بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر : ۱۳۳۶۳۶

سه کارشناس ارشد آمریکا در امور ایران خواستار عدم همکاری آمریکا با ایران در مبارزه با داعش و اعمال سیاستهایی برای به انزوا کشاندن ایران در منطقه خاورمیانه شدند.

 ری تکیه، دنیس راس و اریک ادلمن، کارشناسان ارشد آمریکایی در امور ایران در یادداشت مشترکی در روزنامه واشنگتن پست با طرح این ادعا که ایران یک حکومت "عادی" نیست و قصدش برای بر هم زدن نظم منطقه مهمترین چالش آمریکا باقی مانده؛ خواستار آن شدند تا ایران  حتی در بین کشورهای منطقه نیز به انزوا کشیده شود.

این کارشناسان ادامه دادند: گاهی در خاورمیانه دشمنِ دشمن شما همچنان دشمن محسوب می شود و این ایده که اکنون در مبارزه با داعش منافع مشترکی بین دو کشور ایجاد شده است نباید مانع  از این موضوع شود که رژیم مذهبی ایران و تلاش اش برای بر هم زدن نظم منطقه‌ای مهم ترین چالش بلند مدت آمریکا باقی مانده است.

به ادعای این افراد ایران هرج و مرج فعلی منطقه را فرصت بی نظیری برای اعمال نفوذ خود و تخریب سیستم آمریکا و متحدانش تلقی می کند. 

این کارشناسان همکاری ایران در سال 2001 با آمریکا در حمله به القاعده را کمک تاکتیکی ایران به دلیل ترس از اینکه هدف بعدی خواهد بود خوانده اند. به محض اینکه این خطر رفع شد ایران به آزار دادن نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق با حمایت از شبه نظامیان اقدام کرد.

طی دهه اخیر آمریکا در دور کردن ایران از مشتریان اروپایی و آسیایی اش موثر بوده است اما واشنگتن موقعیت ایران را در منطقه خاورمیانه تحت تاثیر قرار نداده است. واشنگتن باید همه دستاوردها و داشته های منطقه ای ایران را به چالش بکشد.

آمریکا و ایران در دو قطب مخالف سیاست خاورمیانه قرار دارند. همزمان شدن مخالفت دوجانبه با یک گروه تروریست سنی نباید ما را نسبت به تهدید دائم ایران غافل کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یک ایرانی عاشق ایران
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
جالبه آمریکاییها خودشون بزرگترین تهدید علیه بشریت هستند و نظم تمام این منطقه رو بهم ریختن بخاطر نفت منطقه که صنایع خودشون با کمترین هزینه برای انرژی همچنان به کارشون ادامه بدن.و تورم تو کشورشون نباشه حالا ما شدیم آدم بده.یعنی امام خمینی حرفت طلا خدابیامرزدت که این آمریکاییهارو خوب شناختی که بهشون لقب شیطان بزرگ دادی.که دستش با داداشهایش(انگلیس و اسراییل) تو یه کاسست.و به دولت آمریکا خوشحالم بگم ما اولا ۷۰ میلیون نفریم و سابقه تاریخمان نشون میده اراده کنیم میتونیم مرزهای ایران را تا کنار سواحل مدیترانه برسانیم.دوما موشکهای شهاب ۳ و قدر و.......زیاد داریم که کل هزینه پرتابشان فشار دادن چند تا دگمه قرمز کوچلو هستش.امیدوارم اشتباه محاسباتی نکنن آمریکاییهای جیگر.