بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر : ۱۳۳۵۲۷
یک عضو انجمن جراحان ضمن اشاره به شایع‌ترین بیماری‌هایی که نهایتا به جراحی می‌انجامند در عین حال واقعی شدن تعرفه‌های جراحی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر پرویز دریایی یکی از بیماری‌های شایع که به جراحی می‌انجامد را بیماری‌های پوستی مانند برداشتن خال‌های خوش خیم و بدخیم عنوان کرد و گفت: اختلافی که انجمن جراحان با انجمن پوست دارد در همین مورد است که متخصصان پوست این چنین جراحی‌هایی را انجام می‌دهند.

وی عمل جراحی فتق، آپاندیسیت و کیسه صفرا را از اعمال شایع عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این جراحی‌ها به دلیل آموزش‌های جراحی و وسایل نوین جراحی به راحتی صورت می گیرد.

دریایی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم واقعی شدن تعرفه‌های جراحی، گفت: هرچند انجمن جراحان برنامه کدبندی تعرفه‌ها را به وزارتخانه داده است، اما هنوز این برنامه به طور کامل تصویب نشده است.

وی افزود: از زمان تصویب آن اطلاعی ندارم و نمی‌توانم در این زمینه پیش بینی داشته باشم، اما در صورت تصویب، این برنامه را در مسیر عمل قرار می‌دهیم.

این عضو انجمن جراحان در مورد تجهیزات فرسوده بیمارستان‌ها و وارد کردن تجهیزات جدید با بیان اینکه به دلیل مساله تحریم‌ها، تورم و گران بودن در زمینه خرید این وسایل مشکلاتی داریم، اظهار کرد:این مشکلات به مرور زمان قابل حل است.

وی ادامه داد: در درجه اول باید تحریم‌ها برداشته شود و پس از آن باید با کشورهای غربی تعامل برقرار کرده تا بتوانیم ابزار و تجهیزات جدید را وارد کشور کنیم.

دریایی همچنین برنامه‌ریزی برای بازسازی تجهیزات و بیمارستان‌های فرسوده را بسیار زمان‌بر خواند و گفت: فکر می‌کنم وزارتخانه در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و در شرف کار کردن در این مورد است. این مشکلات در طولانی مدت حل می شود. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر