بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر : ۱۳۳۵۳۷
نشست هم‌اندیشی هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری با معاون اول رئیس‌جمهور با حضور دبیر هیأت دولت، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور و شماری از مدیران عامل بانک‌ها در نهاد ریاست‌جمهوری برگزارشد.

در اين نشستاسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه دولت كمترين ترديدي در حمايت از بازار سرمايه ندارد، افزود: البته جهت‌گيري ما اين است كه بازار سرمايه بتواند منابع مورد نياز براي سرمايه‌گذاري بنگاه‌هاي بزرگ را تأمين كند و رشد بازار سرمايه همچنان استمرار داشته باشد.

رئيس سازمانبورسو اوراق بهادار هم در اين نشست گفت: به‌دنبال پررنگ‌تر كردن نقش بازار سرمايه در تأمين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي هستيم. علي صالح‌آبادي با بيان اينكه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري و هلدينگ آماده كمك به دولت هستند، گفت: مي‌توان با تعامل سازنده با يكديگر در سال‌هاي آينده نقش بازار سرمايه در تأمين مالي را پُررنگ‌تر از گذشته شاهد باشيم.

  • ماموريت تازه بانك‌ها و بازار سرمايه

وزير اقتصاد هم در نشست مديران شركت‌هاي هلدينگ و سرمايه‌گذاري كشور با معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه متأسفانه اين روزها حجم معاملات به زير 100ميليارد تومان هم كاهش پيدا كرده گفت: تجهيز پس‌اندازها و تخصيص آن به توليد، ماموريت اصلي بانك‌ها و بازار سرمايه است. علي‌طيب‌نيا گفت: در تقسيم كاري كه طراحي شده نقش بازار پول و نظام بانكي عمدتا تأمين سرمايه در گردش بنگاه‌هاي اقتصادي و تأمين مالي كوتاه‌مدت و ميان‌مدت بنگاه‌هاي كوچك و بنگاه‌هاي متوسط است. بازار سرمايه نيز ماموريت تأمين مالي بلندمدت بنگاه‌هاي بزرگ را برعهده خواهد گرفت.

  • خلأ حضور بازار سرمايه

رئيس‌كل بانك مركزي هم در نشست مديران شركت‌هاي هلدينگ و سرمايه‌گذاري كشور با معاون اول رئيس‌جمهور گفت: تأمين مالي از 2مسير نظام بانكي و بازار سرمايه امكان‌پذير است با خلأ حضور بازار سرمايه در گذشته نظام بانكي تنها بازار تأمين مالي بود. اقدامات مناسبي انجام شده كه اين خلأ پر شود و بازار سرمايه در جايگاه خود قرار گيرد و بتواند نقش اصلي را در تأمين مالي به‌عهده بگيرد. سيف افزود: يكي ديگر از بحث‌هايي كه بايد به آن توجه كرد بحث جهت دادن توقعات از نظام تأمين مالي است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر