بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
مستطيل شيشه اي تالار

پیاده روی بر اعصاب اهالی تالار

شاخص بورس امروز را خنثی آغاز کرد هرچند که ماحصل فعالیت امروز آن با تغییر مثبت حدوداً 1.5 واحدی همراه بود اما در مجموع آنگونه که انتظار می رفت بورس خوش ندرخشید و همچنان نگاه اهالی تالار به روزهای آتی خیره ماند.
کد خبر : ۱۳۳۶۳۱
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 93.06.29 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 14 واحد رشد به رقم 52447 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 78 واحد افت عدد 141704 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 1 واحد افزایش به رقم 71445 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خودرو" با 11 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 21 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افت به رقم 806 واحد رسید.

در این شرایط امروز "جم" با 0.34 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "مارون" با 2 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 959 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 459 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس امروز را خنثی آغاز کرد هرچند که ماحصل فعالیت امروز آن با تغییر مثبت حدوداً 1.5 واحدی همراه بود اما در مجموع آنگونه که انتظار می رفت بورس خوش ندرخشید و همچنان نگاه اهالی تالار به روزهای آتی خیره ماند.

بنابر گزارش بورس نیوز، با توجه به اخبار رسیده از نیویورک که مربوط به نشست های وزیر امور خارجه کشورمان می باشد تا به این لحظه که خبرهای موجود امیدوارکننده بوده و احتمال رسیدن خبرهای مثبت از مذاکرات بیش از پیش رنگ واقعیت به خود گرفته است.

همچنین گفته می شود از آنجاییکه در عالم سیاست هر اتفاقی می تواند روی دهد شاید رییس جمهور کشورمان دیداری دو جانبه با رئیس جمهور آمریکا داشته باشد. البته فعلا این موضوع در برنامه نیست اما امکان پذیر است.

از سویی دیگر برخی خبرها حاکی از حکم دادگاه اروپا به لغو تحریم بانک مرکزی ایران می باشد که این نیز موضوع امیدوارکننده ای در جهت روند مثبت مذاکرات هسته ای می باشد.

اما از همه مهمتر اینکه ظاهراً وزیر اقتصاد پس از مدت ها، نارضایتی شدید خود از وضعیت بازار سرمایه و روند معاملات که منجر به کاهش چشمگیر حجم معاملات نیز شده اعلام کرده و قرار است برنامه ای برای بازگشت به دوران رونق اندیشیده شود و گفته می شود شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها نیز در این راه به دولت کمک خواهند کرد.

به هرحالدر شرایط فعلی اخبار مثبت و واکنش بازار منفی است و فعلاً تنها راه چاره اهالی بازار انتظار است و بس.

چند نکته صرفا جهت اطلاع

مپنا: اخبار مثبت منتشر شده از این شرکت هم نتوانست به داد آن برسد و آنگونه که حجم معاملات نشان می دهد فعلاً امیدی به بازگشت روند صعودی پر قدرت نیست البته اهالی تالار نیز تا حدودی حق دارند چون در جائیکه این همه اخبار مثبت از شرکت به گوش می رسد حداقل انتظار می رود سهامدار عمده یه حرکتی یه کمکی چیزی از خود نشان دهد اما دریغ از یک حرکت کوچک،خوب با این حرکات توقع ندارید که بازار سرمایه پیش قدم بشه.

گروه انبوه سازی، املاک و مستقلات: فعلا به لطف اخبار خوب مسکنی رسیده و عزم جزم دولتمردان در به راه انداختن این بازار شرکت های این گروه هم یه صفایی دارن می برن. هرچند که اگر از همین جا 100 درصد هم رشد کنن بازهم نمی تونن زیان اغلب سهامدارانشان را جبران کنند. آقا مزاحم نمی شویم فعلا مشغول باشید تا بعد.

گروه حمل و نقل: به نظر می رسید وضعیتشان امروز از اینی که دیدیم بهتر باشه اما نبود، اخبار ضد و نقیض در این گروه زیاد است اما هیچ کدام از آنها رسمی نیست و تنها در حد شایعه می باشد. اما در مجموع برداشته شدن تحریم ها می تواند تاثیرات مثبتی بر این گروه داشته باشد.

تسه: پس از مدتها شاهد روند نزولی تمام اوراق قابل معامله در این گروه بودیم. اهالی تالار بر این باورند که این روند می تواند نشانه خوبی برای بازار باشد.البته ربطی ندارد ولی اهالی تالار نسبت به این گروه بسیار حساس هستند.

سرمایه گذاری ها: خدا خیر به این گروه بده کلا برای پیاده روی بر اعصاب اهالی بازار تشکیل شدند، نه کمکی به افزایش حجم معاملات می کنند، نه از زیر مجموعه های خود حمایت می کنند و نه خودشان یه حرکت مثبتی در قیمت سهامشان به وجود می آورند ما که نفهمیدیم این گروه به چه دردی می خورد.

دارویی ها: به این میگن گروه، به تمامی اخبار موجود در گروه یا اقتصاد کشور واکنشی منطقی و واقعی نشان می دهد، در شرایط فعلی از وضعیت سود آوری مطلوبی برخوردارند و پیش بینی می شود سال جاری نیز برای آنها با رشد سودآوری همراه باشد.

گروه لاستیکی: تا فردا صبر کنید خبرهای خوبی برای سرمایه گذاران این گروه در راه است.

محصولات غذایی: وضعیت نسبتاً خوبی دارند و پیش بینی می شود که روندشان بهتر از این چیزی که هست بشود. برخی اخبار از "غشان" حاکی از برگزاری مزایده ای برای یکی از زمین های شرکت دارد که قرار است پس از نهایی شدن به اطلاع عموم برسد، در برخی دیگر از شرکت های گروه همچون مهرام، غدام و سالمین برخی خبرها از تعدیل مثبت عایدی هر سهم حکایت دارد.

در پایان اهالی تالار منتظر آن اتفاقی هستند که شاید خیلی دور نباشد اما هنوز کسی از آن مطمئن نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
تسه نه بالای 100 میره نه زیر 90 میاد. همه چیز برنامه ریزی شدست.
رضوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
پیاده روی روی اعصاب بهتراز اینه که با تراکتور روی اعصاب ادم برن وشخمش بزنن .بزار اقا هر کی میخواد پیاده بره روی جاده باشه یا روی اعصاب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
مذاکرات بهونه ای بیش نیست
چه مذاکرات مثبت باشه چه منفی اثرش فقط چند روزست بعدش باز همین داستان ادامه دارد...
مشکل از یه جا دیگست..
اقایون نمیخوان بورس رشد کنه همین
شاخص باید تو کانال 70-74حفط بشه .
سیاست اقایون اینه
شرمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
بورس نیوز عزیز لطفا از سهام قندی هم بنویسید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
اگر قرار گروه لاستیکی رشد کنه پکرمان بهترین گزینه برای خرید است با افزایش سرمایه صددرصدی و تعدیل 20 درصدی
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
با سلام : دیگر دیر شده است برای اینکه سهامی تمامی شرکتها در کف قرار دارند و به تنهایی نمی توانند رشد سریع کنند و برای رشد سهام تمامی شرکتها باید با همدیگر و متناسب هم رشد کنند واین اتفاق نیازمند نقدینگی زیاد می باشد