بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
ویلیام میلرˈ دیپلمات سابق آمریکایی گفت که سخنان دیشب (چهارشنبه) وزیر امور خارجه ایران اندیشکده شورای روابط خارجی در نیوریورک، عادلانه و خردمندانه بود.
کد خبر : ۱۳۳۴۸۶
به گزارش نامه نیوز، ویلیام میلر که در زمان بیل کلینتون، سفیر آمریکا در اوکراین بود،  ضمن ستایش از سخنان دکتر ظریف در این نشست گفت: او با فصاحت تمام در مورد ضرورت بازنگری در شیوه برخورد و تحلیل بحران های جاری در جهان سخن گفت.

وی افزود آنچه که دکتر ظریف در خصوص یک توافق عادلانه بر سر موضوع هسته ای ایران مطرح کرد، برخوردی عادلانه بود که واشنگتن باید به آنها توجه نشان دهد.

میلر در باره سخنان ظریف در رابطه با تاثیرات معکوس تحریم های آمریکایی گفت: ظریف به درستی به این مساله اشاره کرد که این تحریم ها نه تنها در بازداشتن ایران از ادامه فعالیت های هسته ای خود اثری نداشته، بلکه موجب رشد و شدت گرفتن این فعالیت ها شده و دلیل روشن آن هم همانطور که وزیر خارجه ایران توضیح داد، این است که از زمان آغاز تحریم ها تعداد سانتریفیوژ های ایران به 200 برابر افزایش یافته است.

میلر در باره گروه تروریستی داعش و ضرورت مقابله جهانی با این گروه گفت: به نظر من دیدگاه ظریف در باره شیوه برخورد با این گروه تروریستی بسیار درست و خردمندانه است و واشنگتن باید نقش هماهنگی و رهبری تلاش های بین المللی را در مقابله با این گروه به مسوولان و مردم کشور عراق واگذار کند.

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به اینکه آیا وی نیز به ضرورت راهبردهای تازه و الگوهای نوین برخورد با بحران های جهانی، همانطور که وزیر خارجه ایران به آن اشاره کرد، باورد دارد، گفت: ' این دیدگاه بی تردید دیدگاه هوشمندانه ای است اما نکته مهمتر این است که آنچه در جهان امروز اتفاق می افتد، نماد هایی از دنیای متمدن و یا در واقع غیر متمدن امروز هستند.

' ما باید با بهره گیری از بهترین ارزش های هر یک از این تمدن ها بتوانیم به استفاده مشترک از ارزش های نهفته در هر یک از آنها روی بیاوریم و جهان را به سویی سوق دهیم که در آن از شان و مقام انسان در جهت صلح و امنیت استفاده شود'.

وزیر خارجه ایران در سخنان خود در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا از جمله گفت: مشکل اینجاست که دولت آمریکا در بحث تحریم ها غرق شده و کنگره خواستار باقی ماندن تحریم هاست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر