بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر : ۱۳۳۴۲۶
الف:طبق تازه‌ترین آمار رسمی مرکز آمار قیمت زمین و آپارتمان و همچنین اجاره بها در نیمه دوم سال گذشته بین ۱۴ تا ۱۷ درصد افزایش داشته است.

براساس گزارش جدید مرکز آمار از اوضاع بازار مسکن در کل کشور طی نیمه دوم سال گذشته، رکود سنگینی بر معاملات مسکن و همچنین نقل‌وانتقالات بازار زمین حاکم بوده است. اما در بازار اجاره به‌خاطر شیفت تقاضا به سمت این بازار، معاملات اجاره ۲۵ درصد در نیمه دوم سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ افزایش پیدا کرده است.

میانگین قیمت آپارتمان در کل کشور در نیمه دوم سال ۹۲ به یک میلیون و ۴۱۹ هزار تومان رسید که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه (نیمه دوم‌سال ۹۱) افزایش داشته است. متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در کل کشور ۷۳۲ هزار تومان است که نسبت به دوره قبل ۹/۷ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲/۱۷درصد افزایش داشته است.

کمترین میزان قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین مربوط به استان یزد با ۵ هزار تومان و بیشترین میزان آن در استان تهران با ۱۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

در این گزارش متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیر بنای مسکونی در سطح کل کشور۶ هزار و ۶۳۲ تومان بوده که نسبت به دوره قبل یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲/۱۴درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
خودکشی هم کنید تا قدرت خرید مردم بالا نرود ملک راکد خواهد بود . این حرف را سال قبل هم روی خبر مشابه که یک مثلا کارشناس مسکن گفته بود معاملات رونق گرفته و به زودی رشد خواهد کرد گفته بودم ... باور کنید در رکود اقتصادی و با تورم منفی حتی افزایش وام مسکن هم محرک نخواهد بود ......