بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
در بررسی معاملات روز جاری رقم خورد:

افزایش نسبی حجم تقاضا نسبت به عرضه

روند معاملاتی روز جاری نشان از بهبود تقاضا در بازار سرمایه دارد بطوریکه نسبت تقاضا به عرضه، 1.18 صدم برابر می باشد.
کد خبر : ۱۳۳۶۰۶
نویسنده :
اعتماد
روند معاملاتی روز جاری نشان از بهبود تقاضا در بازار سرمایه دارد بطوریکه نسبت تقاضا به عرضه، 1.18 صدم برابر می باشد.

براساس گزارش بورس نیوز، با توجه به اخبار مثبت ناشی از مذاکرات، رفع تحریم های صورت گرفته در چند روز اخیر، خوشبینی وزیر امور خارجه ایران به حصول توافق هسته ای و تمایل شدید سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصاد ایران از جمله رغبت آنها جهت سرمایه گذاری در بورس باعث افزایش تقاضا در بازار سرمایه طی معاملات روز جاری شده است.

براساس این گزارش با توجه به داشبورد بورس می توان اظهار کرد که در روز جاری حقوقی بیشتر در نقش خریدار ظاهر شده بطوریکه مابه التفاوت خرید و فروش حقوقی تا این لحظه مبلغ 5 میلیارد ریال می باشد.

افزایش نسبی حجم تقاضا نسبت به عرضه

همچنین تلویزیون اقتصادی بورس نیوز نشان می دهد که صنایعی همچون مواد و محصولات دارویی، خودرو و حمل و نقل، ساخت قطعات، کاشی و سرامیک، محصولات غذایی، سایر محصولات کانی، سرمایه گذاری ها، استخراج ذغالسنگ، انبوه سازی با رشد قیمت همراه شدند علاوه بر این، صنعت مواد و محصولات دارویی با بیشترین افزایش قیمت همراه بوده بطوریکه اغلب نمادهای این گروه در دامنه مثبت خود معامله می شوند.

افزایش نسبی حجم تقاضا نسبت به عرضه

براساس گزارش بورس نیوز، "والبر"، "خودرو" و "داسوه" سه نمادی هستند که بر شاخص کل در بوس تأثیر مثبت 5.83، 5.56 و 2.79 واحدی دارند در مقابل "وصندوق"، "وپست"، "وغدیر" و "فارس" بیشترین تأثیر منفی به میزان 5.09، 4.21، 3.97 و 2.74 واحد را بر این نماگر دارند.

بنابراین شاخص کل بورس با 9 واحد افزایش همچنان در مدار 71 واحدی می باشد. این در حالی است که شاخص کل فرابورس با 3.3 واحد کاهش به میزان 805.3 واحد رسیده و "مارون" بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر به میزان 3.48 واحد و در مقابل "جم" بیشترین تأثیر مثبت 0.38 واحدی را بر شاخص کل فرابورس دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر