بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر : ۱۳۳۴۴۱
 معاون وزیر امورخارجه روسیه گفت: این اطمینان وجود ندارد که بتوان در دور جدید مذاکرات به نتایج ملموس دست یافت.

به گزارش ایتارتاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بدو ورود به آمریکا در جمع خبرنگاران، گفت: مسکو به طور کامل مطمئن نیست که ایران و 6 کشور جهان بتوانند تا 24 نوامبر به یک توافق دست یابند. اما به هر حال در این باره بدبینی وجود ندارد و هر دو طرف به کار خود ادامه می‌دهند.

ریابکوف ادامه داد: در دور گذشته ما شاهد روند مشخص و موفقیت‌آمیزی نبودیم. می‌توان گفت بسیاری از مسائل تنها در مرکز مباحث قرار گرفته اما مورد بررسی قرار نگرفت.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: این اطمینان وجود ندارد که بتوان در دور جدید مذاکرات که از 19 سپتامبر آغاز می‌شود، به نتایج ملموس دست یافت و هنوز مشخص نیست که وزرای خارجه ایران و 6 کشور جهان با هم دیدار و گفت‌وگو کنند یا نه.

وی افزود: علی‌رغم تحریم‌ها، روسیه آماده است که به همراه آمریکا و اتحادیه اروپا برای دستیابی به یک نتیجه در مذاکرات با ایران در نیویورک شرکت کند.

ریابکوف با اشاره به سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به مسکو در در گفت‌وگو با وی گفت: در دیدار دوجانبه با ایرانیان کاملا مشخص بوده و آنها نشان دادند که هیأت ایرانی برای دور آتی مذاکرات به طور اصولی آماده شده‌اند. همچنین 6 کشور دیگر نیز آمادگی لازم برای این مذاکرات را فراهم کرده‌اند.

به نوشته این خبرگزاری پیش از مذاکرات یک جلسه هماهنگی میان هیأت روسی با شرکایش برای دستیابی به یک چارچوب در جهت مصالحه برگزار خواهد شد.

 دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 از 19 سپتامبر به طور رسمی در نیویورک آغاز می‌شود. 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
reza
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
معلومه تا شما هستید و منفع تان در ایران هست توافق انجام نمیشه