بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر : ۱۳۳۳۳۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حسین پناهیان با مثبت ارزیابی کردن آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی و نیز الزام شرکتهای پتروشیمی به عرضه محصولات خود در بورس کالای ایران اظهار کرد: براساس برنامه دولت تدبیر و امید، مبنی بر خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی، بورس کالای ایران مسئولیت اصلی در اصلاح نظام قیمتها بر عهده گرفته است.
مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: در نخستین گام برای اجرای این مهم، در دوماه گذشته، اصلاح قیمت پایه کالاهای مورد معامله در بورس کالا و آغاز آزادسازی قیمتها، توانسته با کمک به کشف کارآمد قیمتها و حذف تقاضای کاذب، تعادل نسبی را بر معامله کالاهای مورد معامله در این بورس حاکم کند.
وی ادامه داد: این اصلاح که با تغییر قیمت پایه محصولات پتروشیمی آغاز شد تاکنون توانسته با حذف تقاضای کاذب زمینه را برای افزایش عرضه فراهم آورد.
پناهیان اظهار کرد: با اصلاح قیمتها در حالی شاهد از میان رفتن شکاف قیمت میان بورس و بازار سنتی می شویم که پیش از آن در مورد محصول هایی که دارای حجم تقاضای بالایی نسبت به عرضه بودند و بخش خصوصی هم عرضه‌ای در بورس کالا نداشت، شاهد تفاوت فاحش میان قیمت بورس و بازار سنتی بودیم.
وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در هفته‌های آینده تعادل در بورس و کاهش شکاف قیمتی در مقایسه بازار آزاد با تداوم عرضه‌ها بیش از پیش نمایان شود و با ادامه کشف قیمت کارآمد، کارکرد درست سیاست اصلاح قیمتها بر مبنای برنامه خروج از رکود دولت و بخش تولید کشور مشخص‌تر خواهد شد.
مدیرعامل بورس کالای ایران تصریح کرد: همزمان با اجرای دستور عمل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی اکنون معامله‌ها در بورس کالا به تعادل رسیده و شفاف است.
وی با بیان این که اکنون معامله‌های پلیمری و شیمیایی در بورس کالا روند قابل قبولی دارد گفت: افزایش حجم عرضه‌ها، منطقی تر و شفاف‌تر شدن بازار، حذف واسطه‌گری و آزادی عمل بیشتر برای مصرف‌کننده واقعی در بورس کالا مهم‌ترین دستاوردهای دستورالعمل وزارت صنعت است.
به گزارش شانا ،پناهیان افزود: تمام معامله ها در بورس کالا شفاف بوده و با نظارت کامل انجام می شود و بدون تردید در آینده رونق بیشتر معامله ها را دراین بورس شاهد خواهیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر