بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
مدیر عامل کارگزاری دانا عنوان کرد:

ریزش بازار ربطی به تسویه اعتبار کارگزاری ها ندارد

به دلیل وجود رکود اقتصادی تا آذر ماه شاهد تداوم همین روند نوسانی باشیم در سه ماهه پایانی سال نیز بسته به بهبود وضعیت کلان اقتصادی و تابعیت عملکرد شرکت ها از آن وضعیت، می توان به بهبود بازار سرمایه امیدوار شد.
کد خبر : ۱۳۳۳۲۰
نویسنده :
اعتماد
عملکرد اصلی بازار سرمایه بستگی به وضعیت کلان اقتصادی دارد بطوریکه در وضعیت بازار سرمایه تا زمانی که در فضای اقتصادی رونق ایجاد نشود تغییری حاصل نمی گردد.

در همین راستا، شمسی، مدیر عامل کارگزاری دانا با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده دلیل اصلی وضعیت کنونی بازار سرمایه ناشی از رکود موجود در فضای کلان اقتصادی می باشد بطوریکه حتی در صورت حصول توافقات هسته ای نیز تغییری در وضعیت موجود ایجاد نمی گردد.

شمسی تصریح کرد: بنابراین پیش بینی می گردد در صورت حصول نتیجه مثبت در مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 نیز شاهد تأثیر چند روزه آن بر روند بازار خواهیم بود همچنین چنانچه نرخ سپرده های بانکی نیز کاهش یابد این امر نیز تأثیر نامحسوسی بر وضعیت بورس خواهد گذاشت بطور کلی می توان اظهار کرد که عملکرد اصلی بازار بستگی به وضعیت کلان اقتصادی و ایجاد رونق اقتصادی دارد.

مدیر عامل کارگزاری دانا در خصوص افزایش تقاضا طی هفته جاری به دلیل پایان سال مالی کارگزاری ها و گذر از زمان تسویه اعتبارات مشتریان آنها بیان کرد: با توجه به اینکه سال مالی برخی شرکت های کارگزاری نیز در تاریخ 29 اسفند ماه می باشد و از طرفی تاکنون هیچ تأکید خاصی مبنی بر تسویه اعتبارات کارگزاری ها نبود لذا نمی توان افزایش عرضه سهام در بازار را مربوط به این قضیه دانست افزون بر این عرضه سهام را نمی توان ناشی از پایان سال مالی برخی شرکت های کارگزاری در 31 شهریور ماه و تسویه اعتبارات مشتری آنها دانست چرا که عرضه و افت قیمت سهام چندین ماه است که بر بازار سرمایه سایه انداخته لذا نمی توان افزایش در حجم عرضه سهام را منوط به این قضیه دانست.

وی در خاتمه افزود: به نظر می رسد به دلیل وجود رکود اقتصادی تا آذر ماه شاهد تداوم همین روند نوسانی باشیم در سه ماهه پایانی سال نیز بسته به بهبود وضعیت کلان اقتصادی و تابعیت عملکرد شرکت ها از آن وضعیت، می توان به بهبود بازار سرمایه امیدوار شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
حرف حساب جواب نداره.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
حالا اگر از ابتدای مهر ماه بازار مثبت بشه چی؟ اونوقت شما چه استدلالی خواهی کرد؟ وقتی همه شرکتهای بورسی بودجه خود را پوشش داده اند و پی به ای 3 و 4 به وفور در بازار یافت می شود چه ربطی به بیکاری ، رکود بنگاه های مسکن ! و کارگاه های زیان ده کوچک و غیر بورسی دارد؟ تا جایی که ما می دانیم شرکتهای خودرویی فروش و تولیدشان بیشتر شده نه کمتر ، پالایشگاهها و پتروشیمیها هم کما فیالسابق می فروشند ... فرمایش شما در حد یک حرف کلی می باشد.
بازار سرمایه همواره زودتر از اقتصاد واکنش می دهد نه دیرتر!! ، مواردی نظیر میزان اعتماد سرمایه گذاران حقیقی ، فعالیت شرکتهای نیمه دولتی در بازار،فرصت های مشابه نظیر نرخ بهره 21 درصدی بانک ها، رسیدن به نقطه عطف در مذاکرات سیاسی ، مدیریت .... ، قفل شدن صندوق های سرمایه گذاری و .... هم در بازار موثرند.
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
من نیز تا حدود خیلی زیاد با نظر اقای شمسی موافقم. ترسم از این که گزارش های شش ماهه آخرین تیر را بر پیکره این بورس بزند. با توجه به وضعیت موجودی کالای شرکت های فولادی، پتروشیمی و سیمانی به نظر نمی رسد شاهد گزارش های چندان مناسبی باشیم لذا اگر گزارش های شش ماهه مایوس کننده باشد بورس باز هم با سقوط 10 الی 15 درصدی مواجه خواهد شد البته به شرط اینکه هر روز در دقایق پایانی شاهد معامله بلوکی دو طرفه در نرخ های مثبت در سهام شرکت های بزرگ نباشیم.برای نمونه امروز مخابرات و همراه اول به تنهایی جلوی ریزش بورس را گرفتند. قیمت پایانی مثبت ولی قیمت اخرین معامله منفی.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
دولت برای کنترل تورم ، نقدینگی مردم رو از طریق بورس کشیده بیرون !

الان هم میتونه بورس رو رونق بده اما از تورم میترسن واسه همین وضعیت شده این !
اکثر سهامدارا 50 درصد تو ضرر هستن