بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
کد خبر : ۱۳۳۶۷۶
چندی است که رسانه های کشورمان اخبار ناگواری از آلودگی مواد غذایی به مواد غیرمجاز منتشر می کنند، روزنامه خراسان نگاه دیگری به این پدیده دارد که جالب می نماید.

خراسان می نویسد: پدیده هایی مثل آلودگی هوا یا ایمنی و جاده ها یا مواد سرطان زای لامپ های کم مصرف و ... را فعلاً فراموش کنید، چون هیچ کدام از این موارد را برای خوردن تهیه نمی کنیم و معمولاً هم سمت آن ها نمی رویم، بلکه در زندگی روزمره مان به طور ناخودآگاه یا ناخواسته با آن ها سروکار داریم؛ اما وقتی ماجرای مواد مضر و سرطان زا به خوردنی هایی که برای تهیه شان پول هم می دهیم می کشد، یعنی انگار داریم سرطان و بیماری خریداری می کنیم!

بین تمام مواد مضر برای سلامتی آن دسته که خوراکی هم هستند به نوعی مستقیم ترین تاثیر را روی ما می گذارند، از برنج های خارجی بگیرید که انواع و اقسام ضرر و زیان را دارند تا سبزی های آلوده و میوه هایی که برای رشد بهتر مجهز!! به انواع مواد غیر مجاز هستند و حالا هم که چند وقتی است کار به شیر دارای روغن پالم و سوسیس و کالباس مملو از خمیر غیر بهداشتی مرغ رسیده!

حالا هم که خبر رسیده خیلی راحت هر ایرانی سالی نیم کیلو سم می خورد! طبیعتاً بخش زیادی از این سمی که می خوریم هم خودمان می خریم، می خریم چون اطمینان داریم یا به خودمان قبولاندیم اگر مواد غذایی را با مجوز بهداشت و تاریخ مصرف و ... تهیه می کنیم پس به عهده ما که مصرف کننده هستیم نیست که نگران ضرر و زیان مواد داخلش باشیم. غافل از این که بسیاری از هشدارهایی که به گوش ما می رسد را همین مسئولان در مورد ضرر شیر پر چرب یا پالم دار، برنج آلوده، مرغ هورمونی، سوسیس و کالباس و... می دهند.

بماند چه قدر مواد خوراکی دیگری وجود دارد که هنوز جزئیات عوارض مصرفش مشخص نشده، اما همین مقدار که هشدار داده شده را باید بدانیم تا سلامتی مان بیشتر از این به خطر نیفتد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
آخرش که میمیریم دادا
313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
این همه میگین صیونیسم داره معادله جمعیت را مدیریت میکنه به نفع خودش همین کنترل جمعیت و این بحث ها حالا هم که میخواین مردم رو تشویق کنین بچه دار بشن آخه با شعار شکم مردم سیر میشه ؟
این همه مواد غذایی آلوده فردا باید کلی یارانه داده بشه تا بیماران سرطانی درمان بشن آخه کدوم ادم عاقلی این کارو میکنه بابا الان وقتشه هزینه کنین تا مردمی سالم و قوی داشته باشیم هزینه نکنین فردا هزینه میکنین برا درمان سرطان هایی که از مواد غذایی میاد .
قابل توجه مسولینی که هنوز هم به خواب خرگوشی فرو رفته اند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۸
پس چی بخوریم. ......خودمون سبزی بکاریم گاو نگهداریم مرغ داشته باشیم ......شالیزاری. هم. راه بیاندازیم تا مرغ گوشت شیر سبزی ومیوه سالم بخوریم