بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر : ۱۳۳۳۸۵
به گفته آقای محتشم، نیروهای انصارحزب الله، کارت شناسایی ندارند، زیرا «ما برای خودمان امتیاز خاصی قایل نیستیم. کارت و این جور چیزها برای کارهای حکومتی است.»

وی در عین حال یادآور شده است: «گرفتن و بردن، کار ما نیست. این مسایل از وظایف حکومتی است. ما تذکر زبانی می دهیم اما این تذکر حتما جدی و موثر خواهد بود. بهتر است کار عملیاتی ما آغاز شود تا شما ببینید ما چگونه عمل خواهیم کرد.»

سامانه اینترنتی «عصر ایران» در مطلبی به قلم «سروش بامداد» - پس از این نقل قول ها-می نویسد: فارغ از واکنش های سریع و صریح وزارت کشور و فرمانداری تهران درباره مجوز نداشتن این اقدامات و بالاتر از آن اظهارات اخیر رییس مجلس شورای اسلامی در انتقاد از رفتارهای تندروانه، این گفتار هفت پرسش ساده را در این باره مطرح می کند:

1- اگر تشکل دومی بخواهد «هزار برادر و سه هزار خواهر» دیگر را به شیوه ای دیگر، روانه کوی و خیابان کند آیا از نظر ایشان مجاز است یانه؟ آیا این کار را تنها در انحصار خود می دانند یا برای دیگران نیز حق مشابهی قائل هستند؟ تصور کنید گروه سومی هم پیدا شود و آن گروه سوم هم بخواهد «هزار برادر و سه هزار خواهر» دیگر را روانه کند ،چه بلبشویی در کشور ایجاد می شود. با توجه به این که هیچ یک هم کارت شناسایی ندارند چگونه می خواهند مسوولیت گروه های دیگر را بر عهده گیرند؟ یا کارت دارند اما کارتی درون تشکیلاتی که قابلیت ارایه و استناد ندارد.



2- اگر برخی بخواهند به خود «انصار حزب الله» تذکر دهند چه؟ آیا گروهی متشکل از «هزار برادر و سه هزار خواهر» می توانند سراغ خود این افراد بروند و به آنها تذکر بدهند و مثلا بگویند آنجا تند رفتی و آنجا کند، یا تنها خودشان هستند که می توانند به دیگران تذکر بدهند و خود از دریافت تذکر بی نیازند؟!

در حالی که عالی ترین مقامات حکومت چنین داعیه ای ندارند دیگران چگونه می توانند چنین ادعایی داشته باشند؟ تصور کنید حین تذکر، یکی هم پیدا شود وبخواهد به خود تذکر دهنده، تذکر دهد. برای چنین سناریویی آمادگی دارند یا شأن خود را اجل می دانند و تنها باید تذکر بدهند نه آن که تذکر بشنوند.



3- چنانچه حین تذکر برخورد فیزیکی رخ دهد و مثلا شوهر یا برادر یا دوست یک خانمِ مورد تذکر، احساس کند فردی مزاحم همسریا خواهر یا دوست او شده و خواسته یا ناخواسته ، احساسی یا عقلانی ناسزایی بگوید یا برخوردی کند این برادران و خواهران چه خواهند کرد؟

«تماشا می کنند»،«واکنش نشان می دهند» یا «به کلانتری مراجعه می کنند»؟ چنانچه «تماشا کنند» و واکنشی نشان ندهند طبعا به مرور سراغ هر که بروند با همین وضعیت رو به رو خواهند شد و اقتدار مورد نظرشان ذوب می شود. چون اگر تذکر گیرندگان می خواستند به صرف سخن، شبیه آنان شوند که تحت تبلیغات شبانه روز صدا و سیما و دوره مدرسه و دانشگاه همرنگ منتقدان خود شده بودند و نیاز به ظهور اینان نبود.

اگر هم «واکنش نشان دهند» عملا از فاز زبانی خارج شده اند و شهر به میدان دعوا و مرافعه بدل می شود، شهری که زمینه های مشاجره و منازعه به اندازه کافی دارد و تاب سوژه های تازه را ندارد.

چنانچه کار بالا بگیرد و مثلا کتک کاری شود و به «کلانتری مراجعه کنند» ماموران نیروی انتظامی چه باید بکنند؟ در حالی که شخص می تواند مدعی شود فرد تذکر دهنده ضابط قضایی نبوده و سر خود مزاحم خانمی شده که مثلا روسری اش افتاده ولی در کلانتری روسری اش را محکم بسته و اتهام ادعایی قابل اثبات نیست.



4- ظاهرا فرض آقای محتشم این است که همه مثل هم می اندیشند یا باید بیندیشند یا مثل هم باید بپوشند و ترجیحا تیره. بنا بر این نتیجه گرفته اند تذکرات شان «جدی و موثر» خواهد بود. اما از دو حال خارج نیست: یا متکی به حمایت های قانونی هستند یا نیستند. اگرهستند چرا بی نام و نشان رسمی فعالیت کنند و اگر نیستند چگونه می خواهند «جدیت و تاثیر» نشان دهند؟ این جدیت را با صدای بلند می خواهند اعمال کنند یا با تهدید؟



5- در حالی که در شرق کشور ما گروهی همچنان داعیه دار «امارت اسلامی» و احیای حکومت طالبان هستند و در غرب سرزمین ما فرقه ای با عنوان «خلافت اسلامی» امنیت منطقه و جهان را به مخاطره انداخته آیا رواست از کسانی با ادعای تقویت «جمهوری اسلامی» رفتارهایی سرزند که به جای آن که ناظر بیرونی را متوجه «جمهوری اسلامی» کند، امارت اسلامی و خلافت اسلامی را فرایاد آورد؟



6- دایره امر به معروف و نهی از منکر مورد نظر تا کجا گسترده است؟ آیا محدود به پوشش خانم ها و معاشرت های مردم در خیابان است یا می توانند وارد سالن سینما شوند و فیلمی را که دوست ندارند از پرده پایین بکشند یا وارد دانشگاهی تا تجمعی را برهم زنند؟ کنسرت موسیقی هم که جای خود دارد. ایضا فروشگاه های لباس زنانه و احتمالا مدارس دخترانه چون بعضا مشاهده شده است که دختران محصل نیز گاه حین خروج از مدرسه و هنگامی که ترس از کاهش نمره فروکاسته تقید قبلی را ندارند. آیا موتورسواران سراغ این بچه ها هم خواهند رفت یا بازه سنی مشخصی را مشمول عنایات خود قرار می دهند؟!



7- پرسش آخر هم این که پیش تر گمان می رفت سطح فعالیت برخی در آن 8 سال بسیار بالاتر رفته بود و این امور خُرد را وانهاده اند. بر این اساس می توان پرسید این نیروها جدیدند یا همان نیروهای قدیم اند که با پایان دوران هشت ساله و در یک سال گذشته فراغت یافته اند اشتغال به امور گذشته را از سر گیرند؟!
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
شواهد و قرائن نشان از آن دارد که این گروه قصد ارعاب بدحجابان و بدپوششان را دارد و پشتوانه ی سیاسی محکمی هم دارند. البته بدون شناسنامه و کارت فعالیت خواهند کرد. نتیجه ی کار هم ممکن است بسیار خطرناک باشد و به امنیت ملی و آرامش روانی جامعه آسیب جدی بزند.
ناشناس
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
دارن به مرگ میگیرن که به تب راضی بشیم. باز طرح جدید ضربتی دارن میخوان ذهن ها رو آماده کنن.
فرجام 538
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
جناب دبیرکل ! اگر واقعا قصد اجرای وظایف شرعیتان را دارید ، چرا جاروجنجال بپا کرده اید و همه ی عالم و آدم را خبر کرده اید . در سکوت و با وقار تمام کارتان را شروع می کردید . شاید با این شلوغکاریها می خواهید از عنصر ترس هم استفاده کنید ؟ صادق باشید ! اگر فردا بنام شما هزارو یک کثافتکاری اتفاق افتاد ، چگونه می خواهید از خودتان و نام مقدس حزب الله دفاع کنید . رفتارهای شما در نهایت به آنارشیزم منتهی می شود . ترساندن مردم نوعی تروریسم است . اصلا خود تروریسم است . رفتارهای شما مصداق کسی است که شیر دهانش را سوزانده و فوت ماست می کند . شما ها را خوب می شناسم ! چون من خود را یک حزب اللهی می دانم و انشاالله که باشم . افرادی مثل شما توان عمل موثر ندارید ، وحدت نظر ندارید ، روابط عمومی مفیدی ندارید و 35 سال است نتوانسته اید از نظامی که همه چیز آن در واقع می تواند دراختیار شما قرار داشته باشد ، استفاده ی درستی به عمل آورید . کار فرهنگی و عقیدتی برنامه ریزی ، سازماندهی ، جذب نیروی انسانی مجرب و خیلی چیزهای دیگر می خواهد که افرادی مثل شما فاقد آنند . گفتنی دراین خصوص بسیار است ولی جای گفتن آن اینجا نیست . خلاصه بگیر و ببندی راه می اندازید .... نمی توانید برنامه را کنترل کنید ..... نهایتا کار به جاهای بالا می کشد ........ مسئولین نظام یا باید سکوت کنند که این سکوتشان به معنی تایید کار نپخته ی شما قلمداد می شود و یا درمقابل شما مجبور به موضعگیری می شوند و سنگ روی یخ می شوید .
امید
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
و اصلا مسئولین هم سنگ روی یخ میشن و پشیمون که چرا از اول جلوی اینها رو نگرفتن.
هدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
این مهم بدست توانای رهبر عزیز انقلاب براحتی حل میشود نباید نگران بود مگر کسی بخواهد خلاف موازین حرکت کند که انهم قانون جواب خواهد داد نه کس دیگری ما یک رهبر داریم با یک قانون ولاغیر؟؟؟؟
امید
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
ما قانون داریم. همین کافیست. نیازی به واکنشهای فراقانونی نیست. چرا از اول تن به کارهای غیر قانونی بدیم که در نهایت به کارهای فراقانونی متوسل بشیم؟
خوش نویس
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
هیچ کس حق ندارد فراتر از قانون باشد
هم وطن9999
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
اگر بورس نیوز اجازه فرمایند سوال هشتم را بنده از آقای محتشمی پور بپرسم.
نمیشه از این 4000نفر در راستای اعتلای اقتصادی مملکت استفاده فرمایید
کامران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
تذکر و نهی از منکر فقط مخصوص حجاب مردم است یا صاحبان قدرت و ثروت هم باید با آن رو در رو شوند؟صاحبان قدرت بیش تر در معرض خطا نیستند؟ مطبوعات به عنوان چشم و گوش جامعه چه قدر آزادند از قدرت مندان انتقاد کنند؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
هرچندکل قضیه بودارولی به عنوان یک ایرانی بی طرف این چرسشها به تهدید وارعاب این افراد بیشتر شبیه تا سوال ؟؟؟!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
اینا سفسطه هستند نه سوال!!!!
امید
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
سفسطه بر مبنای فرضیات غلط شکل میگیره ولی فرضیات بالا کاملا منطقیه. حتی محتوای سوال ششم هم تا به حال بارها از طرف همین گروه انجام گرفته ولی این اعمال غیر قانونیشون حتی قابل پیگیری هم نبوده چه برسه به اینکه توقع پاسخگویی هم از این گروه داشته باشیم. پس سفسطه نیستند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
در جواب امید .اینها سفسطه نیست ؟؟؟بند ها را دوباره بخوان ؟؟/مخصوصا بند 3 البته تاکید میکنم اصل کار کاملا بوداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
در منطق به این گفتار مشاغبه می گویند که از سفسطه هم پایینتر..چای تاسف داره بابی منطقی میخواهند کارای غلط خودشون را به پیش ببرند
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
این آقایان امر به معروف و نهی از منکر فقط تو حجاب خانم ها می بینند
اگر راست میگید و مسلمانی تون میخواید ثابت کنید:
1-اینهم آدم معتاد تو شهر توی جوی و پارک ها ول هستند برید راهنمایی شون کنید
اینهمه مواد مخدره دار تو شهر پخش میشه اینارو نهی از منکر کنید این همه دزدی از پایین تا بالا داره میشه برید نهی از منکرشون کنید
اینهمه داره ربا خواری میشه برید امر به معروفسان کنید و....... شماه فقط یه حجاب میبنید چشماتون وروتون از این همه منکر برمیگردونید ا.یکی با ید شما رو امر به معروف بکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
کامنت 15 ماهم مثل توفکرمیکنیم باید در خصوص انها هم چاره ای بشه اما سر رشته همه این مشکلات از یکجا اب میخوره ودست افرادخاص با گرایشات ضددینی وضدمردمی میبینی که چه خبر!!!!!!!!!!!!
mohsen
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
ما كه با داشتن سه شغل ، در برابر هزينه روزمره زندگي كمرمان شكسته شده. لطفا بپرسيد اين افراد از كجا ارتزاق ميشوند كه وقت خيابان گردي دارند و يا حقوق آنها از كجا تأمين ميشود ( اگر پيمانكار اين طرح مشخص شود ميزان قدرت اين گروه نيز معلوم ميشود).
ساچمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
ای بورس نیوز دو رو
باز رفتی دنبال کار ضد فرهنگی
ناشناس
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
شما با اسمی که انتخاب کردی معلومه کار فرهنگی رو خوب میدونیا.
اسمهای فشنگ، گاز اشک آور، گلوله، خمپاره، نارنجک و... هم بد نیست. با اینا هم میتونی کار فرهنگی کنی