بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر : ۱۳۳۵۱۷
رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: مدیریت سفر، داشتن معاینه فنی، سالم بودن چراغهای جلو و عقب خودرو و ... از ضروریات سفر است.

به گزارش فارس، سردار محسن مهرایی فارس در مورد شرایط سفر در هفته پایانی شهریور اظهار داشـت: آمادگی در همه استان‌های کشور به ویژه استان‌های مسافرپذیر فراهم شده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: افراد باید از ابتدا تا انتهای سفر خود برنامه‌ریزی و مدیریت سفر داشته باشند و از اطلاعات راه‌های کشور که در سامانه پلیس وجود دارد با خبر باشند و وضعیت جوی را نیز در نظر بگیرند.

سردار مهرایی تصریح کرد: هموطنان به گونه‌ای زمان آغاز سفر را در نظر بگیرند که حتی الامکان در ساعات روز مسافرت را شروع و خاتمه دهند که از ایمنی بیشتری در حین رانندگی برخوردار باشند.

رئیس پلیس ترافیک شهری ادامه داد: بررسی تجهیزات ایمنی خودرو از دیگر ضروریات سفر است؛ همچنین خودروهایی که از تاریخ ساخت آنها 5 سال گذشته  است باید حتماً معاینه فنی داشته باشند که تاکید ما بر معاینه فنی همان بازرسی تخصصی سیستم ترمز، فرمان و کمک‌ها و چراغ‌های اتومبیل است که تأثیر زیادی بر جلوگیری از سوانح خواهند داشت.

وی گفت: رانندگان چراغ جلو و عقب ماشین را چک کنند چرا که اگر دچار نقص باشند پلیس آنها را متوقف می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی داشتن گواهینامه معتبر و بیمه‌نامه شخص ثالث و معاینه فنی خودرو را از الزامات بر شمرد و گفت: پلیس در صورت ارتکاب تخلف همه مدارک را مطالبه و کنترل می‌کند.

وی افزود: رانندگان درحین سفر و تردد به شهرهای مختلف حتماً به توصیه پلیس راهور و محدودیت‌هایی که در آن شهرها وجود دارد دقت کنند و از توقف به صورت دوبله بپرهیزند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر