بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر : ۱۳۳۶۹۹


حامد سلطانی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی مرجع ثبتی اطلاعات در بازار سرمایه است، افزود: برخی از سرمایه گذاران به دلیل پذیرش شرکت ها و برخی دیگر به موجب انتقال قهری همانند فوت سرپرست خانوار به سهامداران اضافه شده اند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه درباره برنامه های این شرکت در شش ماه دوم سال جاری نیز گفت: سیاست این شرکت در سال جاری الکترونیکی کردن خدمات در بازار سرمایه بود زیرا ارکان مختلف بازار و سرمایه گذاران همواره خواستار دریافت آمار از این شرکت هستند.

سلطانی نژاد ارایه اطلاعات به صورت کاغذی را کاری دشوار دانست و افزود: به همین دلیل در حوزه ارایه اطلاعات، گواهی نامه نقل و انتقال سهام و تسویه و پایاپای اقداماتی در راستای حذف کاغذی انجام شده است.



** رقم کارمزد ها در بازار سرمایه عدد بالایی نیست

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت کارمزدها در بازار سرمایه نیز اظهار داشت: این شرکت در زمینه تصمیم گیری کارمزدها دخیل نیست و تنها مرجع اجرایی آن است.

سلطانی نژاد با تاکید بر اینکه رقم کارمزدها در بازار سرمایه عدد بالایی نیست، گفت: کارمزدها در بازار سرمایه زیاد نیست و اگر بازار رونق گیرد و به حجم مطلوبی در معاملات برسد، می توان در بحث کارمزد نیز تصمیم گیری جدیدی کرد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، افزود: تمام ارکان بازار سرمایه برای رونق این بازار هزینه های ثابتی را می پردازند که این هزینه ها نیز نیاز به ذخیره منابع برای پوشش ریسک دارند.

وی در پایان گفت: البته یکی از وظایف شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار وتسویه وجوه مدیریت ریسک است و اگر اتفاقی در بازار سرمایه رخ دهد که نیازمند مدیریت ریسک باشد، این شرکت باید توانایی مدیریت آن را داشته باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر