باشید و مدرک دال بر ازدواج را داشته باشید۰
- در صورت ازدواج در هلند ازدواج شما در هلند ثبت شده باشد۰
- شما در هلند شاغل باشید و حقوق شما مبلغ ۰۴, ۱۲۹۹ یورو در ماه باشد.

تمام کسانی که درخواستشان به علت اینکه حقوقشان مبلغ ۱۵۵۸,۸۵ یورو نبوده است , رد شده بود میتوانند دوباره تقاضای خود را به سازمانمهاجرتارسال دارند و تقاضای پیگیری قانونی نمایند۰

* در صورتیکه همسر شما در هلند شاغل نباشد حتی با گرفتن وکیل قادر نخواهید بود که برای اقامت دائم به هلند بیایید.
همسر شما حتما باید شاغل باشد و حقوقشان مبلغ ۰۴, ۱۲۹۹ یورو در ماه باشد.

* گرفتن وکیل ایرانی در هلند کمی مشکل است زیرا در همه شهرهای هلند وکیل ایرانی پیدا نمیشود.

در مورد سوال شما که آیا بعد از انتخابات این قوانین ممکن است راحتر شود باید بگویم که
من فکر نمیکنم از این مقدار راحتر کنند و این تغییری که در آپریل امسال دادنند نیز به واسطه شکایتی بود که یکی از مقیمان هلند و با کمک از حکم عدالتی اتحادیه اروپا بر علیه سازمانمهاجرتکرده بود۰

در صورتیکه احزاب D66, CDA , VVD , PVV حاکم شوند قوانینمهاجرتمشکلتر خواهد شد ولیکن اگر احزاب SP , PVDA پیروز شوند قوانین سخت تر نمیشود و ممکن است کمی در این رابطه ملایمتر برخورد نمایند۰

کدام یک از شهرهای هلند برای زندگی بهتر است؟

اول از همه باید بگویم که این مطالب نظر شخصی من میباشد و معتقدم همه افراد بایستی خودشان همه چیز را تجربه کنند۰

افرادی که به عنوان توریست و یا با ویزای کار به هلند سفر میکنند تجارب بسیار متفاوتی با ایرانیانی دارند که مدت زمان زیادی در هلند زندگی میکنند،هر چند که افراد زیادی را دیده ام که بعد از اقامت ۳ یا ۴ ماهه در هلند فکر میکنند که دیگر هلندشناس شده اند!!!؟؟؟؟؟

راهنمای مهاجرت به هلند قسمت دوم

انتخاب هر یک از شهرهای هلند به چندین فاکتور بستگی دارد:
- سن
- هدف از گذران زندگی
- تحصیلات
- موقعیت از نظر تاهل و ۰۰
- میزان ماجراجویی و نداشتن ترس از خطرات

برای فردی که به منظور درس خواندن به هلند آمده است بهترین گزینه در میان شهرهای هلند شهر اوترخت میباشد۰ گذشته از بافت دانشجویی این شهر میتوان سطح بالای دانشگاههای آن را نیز مد نظر گرفت۰

بعد از فارغ التحصیلی اگر کسی میخواهد در هلند ماندگار شود و در پی یافتن کار است
خوب دو حالت پیش میاید یا شانس با او همراه هست و در همان اوترخت کار مناسب پیدا میکند و
یا مجبور میشود از سه گزینه خوب دیگر که شهرهای آمستردام، روتردام، دن هاخ میباشند، یکی را انتخاب کند۰

در آمستردام شانس کار پیدا کردن بسیار است و علاوه بر آن ساکنین آنجا به واسطه صنعت توریسم با خارجیان برخورد بهتری دارند مانند اوترخت که ساکنینش با خارجیان راحترند زیرا بیشتر دانشجویان خارجی در این شهر درس میخوانند۰
روتردام هم به علت شرایط اقتصادی و داشتن بنادر دارای توریست بسیاری میباشد و در نتیجه مردمش با وجود خارجیان در میان خود خو گرفته اند۰
دن هاخ هم به علت وجود سفارتخانه ها و وجود افراد خارجی زیاد مانند شهرهای ذکر شده بالا از این مزیت برخوردارست که ساکنینش با وجود خارجیان در میانشان مشکلی ندارند۰

البته میزان جنایت و نا امنی در آمستردام مانند تمام پایتختهای دنیا بیشتر است.

پس در یک جمع بندی شهرهای مورد علاقه برای زندگی به ترتیب ذیل است:

- اوترخت

- آمستردام

- روتردام

- دن هاخ

راهنمای مهاجرت به هلند قسمت دوم

اما نباید فراموش کرد که ما همیشه جوان و ماجراجو باقی نمی مانیم و در سنین کهولت و بازنشستگی ترجیح میدهیم از هیاهوی شهرهای بزرگ دور باشیم۰ پس در نتیجه در این سن ترجیح میدهیم که آپارتمان ۸۰ متری خودمان را در آمستردام بفروشیم و به یکی از دهکده های نزدیک دریا نقل مکان کنیم و در آنجا با قیمت آپارتمانی که در آمستردام داشتیم، میتوانیم یک خانه ویلایی بزرگ ۳۰۰ متری خریداری کنیم و اوقات بازنشستگی خود را به باغبانی در باغچه امان و قدم زدن در ساحل دریا بپردازیم۰

خلاصه کلام اینکه هر جا دل خوش باشد آنجا خوش هستید۰ اگر در ۷۰ و ۸۰ سالگی هنوز هم ماجراجویی پس همان آمستردام بمان… این بستگی به روحیه افراد دارد۰

شاید بپرسید چرا شهرهای کوچکتر را دوست ندارم و از زندگی در دهکده های اینجا که اصلا منزجرم۰ این بدین دلیل است که ساکنین شهرهای کوچکتر و روستاها از خارجیها واهمه دارند. برخوردشان خیلی سرد هست و دوست ندارند که با خارجیان حرف بزنند۰

باید خودتان به مرور این چیزها را تجربه کنید۰ هلندیها افراد فضولی هستند وقتی وارد محله اشان بشوید دوست دارند از همه چیز شما سر در بیاورند۰
چون همیشه پوکر فیس خود را حفظ میکنند بسیاری از خارجیان پیش خودشان میگویند چه مردم مهربانی!!

ولی همین هلندی به ظاهر مهربان اگر بیکار باشد و شما شاغل به دشمن شما تبدیل میشود و همه جا پشت سرتان میگوید که این خارجیها میایند اینجا کار میکنند و در نتیجه ما بیکار میمانیم۰

در همین حال اگر در محل کارتان با هلندیهای دیگر نشست و برخاست میکنید بعد از ۶ ماه متوجه میشوید که چطور برای هم در محیط کار میزنند۰ و همیشه و در همه حال مرتب میگویند این خارجیها میایند اینجا ول میگردنند و از مالیات ما دولت به آنها پول میدهد۰
مثل اینکه فقط خارجیها در این مملکت بیکارند؟!!

پس به ظاهر این هلندیها نگاه نکنید۰ اگر فروشنده به شما لبخند میزند و خوش برخورد است چون شما خریدارید و او فروشنده… اگر قصاب یا نانوا با شما خوش برخورد است این به این معنی نیست که هلندیها مردم مهربانی هستند۰ بلکه این بدین معنا هست که تو خریداری و او فروشنده.. صدرصد شما از قصاب و یا فروشنده بدعنق که خرید نمیکنید، میکنید ؟؟؟؟ همین آقای فروشنده اگر ۱۰ سنت کمتر داشته باشی میگوید برو پول بیاور بعد جنست را ببر..

کجاست آن هلندیهای مهربانی که اینها میگویند؟؟؟؟

وقتی فرزندت برای دوره کارورزی دنبال محلی برای انجام کارورزی اش میگردد و جایی برای او پیدا نمیشود ؟؟؟چون هلندی خالص نیست (اینجا اگر دوره های کارورزی را انجام ندهیم نمیتوانیم مدرک تحصیلی امان را بگیریم۰ یکی از شرایط دریافت مدرک گذراندن دوره کارورزی است۰)

کجاست آن رییس هلندی مهربان؟؟؟

که در هنگام اخراج اولین نفری را که اخراج میکند خارجی است و در هنگام استخدام نیز آخرین نفر اگر هنوز نیازی بود نیز یک خارجی است؟

اگر اینجا به من نویی احتیاج مبرم نداشتند بخاطر خارجی بودنم , به خاطر کسر بودجه و اوضاع خراب اقتصادی سریعتر از همه مرا اخراج میکردنند۰ پس من هیچ وقت به رییس هلندی ام نمیگویم مهربان… چون او به تخصص من نیاز دارد و مجبور هم هست که من را در کادر خود علی رغم جدی بودن و بد عنقی ام نگاه دارد۰

شغل حسابداری و یا پزشکی…

در یک کلام باید بگویم اگر شما جراح ارشد بهترین بیمارستان ایران هم باشید و بخواهید در هلند کار کنید باید از دوره پزشک عمومی دوباره شروع کنید۰
هلندیها فقط مدرک خودشان را قبول دارند و بس۰۰۰۰
حسابداری که زبان هلندی اش خوب نیست هیچ جا استخدام نمیشود۰ سابقه کار شما در ایران و حتی مدارک دکترا و فوق لیسانستان ممکن است که در اینجا برای کار یا برای ادامه تحصیل با یک سطح پایینتر ارزشیابی شود ولی کارفرما ترجیح میدهد یک حسابدار با مدرک صادرهه از هلند که زبان هلندی بلد باشد را به استخدام در آورد۰

در یک کلام حسابداری که هلندی بلد نیست اینجا استخدام نمیشود۰
شرط تسلط به زبان هلندی یکی از فاکتورهای اساسی در کار کردن است۰

البته بعضی از افراد برای مدت کم با ویزای کار برای کارهای کارگری ساختمان و بندر , روفو گری فرش یا کار در خانه های سالمندان به صورت کارمزدی بدون دانش زبان و با کارمزد پایین در اینجا مشغول به کارند ولی این کارها موقتی است و بعد از اتمام مدت ویزای کار باید سریع هلند را ترک کنند و یا تمدید قرارداد کاری داشته باشند۰

خلاصه اینکه هلندیها حسابگرند نه مهربان. اگر به خدمات شما نیاز داشته باشند هر خوش رقصی میکنند که برایشان کار کنید و اگر نیازی به شما نداشته باشند بلافاصله میخواهند از شرتان خلاص شوند۰
برای همین هیچ وقت به قول قدیمیها فن کوزه گری کارتان را به کسی یاد ندهید۰
زیرا همین کارفرماها افراد جوانتر از شما که هلندی هستند را به عنوان کارورز در زیر دست شما قرار میدهند تا شما به آنها کار یاد دهید. اگر ساده باشی و همه کارها را به او یاد بدهی ناگهان بعد از فارغ التحصیلی اش سر و کله اش آنجا پیدا میشود و با حقوق و مزایای کمتر از شما جای شما را میگیرد۰

دنیای هلند دنیای سرمایه داری است۰ جنگلی که اگر میخواهی در آن زنده بمانی باید با هوش و ذکاوت و فرا از تعارفات و بدون ترحم در آن گام برداری۰

قوانین ازدواج و طلاق در هلند


ازدواج

راهنمای مهاجرت به هلند قسمت دوم


در هلند از نظر قانونی مردم به دو طریق با هم زندگی میکنند.

یکی از همان طریق مرسوم در دنیا یعنی ازدواج Huwelijk و یا از طریق صرفا ثبت قانونی زندگی با فرد دیگر Samenwonen

جالب توجه است که تمامی قانونهای حمایت کننده در یک ازدواج قانونی برای افرادی که بطور Samenwonen با هم زندگی میکنند نیز صدق میکند۰
به عنوان مثال فرد میتواند ارث ببرد از فردی که فقط با او زندگی میکرده است ولی ازدواج نکرده اند.

در صورتی که هر دو فرد هلندی هستند با ارایه مدارک ساده ای مانند مدرک مجرد بودن و پرداخت مبلغی برای ازدواج یا ثبت زندگی با یک فرد میتوانند با فرد دیگر زندگی خود را شروع کنند. بعضی از افراد دوست دارند علاوه بر ثبت محضری در کلیسا نیز مراسمی داشته باشند و برخی نیز علاقه ای به این امر ندارند و فقط با حضور ۲ شاهد ازدواج خود را رسمی و بعد با حضور اندکی از دوستان این روز را جشن میگیرند۰

در صورتیکه یک ایرانی با یک ایرانی در هلند بخواهد ازدواج کند میتواند مانند هلندیها همان مراحل طی شده در بالا را طی کردهه و با حضور ۲ شاهد ازدواج نمایند. لازم به تذکر است این ازدواج فقط در خارج از ایران به رسمیت شناخته میشود و در صورتیکه میخواهید ازدواج شما در ایران هم به رسمیت شناخته شود علاوه بر این کار باید در یکی از مسجدهای واقع در هلند و با وجود یک عاقد به طریق اسلامی ازدواج نمایید و س‍پس با ارایه این مدرک و پر کردن فرمهایی دال برثبت ازدواج و مجرد بودن طرفین و همچنین در صورت دوشیزه بودن عروس یک اجازه کتبی از پدر یا جد پدری و همچنین ارایه شناسنامه ها , ۴ قطعه عکس و مدرک تندرستی و نداشتن بیماری و پرداخت مبلغی پول ازدواج خود را در سفارت ایران در هلند به ثبت برسانید۰

در صورتیکه یکی از طرفین هلندی و طرف دیگر ایرانی باشد علاوه بر موارد ذکر شده در بالا باید به سفارت مدرکی دال بر مسلمان شدن شخص خارجی نیز ارایه دهید تا ازدواج در ایران نیز ثبت گردد۰

* درصورت عدم امکان حضور مرد یا زن یا هیچکدام در سفارت، مرد مطابق وکالتنامه و یا زن مطابق وکالتنامه یا هردو میتوانند به یکدیگر یا شخص دیگری برای امضاء مدارک وکالت دهند.در این صورت امکان ثبت ازدواج بدون حضور زوجین یا یکی از آنها در ایران نیز وجود دارد . موکل برای امضاء آن باید در محل سفارت حاضر شود.

در ضمن در هلند قبل از عقد ازدواج از شما میپرسند که میخواهید نام دوشیزگی شما برایتان بعد از ازدواج باقی بماند و در عین حال از شما میپرسند که دوست دارید کتابچه ازدواجتان چه فرمی باشد و چه نوع فونت چاپی را دوست دارید که در آن به کار گرفته شود۰ یا آنکه دوست دارید بعد از تولد فرزندتان اسم فامیل چه کسی به او تعلق بگیرد؟ در هلند میتوانید بعد از تولد فرزندتان با رضایت شوهر اسم فامیل خودتان را روی بچه قرار دهید۰
* این فقط برای افرادی است که هر دو تبعه هلند شده اند۰

اگر دارای دارایی بالایی هستید و دوست ندارید بعد از طلاق و جدایی, مایملکتان نصف شود میتوانید قبل از ثبت ازدواج به محضر خانه ای مراجعه کنید که قراردادی را تنظیم نماید که بعد از طلاق فقط دارایی هایی مشترک در نظر گرفته شود که بعد از ازدواج شما با فرد به دارایی هایتان اضافه شده است۰

طلاق

در مورد طلاق فقط در صورتی طلاق مشکل است که دارایی های زیادی داشته باشید و در ضمن برای حضانت فرزندان هم به توافق نرسیده اید۰

در صورت توافق بسیار آسان و در عرض چند ساعت میتوانید طلاق بگیرید۰
در صورت عدم توافق باید وکیل بگیرید۰
در حضانت فرزندان تقریبا ۹۹ درصد مواقع حضانت فرزند به مادر داده میشود و مرد باید تا آخر عمر خرج بچه ها را تا سن ۱۸ سالگی تقبل کند۰ در صورت نپرداختن این پول سازمانهایی در هلند میباشند که به طور قانونی رد مسیر پول مرد را گرفته و سپس هر ماهه با دستور قاضی از حساب بانکی فرد مبلغ نفقه زن و فرزندان را برداشته و به حساب زن واریز مینمایند۰ (برای اطلاعات دقیق تر از این قوانین میتوانید برای مشاوره مجانی به مراجعی چون Rechtshulp مراجعه نمایید۰)

برای ثبت طلاق در ایران مراحل مشکلتر است چون قوانین شامل دو کشور میگردد برای همین حتما باید وکیل بگیرید۰
اگر طلاقتان فقط در هلند ثبت شده است و طلاق شرعی نگرفته اید باید شخصاَ و یا با نسب وکیل، از طریق دادگاههای داخل کشور اقدام نمایید.

ثبت طلاق انجام شده در سفارت دارای شرایطی است مانند:

ثبت طلاق پس از سپری شدن ۳ ماه و ۱۰ روز از تاریخ جاری شدن صیغه طلاق شرعی و احراز عدم رجوع امکان پذیر میباشد.
* حضور مرد وزن یا وکلای رسمی آنان که وکالتنامه آنها توسط دفاتر دولتی ایران تائید شده باشد ، برای امضاء دفاتر ثبت طلاق در سفارت الزامی است.
* پس از بررسی مدارک، طرفین از وقت تعیین شده برای امضاء دفاتر در محل سفارت مطلع خواهند شد.

کارت شناسایی

همراه داشتن کارت شناسایی Identiteitskaart برای تمامی ساکنین هلند (بالای سن ۱۲ سال) اعم از هلندی و غیرهلندی اجباری است ۰

تمامی افراد ساکن در اروپا دارای یک کارت شناسایی قابل قبول در کل اروپا میباشند۰
تمامی افراد بدون پاسپورت و فقط با دارا بودن کارت شناسایی اروپایی قادر به تردد و سفر در اروپا میباشند۰

کشورهای فوق به شرح ذیل میباشند:

Andorra,
België,
Bulgarije
Cyprus,
Denemarken,
Duitsland,
Estland,
Finland,
Frankrijk,
Griekenland,
Groot-Brittannië en Noord-Ierland inclusief de Kanaaleilanden,
Hongarije,
Ierland,
Italië,
Letland,
Liechtenstein,
Litouwen,
Luxemburg,
Malta,
Monaco,
Noorwegen,
Oostenrijk,
Polen,
Portugal inclusief Madeira en de Azoren,
Roemenië
San Marino,
Slovenië,
Slowakije,
Spanje inclusief de Canarische eilanden,
Turkije,
Tsjechië,
IJsland,
Zweden,
Zwitserland.

در صورت همراه نداشتن کارت شناسایی پلیس میتواند فرد را جریمه نقدی نماید۰ جریمه فوق حدودا ۱۰۰ یورو میباشد۰

درون تمامی کارتهای شناسایی یک چیپ کارت وجود دارد که حاوی اثر انگشت ، امضا و ۰۰۰ میباشد در ضمن اگر کارت را در روشنایی نگاه دارید تصویر صاحب کارت را در وسط کارت میتوانید ببینید۰


راهنمای مهاجرت به هلند قسمت دوم

راهنمای مهاجرت به هلند قسمت دوم

کارتهای شناسایی مزبور هر ۵ سال یکبار باید تجدید شود که مبلغی در حدود ۶۰ یورو هر بار برای این تجدید کارت شناسایی از فرد گرفته میشود۰

برای خارجیانی که در هلند زندگی میکنند کارتهای اقامت متفاوت وجود دارد و این بستگی به مورد اقامت شخص دارد۰

انواع کارتهای اقامت Verblijfsvergunning :
کارت اقامت با محدودیت زمانی برای افراد عادی
کارت اقامت بدون محدودیت زمانی برای افراد عادی (این کارت مانندگرین کارتدر امریکا میباشد۰)
کارت اقامت با محدودیت زمانی برای پناهندگان
کارت اقامت بدون محدودیت زمانی برای پناهندگان

راهنمای مهاجرت به هلند قسمت دوم

بعد از ۵ سال اقامت قانونی با کارت اقامت بدون محدودیت زمانی و قبول شدن در امتحان زبان و فرهنگ هلندی Inburgeringsexamen و با پرداخت حدودا ۵۰۰ یورو میتوانید تقاضای تابعیت کشور هلند را بنمایید۰ (مانند سیتیزن شیپ در امریکا )

راهنمای مهاجرت به هلند قسمت دوم

بعد از دریافت پاسپورت شما از تمامی حقوق شهروندی مانند رای دادن و ۰۰۰۰ بهره مند میشوید۰


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
شبکه های ماهواره ای و اینترنت و... برای تبلیغ مهاجرت کافی نیستند که شما هم با این خبرها دارید مردم رو تشویق به مهاجرت میکنید؟ چه خبر شده که این چند روزه پشت سر هم خبرهایی مثل این رو کار میکنید؟ خیانت به کشورمون نیست این کارها؟ تو کشورهای پیشرفته به حدی روی مسئله غیرت روی میهن کار میکنن که آدم شاخ درمیاره.اونوقت شما دارید اون تتمه نخبه ها رو هم تشویق به مهاجرت میکنید.
مهرداد
NETHERLANDS
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
شما بسيار سطحي و متاسفانه بي سوار اين مقاله رو آرائه داديد
شما هنوز فرق هند و هلند رو نميدونيد
متاسفم از وقتي كه براي مقاله اكثرا نادرست شما تخصيص دادم