بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر : ۱۳۳۳۳۶
سعید غفرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: برای تحرک بخشی به بخش مسکن، ایجاد بسترهای مناسب برای دست اندرکاران عرضه مسکن بخصوص تولیدکنندگان و سازندگان و همکاری و همراهی با آنها هم ضروری است.

وی ادامه داد: اگر سازندگان و تولیدکنندگان که بخش اعظم تولید و عرضه مسکن را بعهده دارند در چارچوب و مسیر مشخص و تعیین شده خود حرکت کنند، می توانند تسهیل کننده وضعیت رونق بازار مسکن باشند.

رئیس سازمان مهندسی ساختمان استان تهران خاطرنشان کرد: افزایش وام مسکن به 80 میلیون تومان هم می تواند در رونق بازار مسکن بخصوص در شهرهای کوچک و شهرک ها تاثیرگذار باشد.

غفرانی گفت: وام 80 میلیونی تومانی مسکن هرچند در تهران و شهرهای بزرگ که قیمت مسکن بالاست، تاثیر زیادی بر قدرت خرید متقاضیان ندارد اما در شهرهای کوچک که قیمت ها پایین است این وام می تواند جوابگوی تقاضای بازار باشد.

وی تصریح کرد: در هرصورت افزایش وام مسکن خود آغازگر تحرک در بازار است و از آنجا که خود متقاضی هم برای خرید اقدام به جمع کردن پول می کند، این قصد خرید هم منجر به تولید بیشتر شده و رونق بازار را به دنبال خواهد داشت.

غفرانی اظهار داشت: بنابراین هرگونه افزایش قیمت در میزان و چگونگی تسهیلات مسکن تاثیر محرکی می تواند در بازار داشته و بازار را از رکود خارج کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر