بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر : ۱۳۳۴۳۷
حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری " ان بی سی " آمریکا مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره موضوعات مختلف منطقه ای به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و گروه تروریستی داعش تشریح کرد.

به گزارش عصر ایران روحانی در آستانه عزیمت به نیویورک برای شرکت در شصت و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد در مصاحبه با "آن کوری" خبرنگار ان بی سی در کاخ ریاست جمهوری در تهران اقدامات داعش در عراق و سوریه را مصداق بارز وحشی گری خواند و در عین حال ائتلاف تشکیل داده شده از سوی آمریکا برای مبارزه با این گروه را نیز مضحک خواند.

روحانی و خبرنگار ان بی سی در محل مصاحبه



روحانی با زیر سوال بردن استراتژی آمریکا برای مبارزه با تروریسم گفت :" آیا آمریکایی ها نگران از دست دادن سربازان شان در صورت اعزام به عراق هستند؟ اگر آنها واقعا نمی خواهند تلفاتی بدهند و به همین خاطر از هواپیماهای بدون سرنشین و حملات هوایی استفاده می کنند آیا می توانند بر تروریسم غلبه کنند؟ مبارزه با تروریسم فداکاری و از جان گذشتگی می خواهد.

روحانی افزود:" در بحران های منطقه ای و بین المللی همواره طرفی پیروز است که حاضر است فداکاری و از جان گذشتگی کند.

روحانی گفت: شاید حملات هوایی در برخی مواقع و شرایط لازم باشد. با این حال این حملات هم باید با اجازه مردم عراق باشد.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره وحشی گری های گروه داعش و بریدن سر سه شهروند آمریکایی و بریتانیایی از سوی این گروه در ماه گذشته با اشاره به اینکه این گونه اقدامات داعش در مخالفت آشکار با اصول اسلامی است گفت:آنها (داعش) می خواهند انسانیت را بکشند. از نگاه اسلامی کشتن یک فرد بی گناه مساوی با کشتن همه بشریت است. بنابراین قتل و سر بریدن آدم های بی گناه مایه شرم آنها است و مایه ناراحتی و نگرانی جامعه بشری است.

روحانی با تاکید بر حمایت ایران از مردم و دولت عراق در مبارزه با تروریسم گفت : خط قرمز ایران دفاع از اماکن مقدسه در عراق است و وقتی ایران می گوید خط قرمز این به تمام معنا خط قرمز است.

روحانی در تشریح خط قرمز ایران گفت: خط قرمز ما به این معنا است که ما اجازه نخواهیم داد بغداد به دست تروریست ها بیفتد. یا شهرهای مذهبی عراق همچون کربلا و نجف به اشغال تروریست ها در آید.

روحانی در این مصاحبه درباره مذاکرات هسته ای در نیویورک نیز گفت که او هنوز امیدوار است این مذاکرات نتیجه بخش باشد.

روحانی گفت شاید زمان مورد نیاز برای رسیدن به تفاهم قابل مذاکره و تمدید باشد اما از نظر او و دولتش در این مساله تردیدی وجود ندارد که تنها راه حل مساله هسته ای مذاکره است.

رییس جمهور درباره رابطه ایران و آمریکا نیز گفت: رابطه نزدیک بین دو کشور می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. تماس و رابطه نزدیک با ایران می تواند برای شهروندان آمریکا مفید باشد و شهروندان آمریکایی از این طریق راه هایی را برای دولت آمریکا باز کنند. به هر جهت ما نگاه مان در این موضوع بیش از اینکه به گذشته باشد، به آینده است.

مصاحبه روحانی با "آن کوری" دومین مصاحبه او با این خبرنگار آمریکایی در یک سال گذشته است.روحانی سال گذشته نیز همزمان با استقرار در منصب ریاست جمهوری، مصاحبه ای با این خبرنگار و این شبکه آمریکایی انجام داده بود.
 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
متنفر از اصولگرایان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
این چه خط قرمزی هست ؟ یعنی اگه تمام مردم عراق هم مردند مهم نیست؟